יש ימים בהם ברור מתמיד מדוע כל כך הרבה אנשים ברחבי העולם אוהבים כדורגל, והיום הוא בהחלט יום כזה: מנצ'סטר סיטי איבדה נקודות מול ניוקאסל, ניימאר וקיליאן אמבפה מציגים מספרים דמיוניים, צ'לסי הובסה וכבר במרחק של 5 נקודות מארסנל הראשונה, נאפולי המתחדשת הרשימה, ובאיירן נראית בלתי ניתן לעצירה.
ניוקאסל - מנצ'סטר סיטי 3:3 | משחק פשוט מטורף בסנט ג'יימסס פארק. אילקאי גונדואן כבש כבר אחרי חמש דקות, אך צמד בישולים של אלן סנט-מקסימין (משחק שלישי שלו בפרמייר-ליג עם שני בישולים) למיגל אלמרון (28) ולקאלום ווילסון (39) קבעו מהפך מפתיע. במחצית השנייה, קירן טריפייר קבע 1:3 בזכות בעיטה חופשית מדהימה, וכעת הוא כבר עם ארבעה שערים מתוך חמישה בעיטות חופשיות במדי ניוקאסל. רק אז החלה סיטי להתעורר כשארלינג הולאנד צימק (60) וברנרדו סילבה השווה (64). האלופה המשיכה ללחוץ עד הסיום, אך יכולת מצוינת של השוער ניק פופ (7 הצלות) השאירה את התוצאה זהה עד לסיום. כולל היום, סיטי הצליחה לחזור בכל שלושת המשחקים האחרונים בהם הייתה בפיגור של שני שערים או יותר. קשים להכנעה. לדיווח המלא לחצו כאן
7 צפייה בגלריה
טריפייר ודה בריינה
טריפייר ודה בריינה
טריפייר ודה בריינה
(צילום: gettyimages)
לידס - צ'לסי 0:3 | את העונה שעברה לידס סיימה במקום ה-17, שלוש נקודות בלבד מעל המקום שהיה שולח אותה בחזרה לצ'מפיונשיפ אחרי שתי עונות בליגה הבכירה. היום (ראשון), היא רשמה את הפתעת המחזור עם 0:3 ענק על צ'לסי, וכעת היא כבר עם 7 נקודות אחרי שלושה משחקים, שבכולם כבשה לפחות שני שערים (1:2 על וולבס במחזור הפתיחה ו-2:2 מול סאות'המפטון בשבוע שעבר).
בשתי העונות הראשונות שלו בפרמייר-ליג הוא כבש 13 שערים בסך הכל, אבל העונה רודריגו מתגלה כאחד משחקני ההתקפה הלוהטים של הליגה הטובה בעולם. הספרדי כבש בנגיחה את השער הרביעי שלו העונה (37), ובכך הפך לשחקן הרביעי בתולדות לידס שכובש שער בכל אחד משלושת משחקיה הראשונים של העונה בליגה הבכירה (חברו לקבוצה פטריק במפורד עשה זאת בעונת 2020/21). הוא גם הוסיף בישול לג'ק האריסון (69). עוד קודם לכן, ברנדן אהרונסון האמריקאי כבש שער בכורה בפרמייר-ליג (33) אחרי טעות איומה של השוער אדוארד מנדי שהתמהמה ברחבת החמש ואיבד את הכדור. צ'לסי סיימה את המשחק בעשרה שחקנים אחרי שקאלידו קוליבאלי הורחק בדקה ה-84.
7 צפייה בגלריה
ברנדן אהרונסון
ברנדן אהרונסון
שער בכורה. אהרונסון
(צילום: gettyimages)
לאחר ההפסד היום והתיקו מול טוטנהאם במחזור שעבר, צ'לסי נמצאת כבר בפער של חמש נקודות מארסנל שבמקום הראשון. הבלוז מנסים להתחזק בעוד מספר שחקנים, כשהשמות המרכזיים הם של ווסלי פופאנה, בלמה של לסטר, ופייר אמריק אובמיאנג, חלוצה של ברצלונה שכיכב בעבר בארסנל.
במשחק נוסף: ווסטהאם – ברייטון 2:0.

גרמניה: ושוב, באיירן לבד במקום הראשון

בוכום – באיירן מינכן 7:0 | אחרי שבורוסיה דורטמונד איבדה נקודות ראשונות העונה כשהפסידה אתמול 3:2 לורדר ברמן, "הלחץ" עבר היום לבווארים, והם עמדו בו בצלחה מרובה. לירוי סאנה פתח לראשונה בהרכב וכבש לאחר 4 דקות, מתיאס דה-ליכט נגח את השני ואת הראשון שלו במדי האלופה הגרמנית, וקינגסלי קומאן (33) סגר את הסיפור עוד במחצית הראשונה. סאדיו מאנה הוסיף צמד (41, 60 בפנדל), כריסטיאן גמבואה כבש שער עצמי, וסרג' גנאברי שעלה מהספסל חתם את תוצאת המשחק (76). אחרי שלושה מחזורים, הפרש השערים של באיירן עומד על 1:15.
במשחק נוסף: איינטרכט פרנקפורט – פ.צ קלן 1:1.
7 צפייה בגלריה
מי יכול לעצור אותם? שחקני באיירן חוגגים
מי יכול לעצור אותם? שחקני באיירן חוגגים
מי יכול לעצור אותם? שחקני באיירן חוגגים
(צילום: gettyimages)

ספרד: ויאריאל עם הצהרת כוונות

אתלטיקו מדריד – ויאריאל 2:0 | בשתי העונות האחרונות, ויאריאל זכתה בליגה האירופית (2020/21) והגיעה עד לחצי הגמר בליגת האלופות (2021/22). גם בשתי העונות האחרונות: פעמיים סיימה ויאריאל את העונה במקום השביעי. העונה, אין יותר תירוצים לצוללת הצהובה לא להצליח בליגה, והציפייה מקבוצתו של אונאי אמרי היא לסיים במקום שיזכה אותה בכרטיס לליגת האלופות (ארבע הראשונות). לפחות כרגע, זה נראה מאוד מבטיח עבורה. אחרי שהביסה 0:3 את ריאל ויאדוליד במחזור הראשון, ויאריאל ניצחה היום את אתלטיקו מדריד – הפייבוריטית הברורה לסיים במקום השלישי – בזכות שערים של ירמי פינו (73) וג'ראד מורנו (97). נחואל מולינה, מגנה הימני החדש של אתלטיקו, הורחק עמוק בתוך תוספת הזמן (94). פינו, שהיה מכוכביה הגדולים של הקבוצה בעונה הקודמת, פתח את העונה בצורה נפלאה ועל פי הדיווחים הוא עשוי לעבור לקבוצה גדולה יותר עוד הקיץ.
במשחק נוסף: אתלטיק בילבאו - ולנסיה 0:1.
7 צפייה בגלריה
העונה המטרה היא להצליח גם בליגה. שחקני ויאריאל חוגגים
העונה המטרה היא להצליח גם בליגה. שחקני ויאריאל חוגגים
העונה המטרה היא להצליח גם בליגה. שחקני ויאריאל חוגגים
(צילום: gettyimages)

איטליה: האלופה איבדה נקודות, נאפולי המתחדשת לא עוצרת

אטלאנטה – מילאן 1:1 | אחרי שבעה ניצחונות רצופים במסגרת הליגה, איבוד נקודות ראשון לאלופת איטליה. רוסלן מילנובסקי העלה את אטלנטה ליתרון (29) ואיסמעיל בנסאר האלג'ירי איזן עבור מילאן (68). אחרי שגם ניצחה אותה פעמיים בעונה שעברה, נראה כי אטלנטה כבר לגמרי הפכה לכבשה השחורה של מילאן. שתי הקבוצות כעת עם ארבע נקודות אחרי שני משחקי ליגה.
7 צפייה בגלריה
הרננדז ומילנובסקי
הרננדז ומילנובסקי
אטלנטה ומילאן נפרדו בשוויון. הרננדז ומילנובסקי
(צילום: gettyimages)
נאפולי - מונזה 0:4 | אחרי שאיבדה הקיץ שלושה מכוכביה הגדולים (לורנזו אינסינייה, דריס מרטנס, וקאלידו קוליבאלי), מעטים האנשים שציפו שכך נאפולי תפתח את העונה. במחזור הפתיחה היא הביסה 2:5 את ורונה, והיום המשיכה להציג יכולת נהדרת, הפעם מול העולה החדשה באצטדיון הביתי לעיניי אוהדיה שהגיעו בהמוניהם. חביצ'ה קברצחליה, הפלא הגאורגי בן ה-21 שהגיע לנאפולי הקיץ אחרי שעזב את רובין קאזאן בגלל המלחמה באוקראינה, בלט מעל כולם עם צמד (35, 62) והעלה את מאזנו לשלושה שערים העונה. אוסימן (45) והבלם החדש קים מין ג'יי (93) כבשו גם הם.
במשחק נוסף: אמפולי - פיורנטינה 0:0.

צרפת: פ.ס.ז' עם 17 שערים בשלושה משחקים, ניס במשבר

ליל – פ.ס.ז' 7:1 | על אף מלחמות האגו בחדר ההלבשה בין ניימאר וליונל מסי לקיליאן אמבפה, על הדשא פריז נראית כמו קבוצה מלוכדת ומגובשת, והיא פשוט דורסת את הליגה הצרפתית. אחרי 0:5 על קלרמון במחזור הראשון ו-2:5 על מונפלייה בשבוע שעבר, פריז "סוף-סוף" פרצה את מחסום חמשת השערים עם 1:7 מהדהד על ליל, האלופה מ-2020/21. ניימאר כיכב עם צמד (43, 52) ושלושה בישולים, אמבפה חגג עם שלושער (1, 66, 87), מסי כבש (27) ובישל, וגם אשרף חכימי היה שותף לחגיגה (39). ניימאר מעורב כבר ב-11 שערים בשלושה משחקים (5 שערים ו-6 בישולים). לידיעה המלאה לחצו כאן
7 צפייה בגלריה
פ.ס.ז'
פ.ס.ז'
זה מתחבר להם. ניימאר, אמבפה, ומסי
(צילום: AFP)
קלרמון – ניס 0:1 | יריבת מכבי ת"א בקונפרנס-ליג – שסיימה את העונה הקודמת במקום החמישי - עדיין ללא ניצחון בליגה אחרי שלושה מחזורים. כמו מול היריבה הישראלית, ניס שלטה בקצב המשחק והייתה טובה יותר, אך שער של סאיף חאווי כבר בדקה השישית הכריע את ההתמודדות. גם העובדה כי סיימה את המשחק בתשעה שחקנים אחרי שמריו למינה (80) וז'אן-קלר טודיבו (82) הורחקו, לא תרמה לקבוצה מדרום צרפת. מאז שהובסה 5:0 על ידי פריז סן ז'רמן במחזור הפתיחה, קלרמון כבר עם שני ניצחונות רצופים (2:4 על ריימס והיום).
במשחקים נוספים: אנז'ה – ברסט 3:1, מונפלייה – אוקזר 2:1, טולוז – לוריין 2:2.
7 צפייה בגלריה
קלרמונט
קלרמונט
שחקני קלרמון חוגגים
(צילום: AFP)