אחרי ה-0:1 על אנגליה בוומבלי, נבחרת ברזיל תתארח מחר (שלישי, 22:15) למשחק ידידות נוסף, הפעם מול ספרד בסנטיאגו ברנבאו. ויניסיוס, כוכב הנבחרת ושחקן הכנף של ריאל מדריד, השתתף הערב במסיבת העיתונאים הרשמית לקראת המשחק, שהוקדשה בין היתר לקריאות הגזעניות שהוא חווה במגרשי הלה הליגה, שלא מעט מהן מגיעות מכיוון אוהדי ולנסיה ואתלטיקו מדריד.
"לשחק כדורגל זה דבר מאוד חשוב, אבל המאבק בגזענות חשוב יותר", אמר בפתח דבריו כשהוא לא מצליח לשלוט בדמעות, "קשה מאוד לשמור על ריכוז במהלך משחקים כשאתה שומע קריאות כאלו. אני מצפה לשוויון בעתיד הקרוב, כדי שכל השחקנים (השחורים) יוכלו לשחק באופן שווה ולחיות חיים נורמליים".
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
רושם עונה נהדרת בבלאנקוס. ויניסיוס בפעולה
(צילום: AP Photo/Alvaro Barrientos)
בעודו נאבק בדמעות שהמשיכו לזרום, אמר השחקן בן ה-23: "אני מצטער, אבל אני רק רוצה לשחק כדורגל. אני רוצה לעשות הכל למען המועדון שלי, המשפחה שלי. אני חווה את הדברים האלה כבר יותר מדי זמן, וככל שעובר הזמן אני מודה שהקושי לשחק כדורגל גדל".
"ספרד היא לא מדינה גזענית" ביקש השחקן להבהיר, "אבל המאבק בגזענות כאן הוא מורכב מאחר שגזענות לא נחשבת כפשע. מעולם לא חשבתי לעזוב את לה ליגה כי אחרת הגזענים היו מנצחים. אני שואב כוח מהמשפחה, ומהמקום שבאתי. המאבק בגזענות מאוד חשוב והוא צריך להימשך".
כאמור, הכוכב הברזילאי וחבריו לנבחרת יתארחו באצטדין של קבוצתו, הברנבאו. בעונה הנוכחית, החמישית שלו אצל מוליכת הלה הליגה, מגלה ויניסיוס יכולת נהדרת עם 18 שערים ב-28 משחקים בכל המסגרות. במדי הסלסאו כבש השחקן 3 שערים ב-27 הופעות.