12 שערים בששת המשחקים האחרונים, 48 כיבושים בכל המסגרות ושלל שיאים שנשברו, וחלק שעוד לבטח יישברו העונה. ארלינג הולאנד הוא תופעה שקשה להסביר והמספרים שלו השנה יוצאי דופן.
אתמול (רביעי) הוא הגיע לציון דרך מרשים נוסף, גם במשחק "בינוני" שלו. הנורבגי כבש את השער היחידי של מנצ'סטר סיטי ב-1:1 באליאנץ ארנה שהספיק כדי להדיח את באיירן מינכן (1:4 בסיכום צמד המשחקים) כל הדרך למפגש מול ריאל מדריד בחצי גמר הצ'מפיונס.
5 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
מי יעצור אותו? הולאנד
(צילום: EPA)
ציון הדרך המדובר הוא השוואת שיא הכיבושים לשחקן פרמייר-ליג בליגת האלופות בעונה, שהיה שייך עד אתמול בלעדית לרוד ואן ניסטלרוי (12, במדי מנצ'סטר יונייטד). להולאנד יהיו לפחות עוד שני משחקים העונה לנפץ את ההישג. אגב, ממוצע השערים של חלוץ סיטי בצ'מפיוס הוא הטוב בכל הזמנים: 1.3 גולים למשחק - 35 כיבושים ב-27 הופעות.
"ארלינג הוא איום על כל הגנה, ואנחנו יודעים את זה", התמוגג בסיום מנג'ר סיטי, פפ גווארדיולה, מחניכו (שאגב, חגג את כיבוש השער בסימן השתקה לעבר אוהדי באיירן). "הוא רק בן 22, אבל מכונה מדהימה". פפ התייחס גם להחמצת הפנדל של הולאנד: "לכל אחד זה יכול לקרות. בפעם הבאה הוא יידע לשים את הכדור על הנקודה הלבנה ולכבוש".
5 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
חגג את כיבוש השער בסימן השתקה לעבר אוהדי באיירן. הולאנד
(צילום: AFP)
"הוא שחקן מיוחד, שונה ממה שהיה לנו בעבר ואחד כזה שלא צריך לגעת בכדור הרבה פעמים כדי לכבוש", פירגן גם ברנרדו סילבה להולאנד. "הוא יכול להיות בצללים במשך 85 דקות ואז בשנייה אחת להבקיע שער".

"זה הוא, שוב!"

גם הצהובונים בממלכה היו באקסטזה מהיכולת של הולאנד - וכמובן גם מהעלייה של סיטי לחצי הגמר. "זה הוא, שוב!": זעקה הכותרת ב"דיילי מייל", שם נכתב, בין השאר: "הקבוצה של פפ שייטה לחצי גמר ליגת האלופות". ב"מירור" נכתב: "הולאנד צחק אחרון, סיטי סיימה את העבודה בגרמניה". גם ב"סאן" הלכו באותו כיוון: "הולאנד בלתי עציר והתאושש גם מהחמצת פנדל, סיטי עברה אחרי תיקו פרוע".
5 צפייה בגלריה
"זה הוא, שוב!": שער ה"דיילי מייל"
"זה הוא, שוב!": שער ה"דיילי מייל"
"זה הוא, שוב!": שער ה"דיילי מייל"
5 צפייה בגלריה
"ריאל מחכה": שער ה"אקספרס"
"ריאל מחכה": שער ה"אקספרס"
"ריאל מחכה": שער ה"אקספרס"
כוכב העבר של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה, ריו פרדיננד, יצא אף הוא מגדרו מהולנאד: "סיטי לא היו צריכים להיות במיטבם כי האיש הזה (הולאנד) מכונת שערים. הוא מגיע ברגעים הגדולים, שחקן פנומנלי. הדובדבן שבקצפת בעונה הזו של המועדון".
רצף הניצחונות של סיטי נעצר על 10 בכל המסגרות, אבל המומנטום שלה נמשך ובקצב הזה באנגליה מאמינים שהיא גם תזכה בטרבל, בדומה ליונייטד ב-1999. אקס ליברפול ונבחרת אנגליה, סטיבן וורנוק, טען: "אני חושב שהיא הולכת לזכות גם באליפות וגם בליגת האלופות. היא עד כדי כך טובה".
5 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
ריאל ממתינה לסיטי בחצי הגמר
(צילום: AFP)
המושכה הבאה בצ'מפיונס תהיה כמובן ריאל מדריד, מי שהדיחה את סיטי בעונה שעברה בשלב הנוקאאוט. "ריאל מדריד? אני בהחלט מקווה שננקום בה", הכריז סילבה. "אנחנו מרגישים שכרגע הקבוצה שלנו מלאה ביטחון, אני חושב שנעלה לגמר. אנחנו מרגישים שיש לנו סיכוי לזכות בכל המפעלים שנשארו לנו ואנחנו הולכים על זה בכל הכוח".