המחזורים בליגות הבכירות נמשכים היום (שבת). יום המשחקים נפתח עם 2:4 נהדר של ארסנל על אסטון וילה, והמשיך עם איבוד נקודות של היריבה לאליפות מנצ'סטר סיטי שסיימה ב-1:1 מול נוטינגהאם פורסט. צ'לסי מצידה המשיכה בשלה והפסידה 1:0 לסאות'המפטון מהמקום האחרון בפרמייר-ליג. בגרמניה, באיירן מינכן הפסידה 3:2 למנשנגלדבאך והיא עלולה לאבד את המקום הראשון בסיום המחזור. ליברפול חיברה ניצחון שני ברציפות עם 0:2 על ניוקאסל הדועכת.

אנגליה

ניוקאסל - ליברפול 2:0 | העונה המארחת הפכה לטובה יותר מהקבוצה של יורגן קלופ, אבל חצי שעה הראשונה הערב הזכירה את יחסי הכוחות שהיו בין הקבוצות בשנים עברו. דארווין נונייס כבש כבר אחרי שבע דקות, וקודי גאקפו הכפיל עם שער במשחק שני ברציפות אחרי בישול יפה של מוחמד סלאח (17). אם זה לא הספיק, כבר בדקה ה-22 השאיר ניק פופ את ניוקאסל בעשרה שחקנים אחרי שנגע בכדור עם ידו מחוץ לרחבה. ליברפול רושמת ניצחון שני ברציפות, בעוד המפסידה סופרת כבר ארבעה משחקי ליגה ללא ניצחון. אגב, שוערה השני של ניוקאסל מרטין דוברובקה שיחק העונה במדי מנצ'סטר יונייטד בגביע הליגה - אז לא יכול לשחק בגמר מול אותה יונייטד ביום שלישי (18:30). השוער השלישי של ניוקאסל הוא לא אחר מאשר לוריס קאריוס, שלא שיחק שנתיים בדיוק, מאז פברואר 2021.
11 צפייה בגלריה
ניק פופ אחרי שהורחק
ניק פופ אחרי שהורחק
לא ישחק בגמר גביע הליגה. פופ אחרי שהורחק
(צילום: AFP)
נוטינגהאם פורסט - מנצ'סטר סיטי 1:1 | המארחת לא איבדה נקודות בביתה מאז ספטמבר, וגם ההגעה של האלופה, שבסיבוב הראשון ניצחה את המפגש 0:6, לא שינתה את העובדה הזו. סיטי הייתה טובה בהרבה ועלתה ליתרון בזכות שער נפלא של ברנרדו סילבה (41), אך לא הצליחה למצוא את השני וכריס ווד העניש אותה (84) עם שערו הראשון בקבוצתו החדשה. ביום רביעי תתארח סיטי אצל לייפציג למשחק הראשון במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות ותקווה להתאושש.
11 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
לא רגיל לא לכבוש. הולאנד
(צילום: גטי אימג'ס )
צ'לסי - סאות'המפטון 1:0 | עם חמישה שחקני רכש מחלון ההעברות של ינואר בהרכב, הבלוז רשמו משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון אחרי שנכנעו לשער של ג'יימי וורד פראוס (45+1), איך לא, בבעיטה חופשית. רק דיוויד בקהאם (18) כבש יותר שערי פרמייר-ליג בבעיטות חופשיות מאשר וורד פראוס (17). זאת הפעם הראשונה שצ'לסי מפסידה פעמיים בעונה לסאות'המפטון. המארחת נותרה במקום העשירי בעוד האורחת נותרה אחרונה אך הלהיטה את המצב התחתית.
11 צפייה בגלריה
ג'יימי וורד פראוס
ג'יימי וורד פראוס
אומן בעיטות חופשיות. וורד פראוס
(צילום: EPA)
אסטון וילה - ארסנל 4:2 | שלושה ימים אחרי שהפסידו למנצ'סטר סיטי במשחק העונה, התותחנים היו היום בדרך הבטוחה למשחק רביעי ברציפות ללא ניצחון, אך בזכות מחצית שנייה נהדרת הצליחו לחזור פעמיים מפיגור ולהפוך בזכות שער בדקה ה-93, אחרי שבעיטה נהדרת של ז'ורז'יניו פגשה את המשקוף, חזרה לגבו של אמיליאנו מרטינס ומשם הלכה לרשת. בדקה ה-98 עלה השוער הארגנטינאי לכדור קרן בניסיון האחרון של קבוצתו להשיג נקודה, אך ארסנל יצאה למתפרצת וגבריאל מרטינלי המחליף נעץ את האחרון.
11 צפייה בגלריה
אדי אנקטייה בוקאיו סאקה
אדי אנקטייה בוקאיו סאקה
מלך השערים של ארסנל. סאקה (משמאל) חוגג עם אנקטייה
(צילום: AP)
11 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
(צילום: EPA)
עוד לפני כן, אולי ווטקינס העלה את המאחרת ליתרון (15), אך בוקאי סאקה השווה כעבור דקה עם שערו התשיעי העונה בליגה, והפך למלך השערים של ארסנל. פליפה קטוניו קיבל הזדמנות נדירה בהרכב והחזיר את היתרון לקבוצה של אונאי אמרי עם שערו הראשון העונה (31), אך המארחת השוותה פעם נוספת, הפעם בעזרת שער של אולכסנדר זיצ'נקו (61).
במשחקים נוספים: ברייטון - פולהאם 1:0 (מנור סולומון כבש שער ניצחון) ברנטפורד - קריסטל פאלאס 1:1 אברטון - לידס 0:1 וולבס - בורנמות' 1:0

גרמניה

בורוסיה מנשנגלדבאך - באיירן מינכן 2:3 | לאלופה הבלתי מעורערת יש בעיה קשה כשהיא מגיעה לאצטדיון של הסייחים, והיום היא רשמה משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון אצל גלדבאך, ועלולה לאבד את הפסגה בתום המחזור. המארחת הגיעה למשחק אחרי הפסד 4:1 צורם להרטה ברלין, אך נהנתה מהרחקה של דאיו אופמקאנו כבר בדקה החמישית בדרך לניצחון על האקס יאן זומר שעמד בשער האורחת, כשכוכב הקבוצה יונאס הופמן בישל ללארס שטינדל (13) ולמרקוס תוראם (84), וכבש בעצמו את השני (55). שערים של אריק שופו-מוטינג איזן (35) ומחליפו מאטיס טל לא הועילו לקבוצה של יוליאן נגלסמן. אוניון ברלין תעלה לפסגה אם תנצח מחר (16:30) את שאלקה האחרונה.
11 צפייה בגלריה
קאנסלו מאוכזב
קאנסלו מאוכזב
באיירן לא מצליחה לנצח את גלדבאך בחוץ. קאנסלו מאוכזב
(צילום: AFP)
11 צפייה בגלריה
יונאס הופמן
יונאס הופמן
שער ושני בישולים. הופמן
(צילום: AP)
וולפסבורג - לייפציג 3:0 | אחרי שני משחקים ללא ניצחון, השוורים חזרו לתלם וכעת רחוקים רק ארבע נקודות מבאיירן מינכן. אמיל פורסברג כבש ראשון (14), מלך שערי הקבוצה כריסטופר אנקונקו עלה מהספסל בדקה ה-69 להופעתו הראשונה מאז שנפצע בפגרת המונדיאל, ובישל את השני לקונראד לימר (85), ודומיניק סובסלאי חתם (92). המארחת שחזרה טוב מהפגרה רשמה משחק חמישי ברציפות ללא ניצחון.
11 צפייה בגלריה
אמיל פורסברג
אמיל פורסברג
לייפציג חזרה לנצח. פורסברג חוגג
(צילום: גטי אימג'ס)
במשחקים נוספים: בוכום - פרייבורג 2:0 שטוטגרט - קלן 0:3

איטליה

אינטר - אודינזה 1:3 | אי שם בספטמבר, האורחת ניצחה את 1:3 הנראזורי ורצה בצמרת. אך זאת כבר היסטוריה רחוקה, והיום היא הפסידה לסגנית המוליכה 2:1 והיא עם נקודה בודדת בארבעת משחקיה האחרונים. רומלו לוקאקו כבש בפנדל (20) את שערו השני בלבד העונה. סנדי לובריץ' איזן (43), אך הנריק מחיטריאן החזיר את היתרון (73). לאטורו מרטינס חתם עם שערו ה-13 העונה, והשביעי מאז החזרה מהפגרה. אינטר התאוששה מההפסד לסמפדוריה ביום שני האחרון וצימקה את הפער מנאפולי ל-15 נקודות.
11 צפייה בגלריה
רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו
חזר לכבוש. לוקאקו
(צילום: גטי אימג'ס)
מונזה - מילאן 1:0 | אחרי שניצחה את טוטנהאם בליגת האלופות באמצע השבוע, אלופת איטליה חיברה ניצחון שני ברציפות בליגה ונראה שהיא שמה את התקופה הקשה מאחוריה. ג'וניור מסיאס כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-31, ומילאן רושמת משחק שלישי ברציפות בכל המסגרות ללא ספיגה. זאת אחרי שספגה 14 שערים בחמשת המשחקים שקדמו לרצף החיובי.
11 צפייה בגלריה
סטפנו פיולי
סטפנו פיולי
ייצב את ההגנה. פיולי
(צילום: גטי אימג'ס )
במשחק נוסף: סמפדוריה - בולוניה 2:1

ספרד

ריאל סוסיאדד - סלטה ויגו 1:1 | הבאסקים אמנם נמצאים בעונה הטובה ביותר שלהם זה 20 שנה, אך היום הם רשמו משחק רביעי ללא ניצחון מתוך חמשת האחרונים. מיקל אוירסבאל כבש עבור האורחת כבר אחרי חמש דקות והיתרון החזיק כמעט כל המשחק, אך שער עצמי בדקה ה-93 של רובין לה נורמנד סידר נקודה לסלטה, שהייתה בעשרה שחקנים החל מהדקה ה-75 אחרי שראנטו טאפיה ספג כרטיס צהוב שני.
11 צפייה בגלריה
שחקני ריאל סוסיאדד מאוכזבים
שחקני ריאל סוסיאדד מאוכזבים
שחקני סוסיאדד מאוכזבים, הקמע לא
(צילום: AFP)
במשחק נוסף: בטיס - ריאל ויאדוליד 1:2 מאיורקה - ויאראיל 2:4
פורסם לראשונה: 16:36, 18.02.23