למרות השקעה של מעל 600 מיליון ליש"ט מאז הקיץ, צ'לסי חווה עונת בלהות ונמצאת במקום ה-11 בלבד בפרמייר-ליג. אם גם תסיים בו את העונה, היא תהיה הגרועה ביותר שלה מאז עונת 1995/96. הבעלים החדש טוד בולי כבר הספיק לפטר שני מאמנים מאז שרכש את הקבוצה במאי (תומאס טוכל וגרהאם פוטר), והמאמן השלישי, אגדת המועדון פרנק למפארד, החל את הקדנציה השנייה שלו בקבוצה (וכבר יודע כי תוקפה היא רק עד לקיץ הקרוב) עם שלושה הפסדים בשלושת משחקיו הראשונים.
עם מצב הרוח הזה, תארח צ'לסי הערב (שלישי, 22:00) את אלופת אירופה ריאל מדריד למשחק הגומלין של רבע גמר ליגת האלופות, כשהיא מגיעה עם פיגור 2:0 מהמשחק הראשון. העולה מרבע הגמר הזה תארח ב-9-10 במאי את המנצחת במפגש בין באיירן מינכן למנצ'סטר סיטי (0:3 לאנגלים במשחק הראשון), כאשר גומלין חצי הגמר יהיה בחוץ שבוע לאחר מכן.
4 צפייה בגלריה
טוד בולי
טוד בולי
חוטף אש. בולי
(צילום: Clive Rose / gettyimages)
הבלוז יכולים לשאוב אופטימיות מהעובדה שהם עברו שלב בליגת האלופות בחמש משבע הפעמים בהן הם הפסידו במשחק הראשון בחוץ, אבל מעבר לכך אין הרבה. "אנחנו לא במקום בו אנחנו רוצים להיות. אבל להגיד שאנחנו שבורים זה קצת יותר מדי", אמר למפארד לקראת המשחק.
קפה, השוער הספרדי של צ'לסי, התייצב גם הוא למסיבת העיתונאים וחשף: "טוד (בולי) נכנס לחדר ההלבשה אחרי כל משחק. הוא ניהל איתנו שיחות שונות על משחקים שונים. אני לא מתכוון להגיד מה הוא אמר אבל זה נורמלי שהוא נכנס לחדר ההלבשה".
4 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי מאוכזבים
שחקני צ'לסי מאוכזבים
הפנים של שחקני צ'לסי בתקופה האחרונה אומרות הכל
(Alex Davidson/Getty Images)
למפארד נשאל על כך והשיב: "זה נוח לי. אני חושב שכשיש בעלים שמאוד משקיע בקבוצה, זו זכותו שתהיה לו השפעה בצורה כזו. אני זוכר שכשחקן, כשהבעלים נכנס לראשונה לחדר ההלבשה, שמחתי שיכולת לתת כיף לבעלים ולהקשיב לו. כמו שקפה אמר, זה נורמלי בימינו, ואין לי בעיה עם זה. למעשה. אני חושב שזה מראה על תשוקה וזה הדבר הראשון שאני אוהב".
בולי נתון לביקורת גדולה מאוד בממלכה בשל התנהלותו, שבהחלט יכולה להיתפס כקפריזית. גם אחרי מינוי למפארד, שפוטר מאברטון רק לפני שלושה חודשים אחרי שנכשל אצלה, ספג האמריקאי לא מעט אש. "בולי נמצא בצ'לסי כבר 11 חודשים ובמהלכם הוא פשוט קרע את המועדון, ניתק אותו מאנשים חשובים שהיו במערכת", נכתב ב"דיילי מייל" לאחר המינוי של האנגלי, "פרנק למפארד הוא המגן האנושי שלו, כך הוא בוחר להגן על עצמו. בולי זקוק לכל השגרירים של המועדון כדי לנסות להשכיח את העובדה שכרגע צ'לסי אפילו לא בין ארבע הקבוצות הלונדוניות הבכירות".
4 צפייה בגלריה
טוד בולי
טוד בולי
בולי מנסה להסביר לאוהדי הקבוצה מה לא עובד, השבוע
(צילום: Alex Davidson / gettyimages)
ויש סיבה לאש שהוא חוטף. צ'לסי, כאמור, הפסידה בשלושת משחקיה האחרונים, לא ניצחה מאז 11 במארס והשער של קונור גלאגר מול ברייטון בשבת ב-2:1 הביתי היה הראשון של הקבוצה באפריל. והנה נתון שאומר הכל: מיכאילו מודריק היה אחראי לבישול, ובכך הפך לשחקן צ'לסי המוביל בקטגוריה זו העונה עם שניים בלבד כאלה.

ריאל עדיין חוששת: "צריכים להציג משחק מושלם"

סוכנויות ההימורים, כצפוי, שמים את מרבית הז'יטונים על היריבה שממול. "זה תלוי רק בריאל, צ'לסי לא אמורה להפריע לה בדרך לחצי הגמר", נכתב ב"אס". מאמן הבלאנקוס, קרלו אנצ'לוטי, היה כצפוי פחות נינוח. "אנחנו צריכים להציג משחק מושלם, חייבים להראות את התשוקה, המחויבות והגישה שהייתה לנו במשחק הראשון", אמר האיטלקי לשחקניו.
4 צפייה בגלריה
בנזמה חוגג
בנזמה חוגג
יחגוג שוב מול הבלוז? בנזמה
(צילום: AFP)
מה שכן, אנצ'לוטי הודה שהמצב בצ'לסי לא מזכיר את זה לפני שנה - כששתי הקבוצות נפגשו בדיוק באותו שלב. "עצוב לי לראות אותם", סיפר. "יש לי זכרונות טובים מהמועדון הזה ואני בטוח שלמפארד יצליח לשנות את הלך הרוח שם".
ריאל מדריד עברה שלב ב-18 מ-19 מפגשי הנוקאאוט בצ'מפיונס בהם ניצחה במשחק הראשון בהפרש של שני שערים או יותר, כשיוצא הדופן היחיד היה רבע הגמר מול מונאקו בעונת 2003/04. מול הקבוצה הזאת, ששמה הפך לסמל של הצלחה בליגת האלופות, תנסה צ'לסי לחולל הערב מהפך מדהים. האדם שהכי צריך אותו יגיע לחדר ההלבשה רק אחרי שריקת הסיום.