ההודעה של מנצ'סטר יונייטד על שחרורו של כריסטיאנו רונאלדו ב-22 בנובמבר לא הפתיעה אף אחד. זה היה באוויר וצפוי והפך לוודאי אחרי הריאיון שלו אצל פירס מורגן כשבוע לפני כן. למרות שההודעה הייתה צפויה, הסיפור כמובן תפס את מרבית תשומת הלב התקשורתית והעולמית בכל הקשור למנצ'סטר יונייטד.
השחרור של רונאלדו גם העלים לחלוטין סיפור אחר שקרה עם קיצוני אחר של מנצ'סטר יונייטד באותם ימים. ג'יידון סאנצ'ו מחק את כל הפוסטים שלו באינסטגרם והחליף את תמונת הפרופיל שלו לעיגול שחור. המהלך הזה עורר תהיות רבות וכולם ניסו להבין מה עובר את הקיצוני האנגלי בן ה-22.
4 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו שחקן מנצ'סטר יונייטד
ג'יידון סאנצ'ו שחקן מנצ'סטר יונייטד
נעלם מהרשתות החברתיות. סאנצ'ו
(צילום: AP)
"לפעמים יש נסיבות שקשורות לכושר ולמצב רוח, הוא כרגע לא במצב הנכון או בכושר מתאים כדי לשחק", סיפר אריק טן האח כשנשאל לגבי סאנצ'ו, "היו לי איתו כמה שיחות. בתחילת העונה הוא כבש ובישל, אבל לאט לאט זה קרה פחות. זה שילוב של מצב פיזי, אבל גם מנטאלי, אנחנו מנסים לעבוד כדי להחזיר אותו למיטבו".
ואכן, אחרי שלא זומן אל הסגל של גארת' סאות'גייט, סאנצ'ו ניצל את פגרת המונדיאל לצורך אימונים אישיים בהולנד עם מאמנים שטן האח המליץ עליהם. כך או אחרת, ההיעדרות של סאנצ'ו עדיין נמצאת תחת סימן שאלה ומלאה בחוסר ודאות ובמועדון כרגע לא מוכנים לחשוף מה הסיפור האמיתי. הוא לא שיחק ביונייטד מאז 22 באוקטובר, אז פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-52 אחרי תצוגה לא טובה ב-1:1 מול צ'לסי בסטמפורד ברידג'. בסך הכול הוא פתח בהרכב עשר פעמים בליגה העונה והוחלף בתשעה מהם. יש לו 723 דקות ב-15 משחקי ליגה של יונייטד, ממוצע של קצת יותר מ-48 דקות למשחק.
4 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו שחקן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד
ג'יידון סאנצ'ו שחקן בורוסיה דורטמונד עם ארלינג הולאנד
לא מזכיר את השחקן המלהיב מדורטמונד. סאנצ'ו עם הולאנד
(צילום: AP)
סאנצ'ו הגיע למנצ'סטר יונייטד בתחילת השנה שעבר אחרי ארבע שנים נהדרות בבורוסיה דורטמונד. השדים האדומים רדפו אחריו במשך שנתיים ובסופו של דבר הצליחו לשים את היד עליו בתמורה ל-73 מיליון ליש"ט. בגרמניה סאנצ'ו פרח ואת העונה האחרונה בבונדסליגה סיים עם 8 שערים ו-12 בישולים כשהוא מוסיף 6 שערים ו-5 בישולים בדרך של דורטמונד לזכייה בגביע. עונת השיא שלו בגרמניה הייתה ב-2019/20, אז הפך לשחקן הראשון בליגות הבכירות באירופה באותה עונה שמגיע לספרות כפולות של שערים ובישולים. הוא סיים את העונה עם 17 כיבושים ועוד 17 בישולים וגם עונה לפני כן היה לו דאבל-דאבל של 12 שערים ועוד 18 בישולים. אבל ביונייטד זה לא היה זה מההתחלה. בעונה שעברה סאנצ'ו רשם מספרים אומללים של 3 שערים ו-3 בישולים וגם בעונה שעברה הוא כבש רק פעמיים ובישל שער נוסף. גם הרכישה של קיצוני יקר מאוד - אנתוני הברזילאי - בתחילת העונה הנוכחית לא ממש הייתה הבעת אמון בסאנצ'ו.
בלם/מגן העבר של מנצ'סטר יונייטד פול פארקר ניתח לאחרונה את המצב המוזר של סאנצ'ו ואמר: "קשה לדבר על בעיות נפשיות למרות שכולם חושבים שהם מבינים בזה. גם לי קשה לדבר על זה, אבל אני יכול לומר שהוא בזבוז מוחלט של כסף. ברור שזה משפיע עליו. אני חייב לומר ש-60% מהכדורגלנים חווים את הבעיות הנפשיות שהוא מתמודד איתן, הוא לא מיוחד. הוא צריך להתחיל לספק תוצרת. הוא צריך להיות אחראי על כך שהוא לא שווה את הכסף ששולם עליו, אבל הוא לא עושה שום דבר כמו שצריך במגרש. הוא מאט את הקצב, עושה יותר מדי דריבלים ולא מנצח בהם שחקנים שהוא אמור לנצח.
"הוא צריך להסתכל על עצמו במראה. הוא צריך להבין למה הדברים לא עובדים לו ואולי הוא יבין שמנצ'סטר יונייטד זה מועדון גדול מדי בשבילו. אולי הוא צריך לחזור לגרמניה ואפילו באיירן מינכן יכולה להיות אופציה". במקרה אחר פארקר טען שסאנצ'ו הוא ההעברה הגרועה ביותר של מנצ'סטר יונייטד אי פעם.
4 צפייה בגלריה
מחפש את סאנצ'ו של הבונדסליגה. פרדיננד
מחפש את סאנצ'ו של הבונדסליגה. פרדיננד
מחפש את סאנצ'ו של הבונדסליגה. פרדיננד
(צילום: getty images)
גם בלם העבר ריו פרדיננד הביע דאגה מהיכולת של סאנצ'ו עוד באוקטובר כשאמר: "המספרים שלו בגרמניה היו נהדרים, הוא עשה דברים מדהימים, אבל לא הצליח להביא את זה אל הפרמייר ליג. אני לא יודע למה. מה הסיבה לכך? זה בגלל המערך של יונייטד? המהירות של המשחק בפרמייר ליג? אולי מבקשים ממנו לעשות יותר הגנה ואז אין לו אנרגיה בהתקפה?".
גם בלם/מגן מנצ'סטר יונייטד לשעבר דייויד מאי התייחס לסוגייה כשאמר: "בדורטמונד הוא היה שחקן מהסוג שאוהב לעבור שחקנים, הוא היה ממש מלהיב. גם עכשיו, כשהוא ביום טוב הוא פנטסטי. הבעיה שיש הרבה ימים שבהם הוא לא טוב, יש לו פה ושם הבזקים ואז אתה אומר שזה הסאנצ'ו שאתה רוצה לראות, אבל זהו. נראה שהוא מפחד להיכנס למאבקים של אחד על אחד ותמיד מוסר אחורה. הוא צריך לשנות את המנטאליות שלו ולחשוב שהוא 'הולך על זה', אני מאמין שאז נוכל לראות שחקן אחר לגמרי".
גם בדורטמונד היו לסאנצ'ו תקופות פחות טובות ובעיקר זו שבתחילת עונת 2020/21, אחרי שהצהובים-שחורים סירבו למכור אותו ליונייטד. הוא ממש היה צל של עצמו במשחקים הראשונים של אותה עונה. "היו הרבה דיבורים על עזיבה שלו ואולי יש לזה השפעה", הודה אז המאמן שלו לוסיאן פאבר. אבל לזכותו של סאנצ'ו ייאמר שהמשבר הזה נמשך זמן קצר והוא מהר מאוד נכנס לעניינים וחזר אל עצמו ואל היכולת הנהדרת שלו.
4 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו שחקן בורוסיה דורטמונד
ג'יידון סאנצ'ו שחקן בורוסיה דורטמונד
ג'יידון סאנצ'ו שחקן בורוסיה דורטמונד
(צילום: AP)
ב-0:3 של מנצ'סטר יונייטד מול נוטינגהאם פורסט סאנצ'ו לא נכלל בסגל ועדיין לא ברור מתי, אם ואיך יחזור. העובדה שהשדים האדומים רצו מאוד לצרף את קודי גאקפו מרמזת על העובדה שכנראה קצת התייאשו מסאנצ'ו ומחפשים אלטרנטיבות באגפים. יכול להיות שהרומן בין הצדדים קרוב לסיום - אולי כבר בחלון ההעברות שייפתח ביום ראשון - ויכול להיות שבקרוב או שלא סאנצ'ו כן יחזור לעניינים, חזק יותר מנטאלית ופיזית ויהפוך לכוכב באולד טראפורד. כרגע, התשובות לשאלות הללו, כמו גם מצבו הנוכחי של הקיצוני הכישרוני בן ה-22, הן בגדר תעלומה.