בברצלונה נשמו לרווחה לאחר ה-2:3 הקשה והדרמטי אתמול (שבת) על סלטה ויגו, שהעלה את האלופה באופן זמני למקום הראשון בליגה הספרדית. הקטלאנים כבר היו עמוק בקבר, כשספגו פעמיים והיו בפיגור 2:0 עד הדקה ה-81 במונז'ואיק. עם זאת, צמד של לבנדובסקי בדקות 81 ו-85 ושער של ז'ואאו קאנסלו (89) - שגם בישל את השני - סגרו מהפך אדיר לקבוצה של צ'אבי תוך שמונה דקות בלבד.
זו הפעם השנייה בלבד בהיסטוריה של הליגה הספרדית שקבוצה מגיעה לדקה ה-81 בפיגור 2:0 ומצליחה לנצח. הפעם הקודמת הייתה בעונת 1998/99, כאשר אתלטיק בילבאו עשתה זאת - וגם אז היריבה הייתה סלטה.
2 צפייה בגלריה
מאמן ברצלונה צ'אבי
מאמן ברצלונה צ'אבי
"שיחקנו עם אמונה ואומץ, אבל גם היינו מבולגנים". צ'אבי
(ALBERT GEA/Reuters)
מעבר לניצחון הדרמטי, צ'אבי רשם ציון דרך מרשים כשחגג את ניצחונו ה-50 כמאמן ברצלונה. הוא עשה זאת במשחקו ה-70 על הקווים של הקבוצה הקטלאנית, מה ששם אותו במקום החמישי בטבלת המאמנים שעשו זאת בצורה הכי מהירה. לפניו נמצאים לואיס אנריקה (לאחר 63 משחקים), פפ גווארדיולה (67), הלניו הררה (68) וארנסטו ואלוורדה (69).
"זה היה קאמבק משוגע. שיחקנו עם אמונה ואומץ, אבל גם היינו מבולגנים", אמר צ'אבי בסיום. "אנחנו חייבים לנתח את המשחק הזה. לא שיחקנו טוב בכלל, אבל בעבר היינו מפסידים משחקים כאלה. יש לנו אופי של ווינרים. אני חושב שהמשחק הזה גם משקף את השינוי הדורי שאנחנו עוברים". צ'אבי גם התייחס למצבו הגופני של לבנדובסקי: "הוא אמר לי שהוא מרגיש טוב מאוד. הוא הראה הרבה ביטחון עצמי היום וכבש שני שערים קריטיים עבורנו".
2 צפייה בגלריה
ז'ואאו קאנסלו
ז'ואאו קאנסלו
התאקלם מהר. קאנסלו
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
צמד הז'ואאו שהגיעו לברצלונה ביום האחרון של חלון ההעברות - פליקס וקאנסלו - שוב נצצו והיו מעורבים בשערים. פליקס בישל את הראשון של לבנדובסקי, והוא מעורב בחמישה שערים (שלושה שערים ושני בישולים) בשלושת המשחקים האחרונים. המגן סיפק בהם שני שערים ובישול.
מי שלא הצליח לבלוט במשחק אתמול, בניגוד למשחקים האחרונים, הוא הכישרון הצעיר לאמין ימאל. צ'אבי התייחס גם לכך: "היה קשה למצוא אותו בגלל השמירה ההדוקה שהוא קיבל, אבל אני חושב שהוא שיחק טוב. חשוב בשבילו לצבור כמה שיותר דקות כדי לקבל ביטחון לקראת המשך הדרך".
החדשות הרעות עבור ברצלונה הן שפרנקי דה יונג נפצע והוחלף. דווח כי הקשר ההולנדי יעדר לתקופה של בין חמשה לשבעה שבועות.