"תיאגו התקשר אליי בוכה וצועק לספר לי. הוא בכלל קנה לי כרטיסים לקטאר לכבוד יום האב. אנחנו לא מאמינים, עכשיו כולנו נצטרך לנסוע", סיפר דייגו אלמדה, אבא של תיאגו, בשיחה עם תחנת הרדיו 'לה רד'.
ככה פתאום, הכל השתנה עבור משפחת אלמדה. ב-17 בנובמבר, שלושה ימים לפני שמונדיאל 2022 יצא לדרך, הודיעה נבחרת ארגנטינה כי ניקולאס גונזאלס וחואקין קוראה נפצעו ובמקומם זומנו לקטאר אנחל קוראה ואלמדה. האחרון - ששותף בסך הכל לשבע דקות, ב-0:2 על פולין בשלב הבתים - הפך בסיום הטורניר לשחקן ה-MLS הפעיל הראשון אי פעם שזוכה בגביע העולם.
4 צפייה בגלריה
תיאגו אלמדה
תיאגו אלמדה
שחקן ה-MLS הפעיל הראשון אי פעם שזוכה בגביע העולם. אלמדה
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
אלמדה, קשר התקפי בן 21 שיכול לשחק בכל עמדה בחלק הקדמי, קיבל את הזימון לנבחרת בזכות היכולת טובה שהציג במדי אטלנטה יונייטד בעונת 2022 (עונת הכדורגל בארה"ב היא ממארס עד נובמבר), שהייתה הראשונה שלו מחוץ לארגנטינה. אטלנטה שברה את שיא ההעברות של הליגה כדי להביא אותו מוולס סארספילד עבור 14.55 מיליון אירו בפברואר 2021, והוא גמל עם שישה שערים ושבעה בישולים, וזכה בתואר השחקן החדש המצטיין של העונה בליגה. אמריקאים אוהבים לחלק תארים מוזרים.
אחרי שהעונה הקודמת הייתה מאכזבת עבור אטלנטה (סיימה במקום ה-11 במזרח), מסתמן כי העונה היא חוזרת לקדמת הבמה של הכדורגל הצפון אמריקאי, כשהיא מובילה את המזרח עם 10 נקודות והפרש שערים 8+ אחרי ארבעה מחזורים. מדובר בפתיחת העונה הטובה בתולדות הקבוצה, שהצטרפה ל-MLS ב-2017 וחגגה אליפות ב-2018. היא גם לחלוטין עוברת את מבחן העין, עם תצוגות כדורגל מענגות לצפייה. הגורם המרכזי לכך הוא אלמדה. עם ארבעה שערים - שכל אחד מהם הוא בצבע - וארבעה בישולים, הוא אחראי על שמונה מ-11 השערים של אטלנטה העונה.
4 צפייה בגלריה
תיאגו אלמדה
תיאגו אלמדה
ארבעה שערים וארבעה בישולים בארבעה משחקים. אלמדה
(צילום: רויטרס )
4 צפייה בגלריה
תיאגו אלמדה
תיאגו אלמדה
אמן בעיטות חופשיות. אלמדה כובש את שער הניצחון מול סן חוזה ארת'קוויקס
(צילום: AFP)
במשחק הראשון של העונה, בבית מול סן חוזה ארת'קוויקס, הייתה אטלנטה בפיגור 0:1 עד לדקה ה-93, אבל ביצעה מהפך בזכות צמד של אלמדה. הוא השווה בזכות טיל מחוץ לרחבה, ובדקה ה-98 (דקה אחרי שכבר תמה תוספת הזמן החוקית) כבש את שער הניצחון בבעיטה חופשית אדירה מ-30 מטר. לא היה מדובר במזל של אלופי עולם. ב-1:5 על פורטלנד טימברס במחזור הקודם, אלמדה שוב כבש בבעיטה חופשית, הפעם ממרחק של 35 מטרים מהשער. בלתי אפשרי לתאר את הביצוע במילים, אך שווה לציין כי בתקשורת העולמית כתבו בין היתר שמדובר ב"אחת הבעיטות החופשיות הכי יפות שאי פעם תראו", וכי הוא "מועמד בכיר לזכות בפרס שער השנה של פיפ"א על שם פרנץ פושקש". הם לא הגזימו.
גונסאלו פינדה, מאמן אטלנטה, התייחס אחרי המשחק לשיפור של אלמדה העונה, וחשף את סוד הקסם: "להיות אלוף העולם בגילו ולחלוק את חדר ההלבשה עם השחקן הטוב בעולם - זה עוזר להתפתחות שלך בוודאות, אבל זה יכול גם להפריע אם אתה לא מספיק בוגר. יש שחקנים שהיו אומרים אחרי הזכייה 'סיימתי, אני יכול לפרוש עכשיו ועשיתי הכל בקריירה שלי'. זו לא התגובה שראיתי מתיאגו. הוא מגיע בזמן לכל דבר. הוא תמיד אחרון לעזוב. הוא הולך לחדר כושר כמו שצריך. אני רואה את כל הפרטים הקטנים האלה שאומרים לי שלתיאגו יש תקרה גבוהה, והוא שואף להגיע אליה. אני מאוד שמח מהגישה הזו".
4 צפייה בגלריה
תיאגו אלמדה ולאו מסי
תיאגו אלמדה ולאו מסי
יש דמיון. אלמדה ומסי אחרי הזכייה במונדיאל
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
הביצועים של אלמדה על המגרש, ביניהם הבעיטה החופשית מול פורטלנד, זוכים לעיתים תכופות להשוואה לאלה של לאו מסי. כמובן שבגיל 21 היה "הפרעוש" טוב יותר בכמה רמות מאלמדה כיום, אבל אי אפשר להתעלם מהדמיון. 171 ס"מ בלבד מפרידים בין אלמדה לדשא שעליו הוא רץ, הוא מחזיק ביכולת כדרור מעולה, מסירה פנטסטית, בעיטה טובה מרחוק ויכולת לעשות דוקטורט במדעי התקפות המעבר.
"הוא כל כך מיוחד. אטלנטה צריכה להנות ממנו כל עוד היא יכולה כי הוא ייעלם בקרוב", כתב טום בוגט באתר ה-MLS. "ככל שעובר הזמן, אני יותר ויותר מאמין שהעסקה עליו תקבע שיא MLS חדש למכירת שחקן. מדובר בשחקן שניתן להעביר תמורת 30 מיליון דולר לפחות לאחד המועדונים הגדולים בעולם. אני בטוח שאטלנטה תנסה נואשות לשמור אותו לפחות עד החורף, אבל המועדונים יתקשרו בקיץ הקרוב".
לצערה של אטלנטה, אלמדה יחמיץ את משחק הליגה הקרוב מול קולומבוס קרו. הוא יהיה בשליחות לאומית. בלילה בין חמישי לשישי (03:00) תארח ארגנטינה את נבחרת פנמה למשחק ידידות באצטדיון המונומנטל בבואנוס איירס, במה שיהיה משחקה הראשון מאז המונדיאל (83 אלף הכרטיסים למשחק נחטפו מיד). בלילה בין שני לשלישי הבא היא תארח למשחק ידידות נוסף את נבחרת קוראסאו. הפעם, אף אחד לא הופתע שאלמדה זומן.
פורסם לראשונה: 21:10, 20.03.23