הוא בכלל לא פתח בהרכב ונכנס כמחליף בדקה ה-68, אבל מוחמד סלאח הוא השחקן שכל אנגליה מדברת עליו אחרי ה-1:7 הענק של ליברפול אתמול (רביעי) באייברוקס מול גלאזגו ריינג'רס. החלוץ המצרי חגג את השלושער המהיר ביותר בתולדות ליגת האלופות. 6 דקות ו-12 שניות לקח לו כדי לרשום את ההישג ולמחוק מדפי ההיסטוריה את בפטימבי גומיס, שכבש שלושה שערים במדי ליון ב-2011 מול דינמו זאגרב תוך 8 דקות ו-45 שניות.
סלאח, אגב, הגיע לכיבושים שלו ב-9 מסירות בלבד (הכמות הנמוכה אי פעם) ויכול להתהדר ב-38 שערים בצ'מפיונס - יותר מכל שחקן אחר אי פעם ששיחק בקבוצה אנגלית. "זה באמת מיוחד, אופייני לו", סיפר בחיוך מנג'ר ליברפול, יורגן קלופ, בסיום. "זו תוצאה מטורפת וכולנו יודעים את זה. לכן אנחנו לא עושים ממנה יותר ממה שצריך, אבל ברור שזה הכי טוב שיכולנו לבקש וזו הסיבה שאני די מרוצה".
4 צפייה בגלריה
סלאח
סלאח
בעננים. סלאח
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סלאח
סלאח
שובר שיאים. סלאח חוגג מול ריינג'רס
(צילום: AP)
"אני לא יכול לחשוב על שחקן אחד שלא היה לו משחק טוב", הודה קלופ. "אחרי השוויון, פשוט שיחקנו כדורגל כמעט מושלם. רצינו יותר מהם במחצית השנייה ולפעמים לא צריך לשחק כדורגל טוב במשך 90 דקות, אלא רק בחלקים מסוימים. בשליש האחרון הכל הסתדר לנו והסיומת שלנו הייתה נהדרת".
בעוד ליברפול בדרך הבטוחה לשלב הבא בצ'מפיונס (כנראה מהמקום השני בבית, אחרי נאפולי), בפרמייר-ליג היא מדורגת רק במקום ה-10 עם 10 נקודות מ-27 אפשריות. ואם זה לא מספיק, ביום ראשון היא תארח את האלופה מנצ'סטר סיטי. "המשחק מול ריינג'רס שינה לנו את הכיוון לחלוטין, אבל אנחנו לא צריכים לעשות מזה דבר גדול. קבוצת הכדורגל הטובה בעולם כרגע מגיעה לאנפילד ביום ראשון, ונראה מה יהיה".
4 צפייה בגלריה
"ההופעה המהירה של מו": שער ה"דיילי אקספרס"
"ההופעה המהירה של מו": שער ה"דיילי אקספרס"
"ההופעה המהירה של מו": שער ה"דיילי אקספרס"
4 צפייה בגלריה
גם ב"סטאר" היו בהלם מההצגה של סלאח
גם ב"סטאר" היו בהלם מההצגה של סלאח
גם ב"סטאר" היו בהלם מההצגה של סלאח
קלופ היה מלא הומור כהרגלו: "הניצחון בהחלט שינה את מצב הרוח שלנו. אנחנו בדרך כלל שותים בירה אחרי משחק חוץ, אבל כל כך הרבה זמן עבר מאז שניצחנו אחד כזה שכנראה אהיה שיכור אחרי כוס אחת".
וירג'יל ואן דייק הוסיף בחיוך: "זה לא כל-כך נורא לנצח כאן 1:7. אנחנו יודעים שאנחנו בתקופה קשה, ולוקחים את זה משחק אחר משחק. כך ניגשנו לזה מול ריינג'רס וכך ניגש לזה ביום ראשון מול סיטי. הם בכושר פנטסטי ותמיד קשה לשני הצדדים. נתכונן היטב, נתעשת ונהיה מוכנים".
הצהובונים בממלכה כמובן הלכו על משחקי מילים אחרי השלושער של סלאח, אבל בדיווחים עצמם פירגנו בלי סוף לסקורר המצרי: "ההצגה המהירה של מו", נכתב ב"דיילי אקספרס". "פשוט שכרון חושים, יוצא דופן". ב"טלגרף", הוסיפו: "הופעה מטורפת של סלאח, שש דקות בגן עדן".