פרק נוסף ועגום במיוחד נרשם אתמול (ראשון) ביריבות הסוערת בין אייאקס לבין פיינורד. הקבוצה מאסטרדם, שפתחה את העונה בצורה רעה, ידעה שהולך להיות לא פשוט ב'קלאסיקר' מול האלופה, אך מצאה את עצמה בדקה ה-37 בפיגור 3:0. זה כבר היה יותר מדי לאוהדים המקומיים, שהחלו בהתפרעות, שכללה השלכת אבוקות לכר הדשא, ובפעולות ונדליזם שגרמו נזק לאצטדיונם הביתי.
המהומות, שהחלו בפתיחת המחצית השנייה, הביאו להפסקת המשחק למשך 11 דקות ובסופו של דבר גרמו לפיצוצו. האוהדים המקומיים לא שעו לקריאות הכרוז ולאנשי המועדון, שהתחננו להפסיק את ההתפרעות. בשלב מסוים התערבה המשטרה, שירתה גז מדמיע על אוהדי אייאקס שהמשיכו להתפרע מחוץ ליוהאן קרויף ארנה. המאמן, מוריס סטיין, התייחס למהומות: "זה היה יום שחור על כר הדשא, והמהומות הפכו את זה לגרוע יותר".
4 צפייה בגלריה
האבוקות שנזרקו למגרש בידי אוהדי אייאקס
האבוקות שנזרקו למגרש בידי אוהדי אייאקס
הקלאסיקר פוצץ. האבוקות שנזרקו למגרש בידי אוהדי אייאקס
(Olaf Kraak/AFP)
4 צפייה בגלריה
המהומות מחוץ ליוהאן קרויף ארנה
המהומות מחוץ ליוהאן קרויף ארנה
המהומות מחוץ ליוהאן קרויף ארנה
(All About Ajax)
4 צפייה בגלריה
הנזק שנגרם ליוהאן קרויף ארנה
הנזק שנגרם ליוהאן קרויף ארנה
הנזק שנגרם לאצטדיון
(Olaf Kraak/AFP)
כאמור, שמשחק בין שתי הקבוצות תמיד היה נפיץ. דווקא אוהדי פיינורד הם אלה שידועים באקטים האלימים שלהם, וההיסטוריה שלהם רוויה במספר רב של התפרעויות, מעשי ונדליזם וקטטות ענק. עם זאת, כאמור, הפעם היו אלה אוהדי אייאקס שגרמו לפיצוצו של המשחק, ואף גרמו לנזק רציני לאצטדיונם הביתי, ונראה כי העונש שתספוג הקבוצה של סטיין יהיה חמור.

המנהל המקצועי פוטר

הפעולה הראשונה שנקטה הנהלת אייאקס לאחר המהומות הייתה דווקא פיטריו המיידיים של המנהל המקצועי סוון מיסלינטאט. בשבת האחרונה נכנס מיסלינטאט לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים ההמומים כי המאמן מוריס סטיין עשוי לאבד את משרתו. כעת, דווקא מיסלינטאט הוא זה שעוזב, כאשר בתקשורת ההולנדית פורסם כי במועדון לא מרוצים ממדיניות הרכש שהוא עומד מאחוריה.
4 צפייה בגלריה
שחקני אייאקס מאוכזבים
שחקני אייאקס מאוכזבים
המחצית הראשונה המשפילה מול פיינורד הייתה הקשר ששבר את גב הגמל. שחקני אייאקס מאוכזבים
(EPA/MAURICE VAN STEEN)
אייאקס, שסיימה שלישית בעונה שעברה, פתחה כאמור את העונה בצורה לא טובה, והיא כרגע במקום ה-13 בלבד בליגה ההולנדית כשבמאזנה חמש נקודות מתוך ארבעה משחקים ששיחקה (לאיינדהובן המוליכה יש 15 נקודות מחמישה משחקים). הקבוצה של סטיין ניצחה פעם אחת, סיימה פעמיים בתיקו לפני שבוע הפסידה 3:1 לטוונטה.
עוד לפני ההפסד לטוונטה האוהדים של אייאקס מחו על יכולת הקבוצה, כאשר שתי תוצאות התיקו נגד פורטונה סיטארד ואקסלסיור הובילו לחוסר שביעות רצון מצד הקהל וגם ההנהלה. השלישייה מול טוונטה הגבירה את הלחץ וכעת נראה שהמחצית הראשונה המשפילה מול פיינורד והאנרכיה לאחר מכן גרמה לקברניטי המועדון לקבל החלטה לבצע זעזוע בהקדם.