קרב ליגיונרים במשחק הראווה באנגליה. טוטנהאם ומנור סולומון ניצחו היום (ראשון) את שחטאר דונייצק וסתיו למקין 5:1 במשחק ראווה - כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה.
עבור סולומון, שעלה מהספסל בדקה ה-78, זו הייתה ההופעה הראשונה באצטדיון הביתי מאז שחתם בספרס, וכמו כן מדובר במפגש הראשון שלו מול שחטאר מאז שעזב אותה עם פרוץ המלחמה באוקראינה לפני שנה וחצי.
4 צפייה בגלריה
קיין
קיין
רביעייה. קיין
(צילום: REUTERS/Paul Childs)
4 צפייה בגלריה
הארי קין נפרד מאוהדי טוטנהאם?
הארי קין נפרד מאוהדי טוטנהאם?
קיין נפרד מאוהדי טוטנהאם?
( צילום: REUTERS/Paul Childs)
4 צפייה בגלריה
מנור סולומון טוטנהאם נגד שחטאר דונייצק
מנור סולומון טוטנהאם נגד שחטאר דונייצק
היה מעורב בשער הרביעי. סולומון
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
מאמן שחטאר פטריק ואן לוון, אקס מכבי ת"א, העלה את למקין להופעת הבכורה שלו באלופת אוקראינה עם פתיחת המחצית השנייה. הבלם נפצע כמה דקות אחרי שנכנס, אך המשיך לשחק עד לסיום.
במשחק עצמו, הארי קיין, אולי באחת הפעמים האחרונות במדי טוטנהאם, השלים רביעייה גדולה (38 בפנדל, 50, 55, 79), כקווין קלסי איזן זמנית (45). השער הרביעי של קיין הגיע מריבאונד לאחר שבעיטה של סולומון נעצרה על ידי השוער. דיין סקרלט, שבדקה ה-80 החליף את קיין, קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-94.
4 צפייה בגלריה
אנדריי פיאטוב
אנדריי פיאטוב
שיחק בשחטאר מאז 2007. פיאטוב
(צילום: REUTERS/Paul Childs)
המשחק היה האחרון בקריירה של השוער האוקראיני בן ה-39 אנדריי פיאטוב, ששיחק בשחטאר במשך כל הקריירה (עלה לבוגרים ב-2007). בדקה ה-17 המשחק נעצר לדקות סופורות בזמן שהוא הוחלף לקול תשואות הקהל, ונערך לכבודו טקס. כעת מצטרף פיאטוב לצוות המקצועי של הקבוצה.
למרות משחק הידידות שהתקיים בין הקבוצות, ישנה עדיין מחלוקת בלתי פתורה בין הצדדים, כאשר שחטאר דורשת על פי דיווח מטוטנהאם פיצוי בגובה 6 מיליון אירו וחצי על סולומון. זאת לאחר החלטה של פיפ"א שקובעת כי שחקנים המשחקים באוקראינה אינם מחויבים לחוזים עליהם חתמו עם קבוצות הפועלות במדינה, בשל מצב המלחמה מול רוסיה. על אף שטוטנהאם לא מחויבת לשחטאר בשום אופן, בפגישה שהתקיימה בין הצדדים, הוצע לאוקראינים אחוזים ממכירה עתידית של השחקן הישראלי.

שלושה בישולים בשמונה דקות לאבו פאני

מוחמד אבו פאני הגיע להונגריה. הקשר שעזב הקיץ את מכבי חיפה לטובת אלופה אחרת, פרנצווארוש, עלה הערב מהספסל בדקה ה-60 במשחק הליגה הראשון של קבוצתו לעונת 2023/24, כשהיא בפיגור 3:2 בחוץ. בדקה ה-63 הוא בישל לכריסטופר זכריאסן, אחרי שלוש דקות בישל גם לברנבאש ורגה ובדקה ה-71 השלים בישול נוסף, הפעם לאדאמה טראורה שקבע 3:5 משוגע - שהחזיק עד הסיום.