זה הלך קשה, אפילו קשה מאוד, אבל בסופו של יום ברצלונה רשמה אתמול (ראשון) את ניצחונה הראשון העונה בליגה הספרדית - 0:2 ביתי על קאדיס. 82 דקות חלפו עד שפדרי מצא את הרשת, פראן טורס הכפיל בתוך תוספת הזמן.
מי ששוב עלה לראש הכותרות היה לאמין ימאל, הכישרון הצעיר ומהבטיח של בארסה. הוא אמנם לא כבש, אבל היה חתום על שיא מרשים. בגיל 16 ו-38 ימים, ימאל הפך לשחקן הצעיר ביותר שפותח בהרכב קבוצה בליגה הספרדית במאה ה-21. הוא ניפץ את ההישג הקודם שהיה שייך לפבריס אולינה הקמרוני, שפתח במדי מלאגה בגיל 16 ו-122 ימים.
3 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
נכנס לספרי ההיסטוריה. ימאל
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
"אנחנו רואים אותו מתאמן, הוא עושה עבודה טובה ויכול לעשות עבורינו את ההבדל במשחקים", החמיא לו צ'אבי בסיום. סגן נשיא ברצלונה, רפאל יוסטה, הוסיף: "אני אסיר תודה שיש לנו אותו, ומאחל לו את הטוב ביותר. הוא שחקן צעיר מאוד. אני מקווה שלאנשים סביבו תהיה סבלנות בשביל להפוך אותו לשחקן גדול".
מאמן ברצלונה טען בסיום כי קבוצתו "לא הפסיקה להחמיץ", והודה: "זה היה קשה. היינו צריכים להבקיע הרבה יותר מוקדם. הסיומת היא לא היה הצד החזק שלנו בתחילת העונה. השער של פדרי הגיע ממסירה טובה של אילקאי גונדואן. זו הסיבה שהחתמנו ​​את 'גונדו'. בשנה שעברה היה חסר לנו את המעבר האחרון הזה, אבל משם הגיע השער".
3 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
"מקווה שלאנשים סביבו תהיה סבלנות בשביל להפוך אותו לשחקן גדול". ימאל
(צילום: AP Photo/Joan Monfort)
"הצלחנו להיות סבלניים והשער סוף סוף הגיע", הוסיף פדרי והחמיא לקשר הגרמני: "הוא שחקן חריג, איכותי מאוד והוא הראה את זה היום".
וקחו עוד נתונים סטטיסטים: מארק אנדרה טר שטגן שמר על רשת נקייה בפעם ה-28 מאז תחילת העונה שעברה, לפחות שבע פעמים יותר מכל שוער אחר בחמש הליגות הגדולות באירופה. בנוסף, ברצלונה זכתה באליפות ב-10 מ-12 העונות האחרונות שהיא פתחה עם אפס שערי חובה בשני המחזורים הראשונים - בדיוק כמו השנה.
3 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה אילקאי גונדואן
שחקן ברצלונה אילקאי גונדואן
מחמאות מקיר לקיר. גונדואן
(LLUIS GENE / AFP)
צ'אבי סיכם: "אני מרוצה. אנחנו צריכים להשתפר ולהיות יותר סבלניים, המשחק היה טוב והגיע לנו לנצח. התקשינו, אבל היינו צריכים לכבוש הרבה יותר מוקדם. לדעתי היה צריך להיגמר 1:4 או 1:5".