"הוא אומר לי אול-אין ואני אומר לו אול-אין! את הילד שלי אני שם על דבר כזה!", אמר ג'ורג' הווטרינר במערכון האייקוני של "הפרלמנט". נראה שמכבי חיפה הגיעה בהלך הרוח הזה למשחק מול יאנג בויז אמש (שלישי). אול-אין עם כל מה שיש לה. ענאן חלאילי ודולב חזיזה לבד באגפים עם הוראה אחת - למעלה. למעשה מסאי דגו החליט לעלות ללא מגנים והקבוצה שלו התרסקה. התברר שהיד של יאנג בויז הייתה חזקה בהרבה.
בעשרים הדקות הראשונות זה עבד, אבל הכדור לא שיתף פעולה והחליט שהוא פוגע רק בקורה ובמשקוף, יאנג בויז נתנה לירוקים לירות את כל התחמושת עד שהיא אזלה ואלופת שווייץ ניצלה את כל החולשות האפשריות של האורחת: אגפים שלא קיימים, עבדולאי סק הלא מרוכז באופן מפתיע, והשוער איתמר ניצן שעדיין לא הוכיח שהוא מתאים לפתוח אצל האלופה. את ההחתמה של ניצן קשה מאוד להצדיק. גם במכבי נתניה הוא לא היה שוער שמביא נקודות, אז בוודאי שזה לא יהיה כך במוקדמות ליגת האלופות. האלופה התאמצה מאוד כדי להשאיר את דיא סבע, לא היה שווה לעשות כך גם עם ג'וש כהן (שעד כה לא מצא קבוצה)?
3 צפייה בגלריה
שחקני חיפה מאוכזבים
שחקני חיפה מאוכזבים
אול-אין עם כל מה שיש לה. שחקני חיפה מאוכזבים
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
3 צפייה בגלריה
איטן מכניע את ניצן
איטן מכניע את ניצן
לא היה שווה להתאמץ גם על ג'וש כהן? איטן מכניע את ניצן
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
יאנג בויז סגרה את הסיפור בפחות מחצי שעה עם שערים די קלים. ב-2:0 מכבי חיפה עוד פינטזה על שיחזור נס בלגרד. אבל "נס ברן" עדיין שייך באופן בלעדי למערב גרמניה שניצחה את נבחרת הזהב של הונגריה בגמר מונדיאל 1954.
מכבי חיפה עלתה במערך מאוד התקפי כי המשחק הראשון בסמי עופר היה מתעתע וגרם לה להתבלבל. יאנג בויז באה לישראל כדי להוציא תיקו ולא יותר מכך, מכבי חיפה שלטה אבל לא הגיעה להמון הזדמנויות מסוכנות. אמש מכבי חיפה ראתה שיאנג בויז לא חלשה כמו שהיא נראית, סגל השחקנים שלה טוב משל מכבי חיפה, והירוקים לא יכולים לאפשר לעצמם לעלות מולה כאילו היא קבוצת תחתית מליגת העל. הביטחון העצמי המופרז של מכבי חיפה פגע בה. יאנג בויז היא לא קבוצה שתיפול מהרגליים בגלל שלוחצים אותה.
אפשר להיות צודק ש"אנחנו משחקים אותו דבר מול כל קבוצה", ואפשר להיות חכם ולהסתגר מול קבוצה שלא הפסידה ב-19 משחקי בית רצופים. זאת לא בושה לשחק הגנתי כשהכרטיס לליגת האלופות נמצא על השולחן. במקום זה מכבי חיפה שיחקה לידיים של יאנג בויז עם משחק פתוח ומהיר, שהבליט את היתרונות של המארחת. יאנג בויז לקחה את המתנה הזאת באהבה.
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו
מסאי דגו
יורש ראוי. דגו
(צילום: EPA/ANTHONY ANEX)
על אף המשחק אמש ועל אף שהחלום לא התגשם, מכבי חיפה מסיימת קיץ מוצלח מאוד. עצם ההגעה למרחק 90 דקות מליגת האלופות זה הישג מרשים ובחורף היא תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית. החלפה של מאמן אגדי כמו ברק בכר הייתה יכולה לגרום להתפרקות. מסאי דגו הוכיח שהוא יורש ראוי, יש לו את האומץ שיש לבכר, והוא פתח את העונה עם הישג בדמות ההעפלה לליגה האירופית. דגו יכול לפגוש בליגה האירופית את יורגן קלופ וליברפול, אבל קודם כל יצטרך לגבור על זיו אריה והפועל ירושלים.
פורסם לראשונה: 07:25, 30.08.23