לראשונה מאז ההודעה הדרמטית על כך שיעזוב את ברצלונה בסיום העונה - דיבר היום (שלישי) צ'אבי עם כלי התקשורת בספרד. כל זאת יממה לפני המשחק של בארסה מול אוסאסונה בליגה הספרדית.
"התגובות לאחר ההודעה שלי היו מרגשות, במיוחד מחדר ההלבשה וההנהלה", הודה המאמן, שחשף כי החליט על הצעד כבר בקיץ האחרון, אך לא גילה לאף אחד. "ההחלטה התקבלה כבר לפני הרבה זמן כי לא מעריכים את העבודה שלנו מספיק. גיבשתי את זה כבר לפני פתיחת העונה הנוכחית", אמר.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי במהלך מסיבת העיתונאים, היום
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
כשנשאל מי לא העריך מספיק את עבודתו - המועדון, התקשורת או אוהדים - צ'אבי ענה: "אני חושב שזה באופן כללי. זה יוצר שחיקה כשאתה חושב שמה שאתה עושה, לא מוערך. אני רוצה לסיים בטעם טוב ולחשוב על אוהדי ברצלונה. דקו וז'ואן לאפורטה צריכים להמשיך בפרויקט. זו ההחלטה הטובה ביותר עבור כולם".
בארסה מדורגת רק במקום הרביעי בליגה, 11 נקודות פחות מהמוליכה ג'ירונה - ולכן חייבת ניצחון. בטח אחרי ההפסד המשוגע 5:3 לוויאריאל. "האחדות כעת חשובה", הסביר צ'אבי. "אנחנו צריכים להגן ולתקוף טוב יותר. זה גורם לירידה הדרגתית בביצועים של שחקנים רבים. אנחנו צריכים להיות עם ביקורת עצמית וברמה גבוהה".
2 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
ההחלטה התקבלה כבר בקיץ. צ'אבי
(צילום: PAU BARRENA / AFP)
צ'אבי סיכם: "הנחתי בסיס טוב מאוד למאמן הבא. אבל ההחלטה התקבלה ולא אשנה אותה. התחושה כמאמן בארסה היא לפעמים שאתה מסכן את חייך".
צ'אבי מונה למאמן ברצלונה בנובמבר 2021, וב-121 משחקים תחת הדרכתו צברה הקבוצה 76 ניצחונות, 20 תוצאות תיקו ו-25 הפסדים. הוא הוביל את בארסה לזכייה באליפות ולזכייה בסופר קופה, שתיהן בעונה שעברה. כשחקן, הוא רשם 767 הופעות במדי ברצלונה, שני רק ללאו מסי. הוא זכה איתה בין היתר ארבע פעמים בליגת האלופות, שמונה פעמים באליפות ושלוש פעמים בגביע המלך.