את מירב תשומת הלב בקלאסיקו משך הערב דווקא ג'וד בלינגהאם (1:2 לריאל מדריד בסיום), אבל סערה נוספת עוסקת בכוכב אחר של הבלאנקוס, ויניסיוס, שלא בפעם הראשונה הפך למטרה מצד אוהדי הקבוצה היריבה, הפעם של אוהד ברצלונה.
בתקשורת בספרד פורסם תיעוד ובו אוהד בארסה צועק אל עבר הכוכב הבריזילאי "קוף", וזורק לעברו חפץ שנראה כבננה. זו כאמור הפעם השנייה שהשחקן הופך ליעד למתקפה גזענית במגרשי חוץ בלה ליגה. "למרבה הצער זה הפך להרגל", כתבו במארקה.
1 צפייה בגלריה
ויניסיוס בעת החילוף
ויניסיוס בעת החילוף
ויניסיוס במהלך האירוע
(צילום: Josep LAGO / AFP)
בספרד דווח כי החומרים הועברו להנהלת הליגה וכי הם ייבדקו במסגרת תלונה רשמית. בברצלונה מיהרו לפרסם גינוי: "ברצלונה תמיד תגן על ערכי הכדורגל והספורט ועל כבוד ליריב. אנו נחקור כל עלבון גזעני שאולי התרחש".
השבוע, אחרי הניצחון של ריאל מדריד 1:2 בפורטוגל על בראגה בליגת האלופות, נרשמה תקרית מכוערת נוספת כאשר סגן דובר ברצלונה, מיקל קמפס, העלה ציוץ שהסעיר את הכדורגל הספרדי.
קמפס כתב: "זו לא גזענות, אבל מגיעה לו (ויניסיוס) סטירה כי הוא ליצן. מדוע כל הביסיקלטות (כדרורים מוגזמים) במרכז המגרש?". כמה דקות לאחר מכן, קמפס מחק את הציוץ - אבל צילומי המסך הופצו לכל עבר.
ויניסיוס, כאמור, סובל לאורך כל תקופתו בספרד בגזענות בלתי פוסקת מצד אוהדי הקבוצות היריבות. לפני חמישה חודשים, למשל, נתלתה בובה בדמותו מעל גשר בוולנסיה, לפני המשחק מול ריאל במסטאיה.
במהלך אותו הפסד של הבלאנקוס (1:0) - סבל הברזילאי שוב מקריאות גזעניות מצד הקהל ואף ספג כרטיס אדום ראשון בקריירה. "ההרחקה שלי היא פרס לגזענים", כתב בזמנו ויניסיוס ברשתות החברתיות. "זו לא הייתה הפעם הראשונה, או השנייה או השלישית. גזענות היא נורמלית בלה ליגה. הליגה חושבת שזה נורמלי, גם ההתאחדות והיריבות מעודדות את זה. הליגה שהייתה שייכת פעם לרונאלדיניו, רונאלדו, כריסטיאנו ומסי - שייכת היום לגזענים".