באיירן מינכן איבדה את אליפות הבונדסליגה, הודחה כבר מהגביע הגרמני, אבל עוד יכולה להניף העונה תואר. הבווארים גברו אתמול (רביעי) 0:1 על ארסנל (2:3 בסיכום) והעפילו לחצי גמר ליגת האלופות, מרחק שלושה ניצחונות בלבד מהנפת הגביע עם האוזניים הגדולות.
"חצי גמר הוא צעד ענק למועדון", אמר מאמן באיירן, תומאס טוכל, בסיום המשחק. "זה היה כיף ויש שמחה ובעיקר הקלה גדולה. אלו רגעים מיוחדים. ניצחנו את אחד ממועדוני הפרמייר-ליג הבכירים. נצטרך לראות מה הניצחון הזה עושה למועדון. העונה שלנו עוד לא הסתיימה, במיוחד לא עכשיו".
3 צפייה בגלריה
טוכל מנחם בסיום המשחק את ארטטה
טוכל מנחם בסיום המשחק את ארטטה
טוכל מנחם בסיום המשחק את ארטטה
(צילום: REUTERS/Angelika Warmuth)

במסיבת העיתונאים טוכל היה רגוע, רק שלפני כן - ממש עם סיום המשחק, בעמדת הראיונות, בחר לסגור חשבון עם התקשורת. "מאיפה באה הביקורת? מכם, מהתקשורת, ועכשיו אתם שואלים אותי אם אני מרגיש סיפוק כלשהו?", רתח טוכל. "זה מה שיש. נתתי הכל מהיום הראשון ואתן הכל עד יומי האחרון פה".
טוכל, שיעזוב בסיום העונה, הפך למאמן הגרמני הראשון שמגיע עם שלוש קבוצות שונות לחצי גמר ליגת האלופות (פ.ס.ז', צ'לסי ובאיירן מינכן). בסיום אף זכה לשבחים מראשי המועדון. "זו הייתה יצירת מופת טקטית של תומאס טוכל", אמר נשיא באיירן, הרברט היינר. "הוא ניצח את ארסנל".
3 צפייה בגלריה
ג'ושוע קימיך
ג'ושוע קימיך
"הרגשה מדהימה". קימיך חוגג את השער היקר
(צילום: Odd ANDERSEN / AFP)
על-פניו, אנחנו עוד יכולים לקבל גמר כל-גרמני. דורטמונד מול פ.ס.ז' בחצי הגמר הראשון, באיירן תפגוש את ריאל בזה השני. בפעם הקודמת שזה קרה - ב-2013 - באיירן ודורטמונד נפגשו בקרב על התואר בוומבלי, האצטדיון שייארח את הגמר גם השנה.
מנואל נוייר בן ה-38 התהדר אתמול בציון דרך מרשים. נוייר שבר את שיא המשחקים עם שער נקי בליגת האלופות. זה היה המשחק ה-58 שלו, אחד יותר מאיקר קסיאס. ג'ושוע קימיך, שכבש את שער הניצחון, התמוגג: "זו הרגשה מדהימה לכבוש שער כה חשוב מול האוהדים שלנו. אלו הרגעים שאתה עובד בשבילם, ועבדנו קשה בשביל זה. היום אני שקיבלתי את הפרס, אז אני שמח על זה".
הארי קיין הוסיף: "משחק קשה וצמוד. מה שעשה את ההבדל היה השער הנהדר של קימיך. אחר כך התרכזנו בעיקר בלא לספוג. העפלה לחצי הגמר זה הישג מצוין. אנחנו חווים עונה קשה, עם הרבה מאבקים. הציפייה כאן היא לזכות בליגת האלופות, אבל בינתיים נחגוג את ההעפלה לחצי הגמר".

ארטטה: "במשחקים מהסוג הזה, כל טעות עולה ביוקר"

מנגד, בארסנל לקחו כצפוי קשה את ההדחה מאירופה. "כרגע חדר ההלבשה במצב מוראלי מחורבן", הודה מנג'ר התותחנים מיקל ארטטה. "אנחנו מאוד מאוכזבים. רצינו לעבור, פגשנו קבוצה עם המון ניסיון וזה היה קרוב".
3 צפייה בגלריה
ווייט
ווייט
רק כמעט. ווייט
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
ארטטה המשיך: "במשחקים מהסוג הזה, כל טעות עולה ביוקר. המועדון לא היה בליגת האלופות שבע שנים ובעונה שאנחנו חוזרים, אנשים מצפים שנגיע לחצי הגמר ואז לגמר. כולנו כל כך רצינו שזה יקרה, היינו קרובים מאוד וכעת חייבים להתגבר על הכאב".