"מה לעשות אם טוניסיה תעלה לרבע הגמר מול ישראל?" כך שאלה אתמול הכותרת באתר הטוניסאי "וובדו" לקראת המשחק הערב (רביעי, 20:30) מול ברזיל בשמינית. זה לא היה המקום היחיד: נראה שהתקשורת והאוהדים הטוניסאים היו עסוקים יותר בחשש מהמפגש האפשרי עם "היישות הציונית" מאשר מהסלסאו.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
בכתבה ב"וובדו" נכתב: "ההחלטה אם להופיע למשחק תתקבל הרבה מעל הראש של ההתאחדות והיו"ר שלה. לדעתנו, רק נשיא טוניסיה יוכל להחליט איך לנהוג. אם יקבע שלא נעלה למשחק, זה בטוח ימצא חן בעיני האזרחים שמתנגדים לנורמליזציה עם היישות הציונות, שבעינינו הם הרוב. זה ייתן לו ניצחון פוליטי מספר חודשים לפני הבחירות. מבחינה ספורטיבית, תיווצר מהומה. מאחר שהאפלייה של פיפ"א לטובת ישראל ברורה, אנחנו נסתכן בהשעייה בינלאומית לתקופה קצרה או ארוכה. אם נעלה למשחק, הנשיא יסתכן בפגיעה בפופולריות שלו ובתדמית של טוניסיה, שתמיד הצטיירה כמגינה של הפלסטינים והיא אחת המדינות הערביות היחידות שסירבה לנורמליזציה למרות לחץ אמריקאי ואירופי".
2 צפייה בגלריה
תוניסיה אורוגוואי מונדיאליטו
תוניסיה אורוגוואי מונדיאליטו
פוחדים ממפגש עם "היישות הציונית". שחקני טוניסיה
(צילום: Andres Larrovere / AFP)
2 צפייה בגלריה
תוניסיה אורוגוואי מונדיאליטו
תוניסיה אורוגוואי מונדיאליטו
טוניסיה מול אורוגוואי במשחק בשלב המוקדם
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)
ב־2020, נבחרת ישראל הוגרלה לאותו בית עם טוניסיה בגביע הפדרציה (המשחקים נערכו בהלסינקי). התקשורת הטוניסאית חיממה את השטח והאיגוד המקומי שקל פרישה, אך לבסוף השחקנית עלו כרגיל וגם ניצחו את הישראליות – אך בניגוד לשאר המשחקים, דגל ישראל לא נתלה מאחורי הספסל, כנראה לבקשת הטוניסאים, והוצג רק על מדי הטניסאיות.
עם זאת, בעשור האחרון היו טוניסאים שהחרימו מפגשים עם ישראלים, בין השאר בטניס, סיוף, איגרוף וג'ו־ג'יטסו, בעוד משרד הספורט בטוניסיה פתח בחקירה נגד שני לוחמי טאקוונדו שהתחרו מול יריבים מישראל. ב־2018 טוניסיה סירבה להצגת סמלי ישראל בטורניר ג'ודו במדינה, והאיגוד העולמי הודיע על ביטולה. בגלל הפרופיל התקשורתי הגבוה של המונדיאליטו, טוניסיה עלולה לספוג עונש חמור מאוד אם תנהג כך, כזה שיוכל להחריב לאורך זמן את הכדורגל במדינה.