אנדרלכט וליאור רפאלוב היה קרובים לעלות לחצי גמר הקונפרנס-ליג, אבל הודחו בתום דרמה גדולה. הקבוצה הבלגית ניצחה את אלקמאר 0:2 במשחק הראשון בביתה, אבל היום (חמישי) הפסידה 2:0 בגומלין בהולנד והמשחק הלך לפנדלים. אלקמאר ניצחה 2:4 בדו קרב ועלתה לחצי גמר המפעל, שם תפגוש את ווסטהאם.
אלקמאר עלתה ל-0:2 מהיר בזכות צמד של ואנגליס פבלידיס היווני (5 ו-13) אבל לא הצליחה להשיג את השלישי והמשחק הלך להארכה. ליאור רפאלוב הוחלף בדקה ה-76, לפני שהחמיץ הזדמנות לצמק את התוצאה (64). הקבוצה ההולנדית הייתה הרבה יותר טובה וסיכנה את השער לא מעט פעמים, אבל אנדרלכט החזיקה מעמד והמשחק הלך לפנדלים, שם השוער מאט ראיין היה הגיבור של אלקמאר עם שתי עצירות. אלקמאר עלתה לחצי הגמר אחרי 1:4 בבעיטות ההכרעה.
3 צפייה בגלריה
ואנגליס פבלידיס חוגג
ואנגליס פבלידיס חוגג
ואנגליס פבלידיס חוגג
(Ed van de Pol / AFP)
3 צפייה בגלריה
רפאלוב בפעולה
רפאלוב בפעולה
רפאלוב בפעולה
(צילום: REUTERS/Piroschka Van De Wouw)
דרמה לא קטנה הייתה גם בארטמיו פרנקי באיטליה. פיורנטינה ניצחה 1:4 את לך פוזנן במשחק הראשון והייתה בטוחה שהעלייה שלה לשלב הבא תהיה קלה, אבל היא טעתה. הקבוצה הפולנית - שעלתה מהבית בו שיחקה גם הפועל באר-שבע - הדהימה והובילה 0:3 משערים של אפונסו סוזה (9) כריסטופר ולדה (65, בפנדל) וארתור סובייך (69). אבל לקראת הסיום המארחת התעוררה – ריקרדו סוטיל (78) ו גייטאנו קסטרווילי (92) כבשו, ופיורנטינה עלתה לחצי הגמר, שם תפגוש את באזל.
3 צפייה בגלריה
ריקרדו סוטיל חוגג
ריקרדו סוטיל חוגג
ריקרדו סוטיל. פיורנטינה עלתה גם היא
(צילום: REUTERS/Jennifer Lorenzini)
ווסטהאם עלתה אחרי 1:4 על גנט בבית (2:5 בסיכום שני המשחקים), במשחק שנוהל על ידי השופט הישראלי אוראל גרינפלד. הוגו קייפרס העלה את גנט ליתרון מפתיע (26), אבל מיקאיל אנטוניו (37, 63), לוקאס פקאטה (55) ודקלאן רייס (58) הובילו מהפך גדול.
במשחק היחיד הערב שהלך להארכה, ניצחה באזל 1:2 את ניס (1:2 בסיכום שני המשחקים). גאטן לאבורד העניק יתרון מוקדם (9) לקבוצה מהריביירה שהייתה רחוקה דקות ספורות מהעפלה, אבל ראתה את ז'אן-קווין אוגוסטן משווה (86) וכופה הארכה, שבה נוהו קאסים השלים את המהפך (98).
חצאי גמר הקונפרנס-ליג: ווסטהאם - אלקמאר פיורנטינה - באזל
פורסם לראשונה: 22:42, 20.04.23