האם פיפ"א תאסור ענידת סרט קפטן עם צבעי דגל הגאווה גם במונדיאל הנשים? כך, לפחות, טוענים בנבחרת גרמניה, סגנית אלופת אירופה ואחת המועמדות הראשיות לזכייה בטורניר שייפתח ב-20 ביולי באוסטרליה וניו-זילנד.
ב"בילד" פרסמו כי פיפ"א כבר בישרה לנבחרת גרמניה שאם תעשה זאת היא צפויה לעונש. "בפיפ"א רוצים שכל המדינות המשתתפות יענדו את סרטט הקפטן הרשמי של פיפ"א", אמרה מנהלת נבחרת הנשים הגרמנית, מאיקה פישר.
2 צפייה בגלריה
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון
ליאה וויליאמסון והסרט עם צבעי הגאווה ביורו אחרון
(צילום: רויטרס)
כידוע, סרט הקפטן עם צבעי הגאווה גרם לסערה גדולה בזמן מונדיאל הגברים האחרון בקטאר. הסיבה לכך הייתה רצונו של קפטן אנגליה הארי קיין לעלות למשחק עם הסרט one love בצבעי הגאווה על זרועו, בניגוד לאיסור של פיפ"א, שכבר הזהירה את הנבחרות והשחקנים מצעד כזה לפניאותו טורניר. להתאחדות האנגלית לא הייתה בעיה לספוג קנס במקרה של הפרה, אבל בפיפ"א הבהירו אז שכל קפטן שיעשה כך יקבל כרטיס צהוב, מה שגרם לאנגליה לשוב בה מהתכנית המקורית.
הלחץ של פיפ"א הכריע גם את יתר הנבחרות: בדומה לקיין, גם הקפטנים של גרמניה, הולנד, בלגיה, וויילס, שוויץ ודנמרק ויתרו על האקט המחאתי. פיפ"א התנגדה בצורה נחרצת לכל ביקורת של השחקנים והנבחרות כלפי המארחת קטאר. מבחינתה, ענידת סרט הקפטן בצבעי הגאווה הייתה מהווה נקיטת עמדה פוליטית.
2 צפייה בגלריה
סרט קפטן 'אהבה אחת' על ידו של ויקטור לינדלוף
סרט קפטן 'אהבה אחת' על ידו של ויקטור לינדלוף
הסרט המדובר. פיפ"א טוענת כי עוד לא החליטה בנושא
(צילום: EPA)
יש לציין כי קפטנית נבחרת אנגליה, ליאה וויליאמסון, ענדה את הסרט המדובר במשחקי היורו של נבחרתה ומתכוונת לעשות זאת גם בחודש הבא במפגשי הכנה מול ארה"ב ואוסטרליה. "אנחנו אף פעם לא מתביישות להגיד את מה שאנחנו מייצגות", אמרה וויליאמסון בחודש שעבר. "אנחנו מנסים להשפיע לטובה על החברה וענידת סרט הקפטן היא אחת הדרכים שבהן אנחנו יכולים לעשות זאת".
בפיפ"א נשאלו על-ידי ה"טלגרף" הבריטי אם אכן יאסרו את ענידת סרט הקפטן בצבעי הגאווה וענו כי עוד לא החליטו: "פיפ"א מבקשת להדגיש כי לא התקבלה החלטה ביחס לסרט הקפטן. פיפ"א נותרה מחויבת לדיאלוג מתמשך עם השחקניות וההתאחדויות השונות".