שוב שחקני צ'לסי ירדו מאוכזבים הערב (ראשון) מכר הדשא לאחר הפסד שלישי ברציפות בכל המסגרות, הפעם 2:0 בדרבי לטוטנהאם. השחקנים של גרהאם פוטר סופרים כבר שישה משחקים ללא ניצחון ומתוך 11 משחקים בשנת 2023 ניצחו רק פעם אחת (חמישה הפסדים).
גם לאוהדי הבלוז נמאס, והם נראו עוזבים את היציעים לאחר שהארי קיין כבש את השער השני לזכות המארחת בדקה ה-82. בתום 24 משחקים בפרמייר-ליג, צ'לסי במקום העשירי כשהיא רחוקה עשר נקודות מהמקום החמישי, המוליך לאירופה בעונה הבאה.
2 צפייה בגלריה
מאמן צ'לסי גרהאם פוטר
מאמן צ'לסי גרהאם פוטר
אובד עצות. גרהאם פוטר
(AFP)
מה שבולט במיוחד העונה הוא מאזן החוץ האיום של צ'לסי. הקבוצה של גרהאם פוטר לא הצליחה לנצח בשמונת משחקיה האחרונים מחוץ לסטמפורד ברידג' במסגרת הליגה, ובעשרת משחקי החוץ האחרונים שלה בכל המסגרות. זה הרצף הארוך ביותר של הבלוז ללא ניצחון חוץ מאז אפריל 2000-מרץ 2001 (אז לא ניצחה ב-16 משחקי חוץ רצופים). הקבוצה הצליחה להבקיע שישה שערים בלבד ב-12 משחקיה האחרונים, המאזן הכי גרוע של כל קבוצת פרמייר-ליג מאז חודש נובמבר.
מאמן צ'לסי גרהאם פוטר נשמע אובד עצות בסיום: "אני אחראי למה שאנחנו רואים, ואני מודע לכך. זה לא מספיק טוב בשביל צ'לסי, ואני לוקח אחריות מלאה". המאמן סירב לגלגל את האשמה אל השחקנים: "הם נתנו הכל על המגרש, כואב להם. אני זה שאחראי".
2 צפייה בגלריה
שחקן צ'לסי פייר קאי האברץ עם אנסו פרננדס
שחקן צ'לסי פייר קאי האברץ עם אנסו פרננדס
"כואב להם". קאי האברץ עם אנסו פרננדס
(רויטרס)
פוטר ניסה להסביר את התפתחות המשחק: "זה היה משחק צמוד. היינו טובים יותר ב-20 הדקות הראשונות. אנחנו לא נכנסים ומנצחים מספיק במאבקים פיזיים ולא מרחיקים מספיק טוב במצבים מסוכנים. לא היו הרבה רגעי מפתח במשחק, אבל כשהיו הם לא הלכו לכיוון שלנו".
לאחר שסגרה את חודש פברואר ללא אף ניצחון, צ'לסי תקווה להשיג מעט אוויר עם שלוש נקודות במשחק ביתי מול לידס מהתחתית. לאחר מכן תארח הקבוצה של גרהאם פוטר את דורטמונד למשחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות, אליו תגיע עם פיגור 1:0 מהמשחק הראשון ומעט מאוד ביטחון.