איאקס ממשיכה לשקוע. האימפריה ההולנדית ירדה הערב (ראשון) מתחת לקו האדום אחרי שהפסידה 4:3 בחוץ לאוטרכט. המאזן של איאקס עומד על חמש נקודות בלבד בשבעה מחזורים, והיא מדורגת במקום הלפני אחרון בליגה ההולנדית.
ריאן פלמינגו (44) ומייק ואן דר הורן (48) העלו את המארחת ל-0:2 תוך ארבע דקות. היהלום האיסלנדי בן ה-19 כריסטיאן הלינאסון השווה עבור איאקס בצמד מהיר (52, 55) וסטיבן ברחוויין השלים מהפך בפנדל (65). איאקס לא הצליחה לשמור על היתרון וינס טורנסטרה השווה (69). המשחק הופסק בדקה ה-89 אחרי שכוס פלסטיק נזרקה לתוך המגרש מהיציע של אוהדי איאקס. בסופו של דבר המשחק חודש ואוסקר פרולו נתן לאוטכרט שלוש נקודות עם שער ניצחון בדקה ה-90. כמה המצב של איאקס גרוע? זה היה בסה"כ הניצחון השני של אוטכרט העונה.
1 צפייה בגלריה
בורנה סוסה
בורנה סוסה
בורנה סוסה
(צילום: EPA/OLAF KRAAK)
זאת לא הפעם הראשונה שאוהדי איאקס מתפרעים העונה. לפני כחודש הם פוצצו את המשחק מול פיינוררד כשקבוצתם הייתה בפיגור 3:0 מול היריבה השנואה פיינורד ביוהאן קרויף ארנה באמסטרדם.
המהומות, שהחלו בפתיחת המחצית השנייה, הביאו להפסקת המשחק למשך 11 דקות ובסופו של דבר גרמו לפיצוצו. האוהדים המקומיים לא שעו לקריאות הכרוז ולאנשי המועדון, שהתחננו להפסיק את ההתפרעות. בשלב מסוים התערבה המשטרה, שירתה גז מדמיע על אוהדי אייאקס שהמשיכו להתפרע מחוץ לאצטדיון.