החלק השני של הריאיון של כריסטיאנו רונאלדו שודר הערב (חמישי). כוכב פורטוגל ומנצ'סטר יונייטד דיבר על התקרית מול טוטנהאם, על היחסים עם המאמן אריק טן האח ונושאים רבים אחרים.
רונאלדו נשאל מה מניע אותו, הכסף או התחרותיות וענה: "רק הרקורד שלי, האדרנלין. אני רואה עכשיו את הכדורגל כביזנס. לפעמים ג'ורג'ינה אומרת שמתייחסים אלינו הכדורגלנים כחתיכות בשר ועכשיו אני מבין כמה זה נכון. בשנים האחרונות אני רואה את הכדורגל כביזנס. ראיתי הרבה דברים שאכזבו אותי. התשוקה למשחק עדיין קיימת. ראיתי דברים שהפתיעו אותי. זה חלק מהביזנס, הכול ביזנס".
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
מנצ'סטר יונייטד לא כיבדה אותו? רונאלדו
(צילום: רויטרס)
על העובדה שפספס את מחנה האימונים לקראת העונה, אמר הפורטוגלי: "הבת שלי חלתה. אנשים שוכחים שאני בן אנוש, עברתי רגעים קשים. דיברתי עם הדירקטור של מנצ'סטר יונייטד, הם לא האמינו לי שמשהו לא בסדר וזה גרם לי להרגיש רע. זה פגע בי מאוד שהם פקפקו במילה שלי".
על העובדה שעזב משחק אימון במהלך ההכנה לעונה, אמר רונאלדו: "הרגשתי שהמאמן עושה לי פרובוקציה. מאמן לא יכול להכניס אותי לשלוש דקות, אני מצטער, אני לא מסוג השחקנים האלה. שמונה שחקנים ואני, אבל ציינו רק את השם שלי, הרבה שחקנים עושים את זה. באותו משחק שמונה שחקנים עשו את אותו הדבר, אבל דיברו רק על הכבשה השחורה, שזה אני. אני מבין, בסדר, עשיתי את זה, התנצלתי בפני המאמן ובשבילי הפרק הזה נסגר".
על היחסים שלו עם אריק טן האח: "אני מבין את ההתחלה כי לא הייתי בקדם העונה, בגלל זה לא שיחקתי בתחילת העונה, אבל זה המשיך והמשיך. קרו גם דברים שאנשים לא יודעים עליהם. לא אסתיר שמערכת היחסים עם המאמן היא לא טובה. הוא לא מכבד אותי כמו שצריך לכבד אותי. אולי בגלל זה עזבתי במשחק נגד טוטנהאם".
3 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לרונאלדו יש רק מחמאות. מסי
(צילום: AFP)
רונאלדו דיבר על העובדה שלא נכנס כמחליף מול מנצ'סטר סיטי: "תירוצים, אלה תירוצים. הוא בוחר את השחקנים שהוא חושב שמתאימים יותר לקבוצה. אני מכבד את זה, אבל אלה תירוצים כל הזמן. לתירוצים יש רגליים קצרות, אי אפשר לתרץ כל הזמן. בסדר, לא שיתפת אותי נגד מנצ'סטר סיטי ואז אתה רוצה להכניס אותי לשלוש דקות נגד טוטנהאם. זה לא הגיוני. הוא עשה את זה בכוונה כי לפעמים אין לי בעיה להיכנס לחמש דקות. אבל אני הרגשתי שהוא עשה לי פרובוקציה, לא רק בגלל המשחק הזה אלא גם בגלל דברים שקרו לפני כן".
רונאלדו הושעה בעקבות התקרית מול טוטנהאם, לראשונה בקריירה שלו, והתייחס לכך: "למאמן לא היה שום כבוד כלפיי. אני חושב שהמועדון רצה לפעול כדי שאגיב כך. התאכזבתי מאוד מהתקשורת במנצ'סטר יונייטד. מעולם לא היו לי בעיות עם אף מועדון, עם אף מאמן. הם השעו אותי לשלושה ימים, הרגשתי שזה הרבה. חבל שזה קרה".
רונאלדו המשיך: "אני זוכר שהגעתי הביתה וכריסטיאנו בני ראה אותי ואמר: 'אבא לא הולך למשחק?', אמרתי לו: 'לא כי המועדון העניש אותי', אז הוא שאל: 'איך המועדון מעניש אותך אם אתה השחקן הכי טוב בעולם?', אמרתי: 'לא אשחק כי התנהגתי לא בסדר'. מצד אחד הרגשתי טוב והייתי רגוע, אבל גם הרגשתי מאוכזב, התחרטתי, התנצלתי, אני לא מושלם, עשיתי טעות. הם השעו אותי משלושה משחקים וגם הבעירו אש בתקשורת וזה אכזב אותי. שחקני מפתח לא משחקים שלוש דקות במשחק. זה בלתי מתקבל על הדעת, בטח לא אחרי שהם טענו שהם מכבדים אותי. זה לא היה כבוד, לכן עשיתי את מה שעשיתי. התנצלתי בפני השחקנים על המצב, כתבתי פוסט באינסטגרם, אני מצטער שעזבתי את האצטדיון. אני לא מתחרט על זה שסירבתי להיכנס למשחק, המאמן לא כיבד אותי. הוא אומר לתקשורת שהוא מכבד אותי והכול בלה בלה בלה, זה רק בשביל התקשורת, 100%. אם לא תכבד אותי, אני לא אכבד אותך".
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
כריסטיאנו רונאלדו שחקן מנצ'סטר יונייטד
(צילום: AP)
על משפחת גלייזר: "לגלייזרים לא אכפת במועדון. מנצ'סטר יונייטד זה מועדון שיווק. הם ירוויחו את הכסף של השיווק, אז לא אכפת להם מכל השאר. האוהדים צריכים לדעת את האמת, שאנחנו השחקנים רוצים את הטוב ביותר עבור המועדון, אני רוצה את הטוב ביותר למועדון ובגלל זה הגעתי לכאן. קשה להגיד מה יקרה בעתיד כי עכשיו אני מרוכז רק במונדיאל. זה כנראה המונדיאל האחרון שלי, החמישי שלי. אני לא יודע מה יקרה אחריו. קשה להצליח כשחותכים לך את הרגליים ולא רוצים שתצליח ולא מקשיבים למה שאתה אומר. יש לי עצות למועדון כי התארים הם אישיים וקולקטיבים. אני יכול לעזור מאוד, אבל כשהתשתית גרועה..".
רונאלדו המשיך לדבר על עתידו: "מה שהתקשורת אומרת, שאף קבוצה לא רוצה אותי, זה זבל אמיתי ולא נכון. רציתי לעשות כאן עונה נהדרת, אבל ממשיכים להגיד שאף אחד לא רוצה את כריסטיאנו. איך לא רוצים שחקן שכבש 32 שערים בעונה שעברה?". רונאלדו המשיך: "כל מה שאומרים עליי זה שקרים, הם משקרים. זה לא מה שקרה. יש מועדונים שרוצים אותי ורצו אותי, אבל לא עזבתי כי הרגשתי בנוח כאן. זו האמת".
על הביקורת שיספוג בעקבות הריאיון אמר: "מבקרים אותי כשאני לא מדבר וכמובן מבקרים אותי כשאני כן מדבר, אפילו יותר. אני יכול להתמודד עם זה. אני יודע שאאכזב כמה אנשים. החיים קשים. אמשיך להיאבק נגד אנשים שלא מאמינים בי כי החיים הם אתגר". רונאלדו אמר שמבחינתו הפייבוריטיות לזכייה במונדיאל הן צרפת, ספרד, ארגנטינה, גרמניה וברזיל וחשף שאם יזכה אם פורטוגל בתואר, הוא יפרוש מכדורגל באותו רגע.
על היריבות הגדולה עם לאו מסי אמר: "שחקן מדהים הוא קסם. אנחנו חולקים ביחד את הבמה כבר 16 שנה. יש לי מערכת יחסים נהדרת איתו. אני לא חבר שלו, כלומר לא הייתי אצלו בבית ולא להפך, אנחנו לא מדברים בטלפון, הוא כמו חבר לקבוצה. הוא בחור שאני מכבד מאוד, במיוחד איך שהוא תמיד דיבר עליי. החברה שלי מארגנטינה ותמיד מכבדת את מסי ואת אשתו. הוא בחור נהדר שעושה דברים נהדרים בשביל הכדורגל. הוא וזידאן שני השחקנים הכי טובים שראיתי חוץ ממני".
לגבי עתידו אמר רונאלדו: "אני רוצה לשחק עוד שנתיים או שלוש, לפרוש בגיל 40. אני חושב שגיל 40 הוא גיל טוב, אבל אני לא יודע, אני לא יודע איך ייראה העתיד. לפעמים אתה מתכנן משהו ודברים אחרים קורים".