אינטר בעננים. 13 שנה לא היו הנראזורי במעמד חצי גמר ליגת האלופות, אז גם המשיכו עד הגמר והניפו את הגביע בעונת טרבל בלתי נשכחת. אמש (רביעי) תמה הבצורת עם 3:3 ביתי מול בנפיקה ו-3:5 בסיכום שני משחקי רבע הגמר - ששלח את הקבוצה של סימונה אינזאגי למפגש עם היריבה העירונית מילאן בשלב ארבע האחרונות של המפעל.
בניגוד לפעם ההיא ב-2009/10, אי אפשר להגיד שאינטר עוברת עונת גדולה. רחוק מכך. בליגה היא סופרת ארבעה הפסדים רצופים, ולא הצליחה לנצח בחמשת המחזורים האחרונים, כאשר במחזור האחרון רשמה הפסד ביתי מביך למונזה - שהוריד אותה למקום החמישי בסרייה א'.
4 צפייה בגלריה
שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים
בעננים. שחקני אינטר חוגגים עלייה ראשונה לחצי גמר ליגת האלופות מזה 13 שנה
(AFP)
ובכל זאת, החבורה של אינזאגי הצליחה להתעלות מעל הבינוניות שמאפיינת אותה בליגה, ולעבור את אחת הקבוצות המרשימות של העונה בצ'מפיונס. בדקה ה-78 של המשחק אתמול קבע חואקין קוראה 1:3 לכחולים-שחורים, וקבע 1:5 מוחץ לאינטר בסיכום הכללי (לאחר ניצחון 0:2 בפורטוגל במשחק הראשון). השערים של אנטוניו סילבה ופטר מוסא אמנם שלחו את בנפיקה הביתה ללא הפסד, אך לא שינו דבר מבחינת זהות העולה.
"אנחנו מאושרים", אמר מאמן אינטר סימונה אינזאגי בסיום. "אנחנו ראויים להיות בחצי הגמר לאור שני המשחקים נגד קבוצה שהפסידה רק פעמיים במשך כל העונה בליגת האלופות. הגשמנו חלום, ונעשה את המיטב בשלב הבא. התגברנו על שלב בתים קשה מאוד, והיינו מאוחדים כדי להשיג את המטרה הזו".
4 צפייה בגלריה
מאמן אינטר סימונה אינזאגי
מאמן אינטר סימונה אינזאגי
לא מתרגש מהביקורות. סימונה אינזאגי
(AFP)
למרות ההישג אתמול, במהלך השבוע עלו לא מעט דיווחים באיטליה על כך שאינזאגי לא ימשיך באינטר בתום העונה. על כך אמר המאמן: "אני יודע מאיפה הביקורת הזו מגיעה. אני בכדורגל הרבה שנים וכבר התרגלתי. אני עובד בשביל לשמח את האוהדים".
לאוטרו מרטינס, שבישל את השער הראשון לניקולו בארלה וכבש בעצמו את השער השני של אינטר (לאחר בצורת של שמונה משחקים רצופים), נבחר לאיש המשחק. בסיום אמר החלוץ: "לא הבקעתי במשך הרבה זמן. אני שמח שהצלחתי לעזור לקבוצה, ואני תמיד מנסה לעשות את זה גם כשאני לא מבקיע".

התקשורת באיטליה חוגגת

בתקשורת האיטלקית עסקו הבוקר בהרחבה בדרבי הגדול של מילאנו - "הדרבי דה-לה מדונינה" - שצפוי בחצי הגמר. אינטר ומילאן נפגשו כבר בחצי גמר ליגת האלופות - ב-2002/3 - ואז ידה מילאן הייתה על העליונה עם 1:1 במשחק "החוץ" ו-0:0 במשחק "הבית" (שני המשחקים נערכו כמובן בסאן סירו) - ועלתה לגמר בזכות יתרון בשערי החוץ, שם גם ניצחה את יובנטוס וזכתה בתואר.
4 צפייה בגלריה
שחקן אינטר לאוטרו מרטינס
שחקן אינטר לאוטרו מרטינס
שבר בצורת לאחר שמונה משחקים רצופים ללא שער. לאוטרו מרטינס
(AFP)
"דרביסימו", הייתה הכותרת בעיתון הספורט האיטלקי ה'גזטה דלו ספורט', "בדיוק כמו שקרה לפני 20 שנה, דרבי מקומי יכריע מי תהיה בגמר ליגת האלופות". ב'קוריירה דלו ספורט' הלכו על הכותרת "דרבום", וגם שם התייחסו למפגש חצי הגמר בין שתי היריבות המושבעות בעונת 2002/3.

המלחמה על מילאנו

מעבר לאותו מפגש כפול לפני 20 שנה, אינטר ומילאן נפגשו עוד פעם אחת בשלב הנוקאאוט של הצ'מפיונס. זה קרה שנתיים לאחר מכן, בעונת 2004/5. הפעם זה לא היה צמוד כלל וכלל, כאשר הרוסונרי הכו בנראזורי עם 0:3 במשחק הראשון ו-0:2 בשני, ושוב המשיכו עד הגמר, רק כדי לחוות את טראומת ליברפול (מילאן הוליכה 0:3, המייטי רדס הצליחו לחזור ל-3:3 וניצחו בפנדלים).
4 צפייה בגלריה
זיכרונות מ-2003: שבצ'נקו מול סאנטי
זיכרונות מ-2003: שבצ'נקו מול סאנטי
זיכרונות מ-2003: שבצ'נקו מול סאנטי
(צילום: gettyimages)
למרות היתרון הברור במפגשי הנוקאאוט בליגת האלופות, במאזן המשחקים הכללי בין השתיים לאורך ההיסטוריה - הבכורה היא דווקא של אינטר. מתוך 235 משחקים רשמיים בין השתיים, ניצחו הכחולים-שחורים 87 פעמים, לעומת 79 ניצחונות של מילאן ו-69 תוצאות תיקו.
את העונה הנוכחית פתחה מילאן - עדיין אלופת איטליה למי ששכח - עם ניצחון 2:3 על יריבתה העירונית, אך אינטר הגיבה עם 0:3 גדול בסופרקופה והוסיפה ניצחון 0:1 בדרבי שנערך בסיבוב השני.
לאורך היסטוריית המפגשים בין השתיים ניתן לראות כי הבכורה בעיר מילאנו מחליפה צדדים לא אחת, כשלא מעט מקרים לוקח לה כמה שנים לעשות זאת. רצף הניצחונות הארוך ביות (6) הוא של מילאן (בשנים 1946-1949), אך מצד שני, האדומים-שחורים גם חתומים על הרצף הארוך ביותר ללא ניצחון בדרבי, כאשר לא הצליחה לנצח את אינטר במשך תשעה משחקים רצופים וחמש שנים (1979-1984).
פורסם לראשונה: 09:37, 20.04.23