ערן זהבי פתח נפלא את העונה האירופית. החלוץ הישראלי של איינדהובן רשם את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה ב-1:5 המרשים בבית על גלאטסראיי, במסגרת סיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. זהבי חגג צמד עוד לפני הירידה להפסקה, השלים שלושער לקראת הסיום והוסיף גם בישול למריו גצה שחגג צמד בעצמו.
זהבי לא יכול היה לקוות לפתיחה יותר טובה מזו. כעבור שתי דקות בלבד, החלוץ לחץ את השוער המנוסה פרננדו מוסלרה, הצליח להלחיץ אותו, חטף לו את הכדור וגלגל מקרוב לרשת. בהמשך קיבל מסירה מנוני מדואקה והבקיע את השני שלו (35).
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי. ענק
(צילום: EPA)
הטורקים צימקו את התוצאה לפני המחצית מנגיחה של אמרה קיליניץ' (42). אם חשבנו שהצמד יהיה גולת הכותרת מבחינת הישראלי, אז הוא גרם לנו לחשוב פעם נוספת. מסירה גאונית שלו עם העקב למריו גצה הסתיימה עם השלישי של פ.ס.וו (52). זהבי השלים את השלושער לקראת הסיום (84) בעוד מהלך אישי מרשים וחמש דקות לאחר מכן גצה קבע את תוצאת המשחק. הישראלי הוחלף בדקה ה-93.
מדובר במשחק שלישי ברציפות במפעלים האירופים בו זהבי מבקיע פעמיים לפחות, אחרי שני צמדים מול אולימפיאקוס בשמינית גמר הליגה האירופית בעונה שעברה. עד השער של גצה הוא גם הבקיע את כל ששת השערים האחרונים של קבוצתו באירופה.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי חוגג
ערן זהבי חוגג
חגיגה אדומה
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי בועט
(צילום: EPA)
מספר משחקים נוספים התקיימו הערב. לודוגורץ סיימה ב-0:0 בחוץ מול מורה הסלובנית. מאוויס צ'יבוטה עלה מהספסל בדקה ה-81. ג'ואל אבו חנא ישב 90 דקות על הספסל ב-1:2 של לגיה ורשה מול פלורה טאלין האסטונית. קייראט השהדיחה את מכבי חיפה בסיבוב הקודם ניצחה 1:2 בקזחסטן את הכוכב האדום בלגרד.
אמש כזכור הבקיע גם ליאל עבדה במשחק הבכורה רשמי שלו במדי סלטיק. הישראלי הצעיר העלה את הסקוטים ליתרון מול מיטיולן הדנית, אבל הוחלף לפני המחצית בשל הרחקה של ניר ביטון.