שמחה גדולה בספרד לאחר שנבחרת הנשים זכתה באליפות העולם בפעם הראשונה בתולדותיה, זאת בהופעת הבכורה שלה בגמר הטורניר. זה קרה לאחר 0:1 קטן-גדול (מרגליה של אולגה קרמונה) על לא אחרת מאשר אלופת אירופה, אנגליה, שגם אחרי תוספת זמן של 13 דקות לא הצליחה למצוא את הרשת.
בנוסף, ג'ני הרמוסו מספרד עוד הייתה יכולה להכפיל את התוצאה אבל החמיצה פנדל בדקה ה-70 ודנה את חברותיה למותחן מורת עצבים, אבל כזה עם סוף טוב, של פעם ראשונה בהיסטוריה. ספרד הפכה לנבחרת החמישית שזוכה בגביע העולמי בכדורגל נשים, אחרי ארה"ב, גרמניה, נורבגיה ויפן.
4 צפייה בגלריה
ספרד אנגליה
ספרד אנגליה
האוהדות הספרדיות חוגגות
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
4 צפייה בגלריה
ספרד אנגליה
ספרד אנגליה
הספרדיות והגביע
(צילום: Justin Setterfield/Getty Images)
הגיבורה הגדולה של הספרדיות היא ללא ספק הקפטנית ושחקנית ריאל מדריד קרמונה, שבנוסף לשער שכבשה בדקה ה-29, הצליחה לסקרן את היציעים כשבמהלך החגיגות חשפה מתחת לחולצתה כיתוב, "מרסי". אבל בזמן שהצופים החלו עם חרושת הניחושים, ברשתות החברתיות כבר הסגירו את המסר: מחווה לאמא של חברה שנפטרה כמה ימים קודם המשחק.
איטנה בונמטי, שחקנית ברצלונה, זכתה בכדור הזהב של גביע העולם, אחרי שכבר זכתה בתואר ה-MVP כמצטיינת במשחקים נגד קוסטה ריקה ושוויץ, כשכבשה שלושער וחילקה שני בישולים. בנוסף בונמטי מדורגת חמישית בטבלת דקות המשחק של הנבחרת הספרדית. אגב, בונמטי, שמדורגת חמישית בדקות המשחק בקרב הספרדיות, אומנם מסיימת את הטורניר עם טעם מתוק במיוחד אבל בתחילתו הייתה אחת מ-15 שחקניות שדרשו להדיח את המאמן חורחה וילדה, ואף הודחה מהסגל, אבל בסופו של דבר היא התנצלה וחזרה.
4 צפייה בגלריה
ספרד אנגליה
ספרד אנגליה
הפנים אומרות הכל. הלאביות בסיום
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
"אני מאוד גאה בנבחרת", אמר בסיום וילדה עצמו, "הראינו שאנחנו יודעים לשחק תחת סיבולת גבוהה. האמנו, ועכשיו אנחנו אלופים. ג'ניפר הרמוסו שחתומה על החמצת הפנדל אמרה: "חלמנו על הרגע הזה לאורך כל הימים האחרונים וכשזה קורה, זה משהו שקשה לתאר במילים, חוויה שלא חוויתי בכדורגל בכל חיי. אנחנו מקדישות את הגביע הזה למשפחות שלנו ולתושבים בספרד".
אחד הראשונים לברך את הספרדיות היה דווקא פרשן ה-BBC גארי ליניקר. "אני מרגיש רע עברות הלביאות", אמר שחקן העבר של נבחרת שלושת האריות. "אבל כל הכבוד לספרד על הזכייה בגביע העולם. הם היו הקבוצה הטובה יותר והגיעה להן לנצח". שוער העבר של נבחרת ספרד איקר קסיאס, שהניף בעצמו גביע עולמי בעצמו (2014) הצטרף למברכים: הענקתן אושר גדול לכל הספרדים, עשיתן היסטוריה".
היסטוריה נוספת שנרשמה בגמר הייתה כמות הצופית כאשר לא פחות מ-75,784 אוהדים והאוהדות מילאו את האצטדיון בסידני, אוסטרליה, והם הצטרפו ל-1,978,274 צופים וצופות שהגיעו במהלך החודש האחרון לצפות במשחקי המונדיאל באוסטרליה וניו זילנד. כ-500,000 יותר מהערכות והציפיות של פיפ״א.

ארפס: נוכל להביט אחורה בגאווה

4 צפייה בגלריה
ספרד אנגליה
ספרד אנגליה
נחמה פורטה. ארפס וכפפת הזהב
(צילום: Catherine Ivill/Getty Images)
בצד המפסידות בלטה מרי ארפס, השוערת שזכתה בתואר כפפת הזהב של הטורניר, שהצליחה, כאמור, להדוף את הפנדל של הספרדיות ששמר את הנבחרת שלה במשחק עד דקות הסיום. "יכולנו לקחת את הגביע הזה", היא אמרה. "זאת הייתה הזדמנות גדולה, שפשוט לא לקחנו אותה. אבל אני בטוחה שבמבט לאחור נרגיש גאות מאוד במה שעשינו בטורניר הזה - זה לא מעט להגיע לגמר גביע העולם. אבל אנחנו מאוד תחרותיות, באנו לכאן כדי לנצח במשחק ולקבל מדליית זהב, לא כסף".
האם עצירת הפנדל מנחמת אותה? "הרגשתי שזה נתן לנו סוג של מומנטום, אבל פשוט לא הצלחנו למצוא את שער השוויון".
מבחינת האנגליות מדובר בתחושת החמצה גדולה במיוחד, כאשר ההפסד הערב היה הראשון של הנבחרת תחת הדרכתה של המאמנת שרינה וויכמן. "כמובן, זה מרגיש ממש רע עכשיו", אמר המאמנת המפסידה בסיום, "אנחנו מאוד מאוד מאוכזבות. את הולכת לגמר, את רוצה לתת הכל, לנצח בגמר, ואז את מפסידה את זה. זה קורה בספורט. אבל אני חושבת על מה שעשינו, על איך שהופענו, על איך שאנחנו רוצות להיראות, לשחק כקבוצה. בסופו של דבר אני חושבת שאנחנו יכולות להיות מאוד גאות בעצמנו".