סופה של קריירה מפוארת: בגיל 41, קפטן בטיס חואקין ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה דיבר על כוונתו לפרוש מכדורגל בתום העונה. הוא יסיים קריירה מפוארת עם שלוש זכיות בגביע המלך ויותר מ-500 הופעות במדי בטיס.
"זה קשה מאוד להודיע על פרישה ולסיים משהו שליווה אותי כל החיים. הכדורגל היה כל חיי", אמר היום קפטן בטיס בדמעות. "חלמתי להיות שחקן בליגה הספרדית והגשמתי הרבה יותר מכך. אני אוהב את בטיס והיא כל חיי. אני מקווה שנסיים את העונה עם הכרטיס לליגת האלופות, כך הייתי רוצה לפרוש. ניסו לשכנע אותי להישאר, אבל אני מרגיש שלא אוכל להיות שחקן משמעותי כמו שאני רוצה. היה לי מזל לחוות הרבה רגעים נהדרים בקריירה שלי".
2 צפייה בגלריה
חואקין
חואקין
"הכדורגל ליווה אותי כל חיי". חואקין
(צילום: EPA)
2 צפייה בגלריה
חואקין עם הגבי בעונה שעברה
חואקין עם הגבי בעונה שעברה
חואקין עם הגביע בעונה שעברה
(צילום: JON NAZCA \ reuters)
הקריירה של חואקין החלה אי שם בשנת 2000 בבטיס, כשהיא הייתה בליגה השנייה. הוא שיחק יותר מ-900 משחקים בקריירה המאוד ארוכה שלו. חוץ מבטיס הוא שיחק גם במלאגה, ולנסיה ופיורנטינה. הוא זכה שלוש פעמים בגביע המלך: פעמיים עם בטיס (2005 ו-2022) ופעם אחת עם ולנסיה (2008).
חואקין שיחק 14 עונות בבטיס ונחשב לאחד השחקנים הכי גדולים בתולדותיה, שחקן הכנף רשם 521 הופעות וכבש 66 שערים. בנבחרת ספרד הוא ערך 51 הופעות. ההופעה האחרונה שלו הייתה ב-2007 והוא לא היה חלק מתור הזהב של נבחרת ספרד שזכתה באליפות העולם (2010) ובאליפויות אירופה (2008 ו-2012) לאחר שביקר באופן פומבי את המאמן המנוח לואיס אראגונס.