הכוכב האדום בלגרד תמשיך מחר (שבת, 19:30) במשחקי ההכנה שלה, כשתפגוש את נפטצ'י באקו האזרית ותנסה לשמור על 100 אחוזי הצלחה הקיץ. האלופה הסרבית מגיעה אחרי 1:2 על זניט הרוסית, במשחק בו הצטיין השוער הישראלי עומרי גלזר, שצפוי לעלות בהרכב גם מול הקבוצה מאזרבייג'ן.
ועדיין, השם המדובר ביותר סביב הכוכב האדום בחודשים האחרונים הוא כמובן ברק בכר. ביממה האחרונה הוא זכה למחמאות גם ממאמן העבר של הכוכב האדום, ולדימיר פטרוביץ'.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
מחמאות מקיר לקיר. בכר
(צילום: עוז מועלם)
"הוא בינתיים עושה את העבודה בצורה נהדרת, לא חושש מכלום", אמר פטרוביץ' בראיון ל"קוריר" הסרבי. "מה שמבדיל בינו לבין מאמנים אחרים של הקבוצה בשנים האחרונות, הוא האומץ להישען על שחקנים צעירים. במשחק נגד זניט הוא זרק אותם למים העמוקים ללא חשש. מאוד אהבתי את זה".
פטרוביץ' הדריך את הכוכב האדום בשתי קדנציות שונות, שימש בעבר גם כמאמן נבחרת סרביה ותלה את המשרוקית ב-2015. בשנים האחרונות נחשב לפרשן מוביל בסרביה והפעם נדרש לתת את דעתו על המאמן הישראלי החדש: "כיף לראות אותו על הקווים. אני מאוד מרוצה מהעבודה שלו עם השחקנים הצעירים פה. לילדים האלה יש חשיבות מיוחדות עבור המועדון. הם אלה שיבנו את הכימיה והלכידות בחדר ההלבשה. אי אפשר להסתדר ללא שחקנים זרים, אבל השחקנים המקומיים הם חלון הראווה של המועדון".
2 צפייה בגלריה
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
אוהדי הכוכב האדום בלגרד
בינתיים קבוצתם מושלמת בהכנה. אוהדי הכוכב האדום בלגרד
(צילום: AP)
צריך להבין משהו חשוב בנוגע לכוכב האדום בלגרד- ואת זה גם בכר יודע: אמנם מדובר בקנה מידה שונה לגמרי, אבל המעמד היחסי שלה בכדורגל הסרבי דומה לזה של פ.ס.ז' בצרפת ובאיירן מינכן בגרמניה.
אמנם אין שם ציפיות לזכייה באליפות אירופה (אף שהמועדון עשה את זה ב-1991, בימים אחרים בכדורגל העולמי), אבל התפיסה דומה מאוד: אלו קבוצות שמיצו את ההצלחה בזירה המקומית וכבר לוקחים אותה כמובנת מאליה, והדגש המרכזי בבניית הסגל הוא על התאמה לליגת האלופות. זה הבסיס: בלגרד לא סימנה את בכר רק כדי שיביא אליפות. הוא מגיע בדיוק בגלל מה שעשה לכוכב האדום במוקדמות הצ'מפיונס. האתגר שלו בחיפה היה להפתיע קבוצות כמו בלגרד, ואילו האתגר בבלגרד הוא להפתיע שמות מדרג אחר לגמרי.
אולי בשל כך בתקשורת הסרבית הופתעו מהחיבור המיידי שלו עם ההנהלה: "בכר מקבל יד חופשית לחלוטין כדי לבנות את הקבוצה. ראשי הכוכב האדום מעולם לא איפשרו חופש פעולה כזה לאף מאמן".