שחקני מנצ'סטר יונייטד התחבקו על כר הדשא ושמחו לאחר שהביסו 1:4 אמש (חמישי) את צ'לסי והבטיחו את מקום בליגת האלופות בעונה הבאה. בכך, השלימו השדים האדומים את המשימה וחזרו לבמה הבכירה באירופה לאחר שנת היעדרות, כל זאת לאחר פתיחת עונה סוערת, במהלכה שחררו את כריסטיאנו רונאלדו לאחר אותו ריאיון מפורסם אצל פירס מורגן.
קאסמירו, אנתוני מרסיאל, ברונו פרננדש ומרקוס רשפורד כבש לזכות הקבוצה של אריק טן האח, לעומת שער מצמק של ז'ואאו פליקס, שכמובן לא השפיע במאום על זהות המנצחת אתמול באולד טראפורד. כעת, יונייטד תתמקד במאמציה לסיים את העונה עם עוד תואר לאחר הזכייה בגביע הליגה, כשתתמודד מול יריבתה העירונית מנצ'סטר סיטי בגמר הגביע האנגלי ב-3 ביוני. בנוסף, יקוו השדים האדומים להבטיח את המקום השלישי במפגש עם פולהאם ומנור סולומון ביום ראשון הקרוב במסגרת מחזור הנעילה של הפרמייר-ליג.
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש עם אריק טן האח
שחקן מנצ'סטר יונייטד ברונו פרננדש עם אריק טן האח
השלימו את המשימה. ברונו פרננדש עם אריק טן האח
(PETER POWELL/EPA)
הדבר היחיד שהעיב על הניצחון הגדול אתמול, הייתה פציעתו של אנתוני, שנפגע ונאלץ לרדת באלונקה עוד במהלך המחצית הראשונה. במנצ'סטר יונייטד מודאגים ממצבו של החלוץ הברזילאי, שככל הנראה ייעדר זמן רב, וסביר מאוד להניח שגמר את העונה.
"מקומו של המועדון הוא בליגת האלופות", אמר המאמן אריק טן האח לאחר הניצחון. "זה ממש לא קל בפרמייר-ליג, זו ליגה קשוחה מאוד. הרבה קבוצות מתחרות על המקומות המובילים לצ'מפיונס, וזה הישג גדול מאוד. הראינו גישה מנצחת. ההתקפות המתפרצות שלנו עבדו היטב. חשוב מאוד לשמור על אותו קצב ביום ראשון הקרוב, כדי שנוכל לסיים במקום השלישי. חשוב שנשמור על ריכוז".
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר יונייטד אנתוני
שחקן מנצ'סטר יונייטד אנתוני
הפציעה שלו העיבה על השמחה. אנתוני
( Naomi Baker/Getty Images)
על הפציעה של אנתוני אמר ההולנדי: "אני עדיין לא יודע להגיד מה מצבו. כולם ראו את הצורה בה נאלצו לפנות אותו מהמגרש. אני יכול להגיד שמדובר בפציעה רצינית, אבל נצטרך לראות מה יהיו תוצאות הבדיקות שיעשו לו. כשאלה יגיעו, נדע טוב יותר עד כמה המצב חמור".

מוחמד סלאח שבור

לאור ניצחונה של מנצ'סטר יונייטד, נקבע כי ליברפול באופן סופי לא תשחק בליגת האלופות בעונה הבאה. המייטי רדס, שב-2020 זכו באליפות לאחר 30 שנה של ציפייה, הציגו יכולת מאכזבת לאורך כל העונה, במהלכה היו הסביבות המקום העשירי. בחודשים האחרונים הקבוצה של יורגן קלופ הראתה שיפור משמעותי, ונכנסה חזק למאבק על מקום ברביעייה הראשונה, אך זה לא הספיק - והיא תסתפק בליגה האירופית.
כוכב הקבוצה מוחמד סלאח הביע את אכזבתו הגדולה מהכישלון שלו ושל חבריו. בחשבון הטוויטר שלו כתב הכוכב המצרי לאוהדים: "אני שבור לגמרי. אין שום תירוץ לכך. היה לנו כל מה שצריך בשביל להיות בליגת האלופות בעונה הבאה, ונכשלנו. אנחנו ליברפול, והעפלה לתחרות הזו זה המינימום שאנחנו צריכים להשיג. אני מצטער, אבל זה מוקדם מידי בשביל מסר אופטימי. אכזבנו אתכם ואת עצמינו".