שנה שנייה ברציפות שברצלונה לא תהיה, כך זה לפחות נראה, בשמינית גמר ליגת האלופות. ה-3:3 הביתי מול אינטר אתמול (רביעי) אמנם הותיר את חלום המקום השני בבית בחיים, אבל למעשה - ואת זה יודעים כולם בקטאלוניה - רק דחה את הקץ. בארסה לא תלויה בעצמה וזקוקה לנס של ממש כדי להמשיך הלאה.
גם כלי התקשורת בספרד ובקטאלוניה לא ריחמו על ברצלונה. "על סף אסון" - היו הכותרות ב"מארקה" וב"אס". ב"ספורט" הודו כי בארסה "נותרה בחיים, אבל גם נס לא יעזור", וב"מונדו דפורטיבו" טענו כי "עלייה לשלב הבא היא מדומה. שער השוויון בדקה ה-92 של רוברט לבנדובסקי רק הצליח למנוע הדחה מיידית".
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
"רק הצליח למנוע הדחת מיידית". לבנדובסקי המום בסיום
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ברצלונה
ברצלונה
פדרי עם הראש באדמה, אתמול בסיום המשחק
(צילום: gettyimages)
מי שלקח ללב אולי יותר מכולם את התיקו הביתי היה מאמן ברצלונה, צ'אבי. "אני מאוכזב, עצוב, מתוסכל, אבל בעיקר כועס", אמר בסיום. "אני צריך להיות ביקורתי עם עצמי ולהודות: לא מגיע לנו לשחק בליגת האלופות. כואב להגיד את זה, אבל זו האמת".
"אם אתה לא מנצח את אינטר בבית, לא מגיע לך להמשיך הלאה", הוסיף צ'אבי. "המצב בליגת האלופות מסובך מדי, המפעל היה אכזרי מדי עבורנו. אנחנו צריכים לשנות את החשיבה ולהתמקד בליגה. כולם ראו ששיחקנו עם הלב. במינכן שילמנו על חוסר האפקטיביות, במילאנו היו נסיבות אחרות והפעם שילמנו על הטעויות שלנו. העיקרון בכדורגל הוא לצמצם ככל שניתן את הטעויות, אבל אנחנו עשינו טעויות איומות שעלו לנו ביוקר".
"נותרה בחיים בנס": שער ה"ספורט"
"עלייה מדומה": שער ה"מונדו דפורטיבו"
"על סף אסון": שער ה"אס"
"אנחנו קבוצה, אם ההגנה כושלת - אז גם אני", המשיך צ'אבי להיות ביקורתי עם עצמו. "כולנו כקבוצה לוקחים אחריות על הטעויות שלנו. בעונה שעברה לא היינו מספיק טובים, אבל העונה כן ועל טעויות בהגנה משלמים ביוקר. אנחנו צריכים להתאושש. יש לנו עוד על מה לשחק, יש את הליגה, גביע המלך. המטרה כעת היא לנסות ולנצח את ריאל מדריד ביום ראשון, בוא נקווה שזה לא יפגע בנו מבחינה מנטלית לקראת הקלאסיקו".

איבוד הכנסות של 20 מיליון אירו

מה שבטוח, ברצלונה הולכת להינזק כלכלית במקרה של הדחה. היא צפויה לאבד הכנסות של 20 מיליון אירו, כשגם זכייה עתידית ואפשרית בליגה האירופית לא תכסה את הבור הכלכלי. "הוגרלנו לבית קשה, אבל שאפנו להשיג ממנו הרבה יותר", הוסיף סרחיו בוסקטס, שספג הרבה ביקורת על ההופעה של קבוצתו בחלק האחורי. "השער הראשון שלהם השפיע עלינו מאוד, נראה שברגע שאנחנו סופגים פתאום יש כאוס. בליגת האלופות הדברים הולכים הפוך, לא היה לנו מספיק מזל".
3 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
צ'אבי לא יכול להביט במתרחש. "מאוכזב, עצוב, מתוסכל, אבל בעיקר כועס"
(צילום: רויטרס)
כוכב העבר של בארסה ומי שמשמש כיום כפרסן ברשת CBS, תיירי הנרי, היה נוקב גם הוא. "אני רק רוצה להגיד משהו שאנשים יבינו. בברצלונה השתגעו מוקדם מדי, בחצי השעה האחרונה היה בלבול. הם יצאו יותר מדי קדימה. היה כל-כך הרבה זמן עד לסיום וניסו שם להבקיע בכוח. אתה מצפה ששחקנים כמו ג'רארד פיקה וסרחיו בוסקטס ירגיעו, אבל זה לא קרה".
ג'יימי קראגר, שחקנה לשעבר של ליברפול, הסכים עם הנרי: "שניים מהשחקנים הגדולים ביותר שראינו אי פעם בברצלונה היו צריכים לסדר את כולם. המשחק הזה היה יכול להתהפך מקצה לקצה, אבל כולם שם נראו לחוצים ומבולבלים".