אחרי 10 אליפויות רצופות, האם שליטתה של באיירן מינכן בבונדסליגה בדרך לסיום? כך, לפחות, מאמינים בגרמניה לאחר ההפסד המפתיע אתמול של הבווארים 3:1 במיינץ ואיבוד הפסגה, חמישה מחזורים בלבד לסיום העונה.
מי שהניפה את הצלחת ברציפות מאז 2013 מפגרת כעת בנקודה אחרי דורטמונד, שהביסה 0:4 את פרנקפורט ויכולה גם להתהדר בלוח משחקים נוח יותר עד לסיום הליגה. דורטמונד הייתה הקבוצה האחרונה שאינה באיירן שזכתה בתואר - אז עוד עם יורגן קלופ על הקווים - ב-2012.
4 צפייה בגלריה
סטניסיץ' לא יכול לראות את הטבלה
סטניסיץ' לא יכול לראות את הטבלה
סטניסיץ' לא יכול לראות את הטבלה
(צילום: HEIKO BECKER / Reuters)
4 צפייה בגלריה
קאן
קאן
אבות הכישלון העונה. סליהמידז'יץ' וקאן
(צילום: DANIEL ROLAND / AFP)
אוהדי באיירן בעיקר מאשימים במצב את הנהלת הקבוצה, בראשות המנכ"ל אוליבר קאן והמנהל המקצועי חסן סליהמידז'יץ'. הם אלה שלבסוף החליטו על פיטוריו של יוליאן נגלסמן והמינוי של תומאס טוכל, שמאז שהגיע לא הצליח לייצב את הספינה. באיירן הודחה בשבוע שעבר ברבע גמר ליגת האלופות, כבר מזמן מחוץ לגביע הגרמני וכנראה שגם האליפות תברח.
אתמול, בסיום ההפסד הסנסציוני במיינץ, רתח קאן על היכולת שהציגה הקבוצה: "איזו קבוצה נראתה כאילו היא רוצה לזכות באליפות? זו ששיחקה באדום (הכוונה למיינץ), אבל בוודאי לא אנחנו. כל שחקן צריך לשאול את עצמו: מה אני רוצה להשיג כשאני על המגרש? האם אני מביא את המחויבות והנכונות הנדרשות? כל מה שצריך בכדורגל היה חסר בקבוצה שלנו היום".
4 צפייה בגלריה
סטניסיץ' לא יכול לראות את הטבלה
סטניסיץ' לא יכול לראות את הטבלה
"אובד עצות". מולר
(צילום: RONALD WITTEK / EPA)
קאן המשיך בריאיון עם שאלה רטורית נוספת: "מה לא ניסינו העונה? שיחות, ניתוחים, פגישות, אימונים, טקטיקה חדשה, מאמן חדש, אבל בסופו של דבר אלו 11 השחקנים על המגרש שלא נותנים את התחת שלהם למען מטרות המועדון". כוכב העבר הוסיף כי לא צפויים עוד זעזועים: "תומאס טוכל הוא האדם האחרון שאנחנו צריכים לדבר עליו. הוא עושה כל שביכולתו מבחינה טקטית ופסיכולוגית כדי לשפר את השחקנים ולהבהיר להם שכדאי להם לזכות בתואר הזה".
טוכל עצמו נשמע מיואש: "זה היה כל כך מיותר להפסיד את המשחק הזה. לא היינו מרוכזים מספיק. לא הרגשתי אנרגיה מהשחקנים. אני לא יודע למה. ממש קשה לנו כרגע ולא יכולנו להשיב מלחמה. אנחנו לא ערים, אנחנו מותשים. הקבוצה נראית כאילו היא כבר שיחקה 70 משחקים העונה".
4 צפייה בגלריה
קלופ וצלחת האליפות האחרונה של דורטמונד ב-2012
קלופ וצלחת האליפות האחרונה של דורטמונד ב-2012
קלופ וצלחת האליפות האחרונה של דורטמונד ב-2012
(צילום: Martin Rose / gettyimages)
תומאס מולר, שהציג שוב יכולת חלשה, סיכם: "שיחקנו רע, במיוחד אני. פשוט לא היינו טובים. מיתרון 0:1 פתאום מיינץ הפכו ל-1:3 ולא היה לנו כוח לחזור. השער השלישי שבר אותנו מנטלית. אני קצת אובד עצות. אין לי הסבר למה שקורה".

מה נשאר לבאיירן ודורטמונד עד לסיום העונה

מחזור 30 בוכום - דורטמונד באיירן מינכן - הרטה ברלין
מחזור 31 דורטמונד - וולפסבורג ורדר ברמן - באיירן מינכן
מחזור 32 באיירן מינכן - שאלקה דורטמונד - מנשנגלדבך
מחזור 33 באיירן מינכן - לייפציג אוגסבורג - דורטמונד
מחזור 34 דורטמונד - מיינץ קלן - באיירן מינכן