עתידו של יוסופה מוקוקו, הכוכב בן ה-18 של בורוסיה דורטמונד, יוכרע בימים הקרובים. חוזהו בקבוצה מגיע לסופו בסיום העונה, ואם יחליט לא להאריך אותו, הוא צפוי להימכר כבר בחלון ההעברות הנוכחי, כשאפשרות נוספת שקיימת היא שהוא פשוט יעזוב בקיץ בחינם. לפי הדיווחים, ברצלונה, צ'לסי וניוקאסל כבר ממתינות בדלת כדי לשים את ידן על מי שנחשב כאחד הכישרונות הגדולים בכדורגל העולמי.
מוקוקו הפך העונה לאחד השחקנים החשובים במארג של דורטמונד, כשהוא מוביל את הקבוצה בשערי ליגה (שישה) ובישולי ליגה (שלושה). את שש השנים וחצי האחרונות הוא בילה בדורטמונד, אחרי שעבר אליה ממחלקת הילדים של סנט פאולי ב-2016. מוקוקו פרץ לתודעה של חובבי הכדורגל העולמי עוד לפני שהיה בן 15, ולא רק בגלל סימני השאלה שעוררה העובדה שהוא נראה בוגר בהרבה מגילו, אלא בעיקר כי כבר אז כבש 83 שערים בשתי עונות בקבוצת ה-U17 של דורטמונד. לפני שחגג 16, הוא כבר כבש 34 שערים ב-20 הופעות בלבד בקבוצת ה-U19.
2 צפייה בגלריה
מוקוקו חוגג
מוקוקו חוגג
השחקן הצעיר ביותר שכבש בבונדסליגה. מוקוקו
(צילום: גטי אימג'ס)
למעשה, רק חוקי הבונדסליגה מנעו ממנו לערוך הופעת בכורה בקבוצה הבוגרת עוד לפני גיל 16. בסופו של דבר הוא עשה זאת בגיל 16 ויום, כשהחליף את ארלינג הולאנד בדקה ה-85 בניצחון על הרטה ברלין בנובמבר 2020. שנתיים לאחר מכן, בנובמבר 2022, המבקיע הצעיר ביותר בתולדות הבונדסליגה (16 ו-28 ימים) הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש 10 שערים בליגה הבכירה, אחרי שהשלים צמד בניצחון על בוכום. היכולת המצוינת לא נעלמה גם מעיניו של האנזי פליק, שזימן אותו לסגל נבחרת גרמניה למונדיאל.
את מוקוקו נהוג להשוות לסמואל אטו. גם משום שהוא נולד בקמרון, אך גם בגלל סגנון המשחק והכוח הפיזי. כמו אטו, מוקוקו אמנם ניחן ביכולת כיבוש של חלוץ רחבה קלאסי, אבל הוא גם מצוין בניהול המשחק וביצירת מצבים ושטחים לחבריו לקבוצה.
2 צפייה בגלריה
יוסופה מוקוקו, ארלינד הולאנד
יוסופה מוקוקו, ארלינד הולאנד
איימת ההגנות. מוקוקו והולאנד
(צילום: AP)
הוא מקבל שבחים מכל קצוות עולם הכדורגל, אך אלה שנותנים את האינדיקציה הטובה ביותר לגביו הם כנראה של אלו הולאנד, כיום כוכבה של מנצ'סטר סיטי שנחשב לחלוץ הטוב בעולם, שכשהיה בדורטמונד סיפר עליו: "מוקוקו טוב בהרבה ממה שאני הייתי כשהייתי בגילו. היתרון שלו זה שהוא התחיל לשחק עבור דורטמונד בגיל כל כך צעיר. בגיל 15 אני עדיין שיחקתי בעיירה בה נולדתי".
בדומה למקרה של הולאנד, כנראה שגם הקבוצה שתשים את ידה על מוקוקו תרוויח בענק. ודורטמונד? היא רק יכולה להמשיך לנסות לפתות אותו לחתום על חוזה חדש, ולחשוב בעצב על מה יכול היה להיות עם השניים האלה יחדיו בקבוצה כשהם בשיא.