הגרלת הליגה האירופית נערכה היום (שישי) במונאקו וזימנה מפגשים קשים לאלופה הישראלית מכבי חיפה, שהוגרלה מהדרג השלישי ותתמודד מול ויאריאל הספרדית, ראן הצרפתית ופנאתינייקוס היוונית.
ויאריאל היא הקבוצה החזקה ביותר בבית על הנייר, ואת העונה שעברה סיימה במקום החמישי בליגה הספרדית. שווי הסגל שלה מוערך ב-210 מיליון אירו - בעוד שהסגל של מכבי חיפה מוערך ב-21 מיליון אירו. היא אמנם איבדה הקיץ את רוב כוכביה הגדולים, אך גם התחזקה עם כמה החתמות מרשימות, בראשן אלו של החלוץ הנורבגי אלכסנדר סורלות' ושחקן הכנף הצ'יליאני בן בררטון דיאס.
2 צפייה בגלריה
מכבי פ"ת מכבי חיפה חצי גמר גביע הטוטו
מכבי פ"ת מכבי חיפה חצי גמר גביע הטוטו
בית קשה. שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
ראן, שסיימה את העונה שעברה במקום הרביעי בליגה הצרפתית, ביצעה הקיץ מסע רכש מרשים שכולל את אנסו לה פי, לודביק בלאס, פביאן רידר (ששיחק עם יאנג בויז נגד מכבי חיפה בפלייאוף ליגת האלופות) ונמניה מאטיץ' - ושווי הסגל שלה מוערך בלא פחות מ-277 מיליון אירו. וזה עוד אחרי שמכרה את ג'רמי דוקו למנצ'סטר סיטי עבור 60 מיליון אירו. הכוכב ההתקפי של ראן בעונה שעברה היה אמין גוירי, שכבש 15 שערי ליגה ובישל עוד ארבעה.
פנאתינייקוס, שהוגרלה לבית מהדרג האחרון, היא סגנית אלופת יוון והסגל שלה מוערך ב-57 מיליון אירו. היוונים הצליחו להדיח במוקדמות ליגת האלופות את מארסיי החזקה, אך נכנעו לבראגה בפלייאוף.

כל הבתים בליגה האירופית

בית 1: ווסטהאם, אולימפיאקוס, פרייבורג, באצ'קה טופולה. בית 2: איאקס, מארסיי, ברייטון, א.א.ק אתונה. בית 3: גלזגו ריינג'רס, ריאל בטיס, ספרטה פראג, אריס לימסול. בית 4: אטאלנטה, ספורטינג ליסבון, שטורם גארץ, ראקוב. בית 5: ליברפול, לאסק לינץ, אוניון סן ז'ילואז, טולוז. בית 6: ויאריאל, ראן, מכבי חיפה, פנאתינייקוס. בית 7: רומא, סלביה פראג, שריף טירספול, סרבט ז'נבה. בית 8: באייר לברקוזן, קרבאח, מולדה, האקן.
32 הקבוצות חולקו כרגיל לשמונה בתים של ארבע, כשהראשונה מכל בית תעלה ישירות לשמינית הגמר, השנייה תעלה לשלב הפלייאוף שבו ייקחו חלק גם הקבוצות שסיימו במקום השלישי בבתים שלהן בליגת האלופות, והשלישית תנשור לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס-ליג. משחקי שלב הבתים ייצאו לדרך ב-21 בספטמבר ויסתיימו ב-14 בדצמבר.
2 צפייה בגלריה
הגרלת הליגה האירופית
הגרלת הליגה האירופית
הגרלת שלב הבתים בליגה האירופית
(צילום: NICOLAS TUCAT / AFP)
ברזומה של מכבי חיפה יש שלוש הופעות בשלב הבתים של הליגה האירופית, וכעת היא תרשום את הרביעית - והראשונה של קבוצה ישראלית במפעל מאז שהקונפרנס-ליג נוסדה. הפעם הראשונה של הירוקים הייתה ב-2006/7, אז המפעל נקרא עוד גביע אופ"א, והם עלו מהמקום השני בבית בזכות ניצחונות על קבוצות כמו אוקזר הצרפתית ופרטיזן בלגרד. בעונה זו הגיעה הקבוצה עד שמינית הגמר, שם הודחה בידי אספניול. בשתי העונות האחרות (2011/12 ו-2013/14) סיימה מכבי חיפה במקום השלישי בבתים שבהם שיחקה - והודחה.

מועדי שלב הבתים

מחזור 1: 21 בספטמבר 2023 מחזור 2: 5 באוקטובר 2023 מחזור 3: 26 באוקטובר 2023 מחזור 4: 9 בנובמבר 2023 מחזור 5: 30 בנובמבר 2023 מחזור 6: 14 בדצמבר 2023
פורסם לראשונה: 13:58, 01.09.23