בריאל מדריד חגגו על כר הדשא אמש (שלישי) וקיבלו תשואות מאוהדיהם שהגיעו עד לונדון לאחר ה-0:2 בחוץ על צ'לסי, שהבטיח להם את המקום בחצי גמר ליגת האלופות. אלופת אירופה השלימה 0:4 על הבלוז בסיכום שני המשחקים, ותהיה בשלב ארבע האחרונות בפעם ה-16 בתולדותיה - יותר מכל קבוצה אחרת.
המארחת אמנם פתחה היטב, והחמיצה מספר הזדמנויות הבקעה, ונענשה פעמיים בידי רודריגו (58 ו-80), ואיבדה גם את התואר האחרון בו עוד היה לה סיכוי לזכות העונה. החבורה של קרלו אנצ'לוטי לעומת זאת, עשתה עוד צעד לעבר זכייה מספר 15 במפעל, ושנייה ברציפות.
3 צפייה בגלריה
שחקני ריאל מדריד חוגגים
שחקני ריאל מדריד חוגגים
בפעם ה-16 בחצי הגמר. שחקני ריאל מדריד חוגגים
(EPA)
ויניסיוס רשם ציון דרך מרשים העונה. שחקן ההתקפה הנהדר בישל את השער הראשון של האורחת, ובכך העלה את כמות השערים בהן היה מעורב העונה בליגת האלופות ל-21 (10 כיבושים ו-11 בישולים) - היחיד שהגיע לספרות כפולות בשתי הקטגוריות העונה במפעל.
למרות שהפעם לא כבש, גם קארים בנזמה השיג נתון מרשים אתמול. החלוץ הצרפתי הפך לשחקן השדה שרשם את כמות ההופעות הגדולה ביותר עבור ריאל בליגת האלופות, עם 131 כאלה. בכך עבר את ראול (130), כשבמקום השלישי סרחיו ראמוס (129). בנוסף, הוא הפך לחמישי שמגיע ל-150 הופעות בהיסטוריה של המפעל, אחרי כריסטיאנו רונאלדו (183), איקר קסיאס (177), ליונל מסי (163) וצ'אבי (151).
3 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה
שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה
שובר שיאים גם שהוא לא מבקיע. קארים בנזמה
(EPA)
"קשה להסביר איך ליגת האלופות מוציאה מאיתנו יכולת כזו", אמר בסיום רודריגו, כובש הצמד עבור ריאל. "אבל אני חייב להגיד שזו בהחלט תופעה מיוחדת". על הצמד שכבש אמר הברזילאי: "כשאני משחק, המטרה היחידה שלי היא לעזור לקבוצה. עכשיו אני מקווה להמשיך לשחק ולהבקיע. אני רוצה לזכות שוב בליגת האלופות".
מאמן המנצחת, קרלו אנצ'לוטי: "זה היה משחק שממש נאלצנו לסבול במהלכו כדי לצאת עם ניצחון. זה לא מפתיע שזה היה כך, צ'לסי גרמה לנו להרבה צרות בהתחלה - במיוחד בצד שמאל, אבל הצלחנו להתגבר על זה. בסופו של דבר, סיפקנו יכולת שלמה בשני המשחקים. היינו מאוד יציבים בחלק האחורי, הצגנו רמה גבוהה ואחידה וזה הגורם לתוצאה הכללית שהשגנו. אנחנו מאושרים".
3 צפייה בגלריה
מאמן צ'לסי פרנק למפארד
מאמן צ'לסי פרנק למפארד
"זה לא היה הערב שלנו". פרנק למפארד
(EPA)
מי שזכה לשבחים הן מרודריגו, והן מאנצ'לוטי הוא טיבו קורטואה. במחצית הראשונה, כשצ'לסי סיכנה רבות את שער היריבה, השוער הבלגי עמד בפרץ ועצר מספר פעמים את ההתקפה של הבלוז. בדקה ה-45 זינק קורטואה ועצר את מארק קוקורייה בתוך תיבת החמש, בדרך למשחק שלישי ברציפות עם רשת נקייה. "ההצלה הזאת הייתה קריטית", אמר אנצ'לוטי. "אם הם היו עולים ליתרון זה היה מדאיג מאוד. במחצית השנייה כבר היינו חזקים יותר".

ומה אומרים בצ'לסי?

למרות עונת הבלהות שעוברת על הבלוז - אלופי אירופה ב-2021 למי ששכח - הם בהחלט הגיעו למשחק, וכאמור, לא היו רחוקים מלהשיג את שער היתרון שהיה מפעיל לא מעט לחץ על ריאל. צ'לסי הוכיחה העונה, שלמרות הכישלון הגדול בזירה המקומית, בליגת האלופות היא מצליחה להביא את האיכות שבסופו של דבר יש לה בסגל.
"שיחקנו טוב מאוד למשך 60 דקות", אמר מאמן צ'לסי פרנק למפארד בסיום. "הגענו למצבים טובים מאוד וברמה הזאת, אתה חייב לנצל הזדמנויות כאלה. קשה לשבח את היכולת של השחקנים כשאתה מפסיד ברמה הזאת, בגלל שסיימנו את דרכנו, וזה מאכזב. בסופו של דבר, זה לא היה הערב שלנו".