זעזוע בצ'לסי: יממה לאחר ההפסד המשפיל בליגת האלופות לדינמו זאגרב, תומאס טוכל פוטר היום (רביעי) רשמית מתפקידו כמאמן הקבוצה הלונדונית.
המועדון הודיע כי סיים את ההתקשרות עם המאמן הגרמני, שפתח את העונה בצורה פושרת למדי. הבלוז מדורגים במקום השישי בפרמייר-ליג עם 10 נקודות מ-18 אפשריות, אבל הקש ששבר את גב הגמל מבחינת ראשי המועדון היה כמובן ההפסד 1:0 לדינמו זאגרב אתמול בפתיחת שלב הבתים בצ'מפיונס.
4 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
הולך הביתה מוקדם מהצפוי. טוכל
(צילום: גטי אימג'ס)
4 צפייה בגלריה
תומאס טוכל
תומאס טוכל
ההפסד לדינמו זאגרב היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינת ראשי המועדון
(צילום: גטי אימג'ס)
"בשם כולנו בצ'לסי, אנחנו רוצים להודות לתומאס ולצוות שלו על מאמציהם בתקופתם במועדון", נאמר בהודעה הרשמית של הבלוז, "לתומאס יש מקום בהיסטוריה שלנו לאחר שזכה בליגת האלופות ובסופרקאפ. לאחר 100 יום בתפקיד, ההנהלה החדשה ממשיכה לעבוד והוחלט כי זה הרגע הנכון לבצע שינוי. נפעל במהרה למציאת מאמן חדש".
טוכל (49) מונה למאמנה של צ'לסי בינואר 2021 כמחליפו של פרנק למפארד, אחרי עונות נהדרות בבורוסיה דורטמונד ובפריז סן ז'רמן, אותה הוביל לגמר ליגת האלופות הראשון שלה בהיסטוריה. שנה לאחר מכן (2021) כבר הניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, אך כמנג'ר צ'לסי, עימה גם זכה גם בסופרקאפ האירופי וגם בגביע העולם למועדונים. בעונה החולפת הוליך את הבלוז למקום השלישי בפרמייר-ליג ולגמר הגביע האנגלי. לפחות על-פי דיווחים ראשוניים בתקשורת הבריטית, גרהאם פוטר מברייטון ומאוריסיו פוצ'טינו הם המועמדים הראשיים לרשת את מקומו.
4 צפייה בגלריה
תומאס טוכל מנשק את הגביע
תומאס טוכל מנשק את הגביע
הוליך את צ'לסי ב-2021 לזכייה מפתיעה בליגת האלופות. טוכל
(צילום: גטי אימג'ס)

גם מאמן לייפציג נשלח הביתה

ארבעה חודשים בלבד אחרי שהוביל את ר.ב לייפציג לתואר ראשון בתולדות המועדון עם זכייה בגביע הגרמני, דומיניקו טדסקו שילם את המחיר על פתיחת העונה הנוראית של הקבוצה הבכירה בהיררכיה של קונצרן משקאות האנרגיה הבינלאומי.
4 צפייה בגלריה
דומיניקו טודסקו ר.ב לייפציג
דומיניקו טודסקו ר.ב לייפציג
גם הוא אורז את המזוודות. טדסקו
(צילום: גטי אימג'ס)
טדסקו, שהחליף בלייפציג את ג'סי מארש רק בדצמבר האחרון, הוביל את הקבוצה מאמצע הטבלה למקום הרביעי וכאמור לזכייה בגביע. העונה, לייפציג הפסידה בסופרקאפ הגרמני (5:3 לבאיירן מינכן), רשמה ניצחון אחד בלבד בחמשת המשחקים הראשונים, ואתמול הובסה 4:1 על משפיל על ידי שחטאר דונייצק, שרק החודש חזרה לשחק לראשונה מאז פרוץ המלחמה באוקראינה.
טדסקו אימן את לייפציג במשך תשעה חודשים בלבד, זמן ארוך יותר ממארש, שמונה אחרי שיוליאן נגלסמן עזב את הקבוצה לטובת באיירן מינכן בסיום עונת 2020/21.