שלא יהיה לכם ספק. השאיפה להגיע לדיוק אבסולוטי בהחלטות שיפוט במשחקי הכדורגל תרשום צעד משמעותי נוסף ביורו 2024, שיתקיים בקיץ בגרמניה.
במסגרת המשחקים יושק הכדור הרשמי של חברת "אדידס", אשר בו יותקן בו חיישן שיאפשר לשופטי המסך לקבוע בדיוק רב יותר האם הכדור פגע בידו של השחקן או לא. זאת במקרים שבהם יתקשה השופט הראשי לזהות נגיעה בזמן אמת, וההילוכים החוזרים יתקשו גם כן לספק תשובה חד משמעית.
2 צפייה בגלריה
עוד כלי שיסייע לשופטי המסך במקרים גבוליים
עוד כלי שיסייע לשופטי המסך במקרים גבוליים
עוד כלי שיסייע לשופטי המסך במקרים גבוליים
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
2 צפייה בגלריה
הכדור ביורו
הכדור ביורו
הכדור המיוחד שיושק ביורו
(צילום: Reinaldo Coddou H./Getty Images)
השבב אמור לסייע בהחלטות נוספות, שגם ביום שאחרי ה-VAR לא תמיד קל לקבל, כמו קו הנבדל, שמעורר מדי שבוע ויכוחים מתישים, גם לאחר השימוש בקווים הדיגיטליים על המסך של כולנו.
איך זה יעבוד? החיישן ייתן תמונות תלת מימד, שבעזרתה יוכלו לקבוע באופן מדויק יותר האם קיים מגע בין הכדור לידו של השחקן או שמא בכתף שלו, או בכל אזור אחר.
יש לציין כי מדובר בטכנולוגיה דומה לזו שיושמה כבר במונדיאל בקטאר - שבעזרתה נפסק במשחק בין פורטוגל ואורוגוואי באליפות העולם האחרונה כי רונאלדו לא נגע בכדור במהלך מה שנראה כמו נגיחה, והשער שכבשו הפורטוגלים נזקף בסופו של דבר לזכותו של המגביה, ברונו פרננדש.
גם אז החיישן שמוקם בדיוק במרכז הכדור שלח באופן רציף, 500 פעמים בשנייה, נתונים קבועים אודותיו. לפי פיפ"א, החיישן היה מסוגל לספק תובנות רבות על אודות מהלך המשחק, בהן היכולת לקבוע עוצמה של בעיטות, אחוזי השליטה בכדור של כל קבוצה וגם - האם השחקן נגע או שפשף את הכדור או לא.