מאפיונר, לאו מסי ותלונה עם סחיטה. סיפור חדש ולא שגרתי מסעיר ביממה האחרונה את ספרד. העיתון "אל מונדו" חשף את הדרך הלא שגרתית בה "הפרעוש" ופמלייתו ניסו לכופף את ידה של בארסה. רק שהפעם דרך אדם בעל עבר מפוקפק.
כבר אתמול פורסם על דרישותיו של מסי להארכת החוזה שלו בברצלונה ב-2020, והבוקר (חמישי) נטען כי הקבוצה שלחה ביולי אותה שנה מכתב מטעם המועדון למשפחתו של הארגנטינאי ובו תלונה על סחיטה שניסה לבצע אדם מטעמם שנה קודם לכן.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
דרמה גדולה. מסי
(צילום: גטי אימג'ס)
מסי? סחיטה? על-פי הפרסום ביומון הספרדי, פרנצ'סקו דארג'ניו, אדם עם עבר מפוקפק ומי שהיה מעורב בין השאר במאפיה האיטלקית, הזדהה בתור קולגה של רודריגו מסי, אחיו של לאו שתיווך בין המועדון לבין אנסו פאטי, אז הכוכב הצעיר הגדול של ברצלונה, ודרש כ-50 אחוזים מעמלות חידוש החוזה שלו ב-2019.
"הוא איים על בכירים במועדון שימנע מהשחקנים הצעירים של בארסה לחתום על חוזים חדשים אם הדרישות שלו לא ייענו", נאמר במכתב הקשה שנשלח למשפחת מסי מטעם ברצלונה. יש לציין כי במכתב הקבוצה הבהירה כי לא תנקוט בצעדים נגד מסי, אבל התריעה בעניין וביקשה שהעניין ייפסק. "אם מנכ"ל המועדון לא יקבל מכתב התנצלות מדארג'ניו ב-24 השעות הקרובות, נאסור את הגישה שלו לתחומי קאמפ נואו", נכתב.
3 צפייה בגלריה
ברצלונה מול לבאנטה
ברצלונה מול לבאנטה
אחיו של מסי תיווך בחידוש החוזה שלו. פאטי
(צילום: AFP)
עוד תואר במכתב, כי דארג'ניו מעורב בחקירת המאפיה האיטלקית, בשל היותו, לכאורה, "האחראי מטעמה על הלבנת כספים מסחר בסמים בברצלונה". בנוסף, דיווחים שונים גרסו כי אותו אדם מפוקפק נחקר בחשד להלבנה של עשרות מיליוני אירו.
ב"אל מונדו" אף טענו כי דארג'ניו נחקר בכחלק מ"מבצע באפלו", הקשור למאפיה האיטלקית ואף נעצר ביולי 2017 כחלק מאותה חקירה. בקיצור, סיפור שלא שומעים כל יום או כל שנה בכדורגל העולמי.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי בשדה התעופה בברצלונה
לאו מסי בשדה התעופה בברצלונה
הבלגן החל עוד ב-2019. מסי
(צילום: רויטרס)
אתמול, כזכור, החלה שורת הפרסומים של "אל מונדו" בנוגע למסי ונחשפו 9 דרישות של הארגנטינאי מבארסה בקיץ 2020 על מנת שלא יעזוב. כאשר גם אז הישארותו של הכוכב בקאמפ נואו הוטלה בספק. לצד בקשה הגיונית, כמו הארכת חוזה של שלוש שנים (היה אז בן 33), הציג מסי דרישות מעט בעייתיות, בטח בצל המצב הכלכלי הבעייתי ברחבי העולם באותה תקופה בעקבות משבר הקורונה, שגרר קיצוצים רבים - כולל בעולם הכדורגל.
חלק מהדרישות סורבו, מה שהוביל למפץ הגדול ולעזיבה שנה לאחר מכן. הקפטן לשעבר רצה בונוס חתימה בגובה 10 מיליון יורו (הקבוצה סירבה לפי הכתבה) וגם התעקש כי הסכום שהסכים לקצץ בתחילת משבר הקורונה יוחזר לו. בנוסף, הציב דרישה לפיה יוקצו תאי צפייה פרטיים עבור קרוביו וגם עבור בני משפחתו של לואיס סוארס.