מנצ'סטר יונייטד, אחת הקבוצות החמות באירופה מאז החזרה מהפגרה, קרובה להשלים עסקת השאלה מפתיעה, ולצרף את החלוץ ההולנדי ואוט וחהורסט. מדובר באחד שהפך למפורסם במונדיאל האחרון אחרי שכבש צמד ברבע הגמר מול ארגנטינה, ואחר כך ספג התפרצות זעם מצד לאו מסי. וחהורסט מושאל בשיקטאש מברנלי, ויונייטד על פי דיווחים הגיעה לסיכום שהוא יעבור אליה כבר עכשיו. עם זאת, ולמרות שהוא כבר נפרד מהאוהדים בטורקיה אחרי המשחק האחרון בו כבש, בשיקטאש – שלא רוצה לראות את הכוכב שלה עוזב - מערימה קשיים וכרגע מעכבת את החתימה.
במבט ראשוני, זה יכול להיראות כמו ניסיון להחתמה נואשת של יונייטד. חלוץ בן 30 שהושאל לטורקיה אחרי שבחצי העונה הקודמת לא הצליח להשפיע בכלל במדי ברנלי שירדה מהפרמייר-ליג - זו ההחתמה שהקבוצה צריכה? לפני שבועים, כנראה שאם היו דיווחים על כך שהחלוץ ההולנדי מועמד לחזור לאנגליה, הם היו קושרים את שמו לאחת הקבוצות שנאבקות בתחתית, לא לאחת שמתמודדת חזק על מקום בליגת האלופות. אך כשבוחנים את המצב של יונייטד ושל החלוץ לעומק, מבינים שמדובר בהחתמה הגיונית לגמרי עבור הקבוצה.
2 צפייה בגלריה
ואוט וחהורסט שחקן נבחרת הולנד
ואוט וחהורסט שחקן נבחרת הולנד
המשחק הגדול בקריירה שלו. וחהורסט חוגג נגד ארגנטינה
(צילום: רויטרס)
יונייטד צריכה חלוץ חדש, ועכשיו. כרגע החלוץ הטבעי היחיד בסגל הוא אנתוני מרסיאל, ולמרות שאריק טן האח מאוד אוהב אותו, לבדו הוא כמובן לא מספיק, והמאמן אף אמר זאת בעצמו. אך כדי להתחזק בחלוץ כעת יונייטד צריכה להיות יצירתית. היא הוציאה לא פחות מ-200 מיליון אירו בקיץ, מה שהשאיר אותה עם תקציב מוגבל בחלון ההעברות הנוכחי. מה גם שמשפחת גלייזר שמחזיקה בקבוצה רוצה למכור אותה, כך שההעברה בסכום גבוה פשוט לא באה בחשבון. לכן יונייטד מנסה לצרף חלוץ בהשאלה ולא ברכישה, אבל למה דווקא את וחהורסט? ובכן, ולמרות שמתבקש לחשוב ככה, לא רק כי הולנדי.
העונה הוא כבש שמונה שערים ובישל ארבעה נוספים ב-16 הופעות בבשיקטאש. למרות שהוא בקבוצה חמישה חודשים בלבד - מתוכם בילה כמעט חודש עם הולנד במונדיאל - הוא הפך לאהוב הקהל ובגדול. "אנחנו מקווים לראות אותו אצלנו עד סוף העונה", סיפר אוהד בשיקטאש ל-BBC ספורט. "הוא הביא תשוקה, אנרגיה ואיכות לקבוצה. אם הוא יעזוב אנחנו נרגיש נבגדים, אך הכעס שלנו יופנה כלפי הנהלת המועדון ולא כלפיו".
אמנם וחהורסט כבש רק שני שערים בחצי העונה שלו בפרמייר-ליג, אך מספרי הקריירה שלו מרשימים. לפני המעבר לאנגליה, הוא כבש 70 שערים ב-144 הופעות בוולפסבורג מהבונדסליגה, ו-45 שערים ב-86 הופעות עבור אלקמאר ההולנדית לפני כן.
במונדיאל בקטאר, הוא הוכיח את היכולת שלו כסופר-סאב, כשכאמור עלה מהספסל וכבש צמד ששלח את משחק רבע הגמר מול ארגנטינה להארכה. אם המשחק ההוא היה מסתיים בצורה אחרת (ארגנטינה ניצחה בפנדלים), כנראה שאוהדי הכדורגל היו מדברים על ההופעה של וחהורסט עד היום. אם אכן יגיע, זה לא יהיה לתפקיד החלוץ הפותח, והעובדה שהוא מסוגל לתרום מהספסל היא מן הסתם מצוינת עבור הקבוצה, אך בעיקר עבור מרסיאל, שקמל בכל פעם שהביאו שחקן בפרופיל גבוה לעמדה שלו (זלאטן איברהימוביץ', אדינסון קבאני ורונאלדו).
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש
שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש
צפוי ליהנות מהגעתו של וחהורסט. פרננדש
(צילום: רויטרס)
וחהורסט מציע משהו שלשאר שחקני ההתקפה של יונייטד אין - פיזיות ומשחק ראש. הוא גבוה מאוד (1.97 מטר) וחזק, ואם יונייטד תרצה לשחק בצורה קצת יותר ישירה, היא תמיד תוכל להשתמש בו כדי לעבור למצב "לעזאזל עם הכל, וחהורסט ברחבה" ולהרים אליו את הכדורים. בדיוק כפי שעשתה הולנד. לוק שואו, כריסטיאן אריקסן וברונו פרננדש – כולם מגבהים מדופלמים - כבר וודאי חולמים על שיתוף הפעולה הזה בלילה.
וחהורסט גם מתאים ליונייטד הנוכחית בגלל האופי שלו. "המועדון קנה מספר בלתי נתפס של שחקנים בשנים האחרונות והם לא היו טובים מספיק", סיפר טן האח כשנשאל על תוכניות הרכש. "רוב הרכש היה בינוני וביונייטד בינוני זה לא מספיק טוב. החולצה של יונייטד כבדה. רק אנשים בעלי אישיות מיוחדת יכולים לשחק תחת הלחץ שיש כאן". ובכן, וחהורסט ידוע בתור שחקן קבוצתי, אחד שעובד קשה, ובחור טוב שלא עולה על העצבים של אף אחד. ההפך מרונאלדו. התגובה שלו להתפרצות של מסי כלפיו, או יותר נכון חוסר התגובה, מוכיחה זאת. באופן מפתיע, או שבעצם לא, וחהורסט הוא בדיוק מה שיונייטד צריכה.