יום ראשון עמוס במשחקים מרתקים מהליגות הבכירות של אירופה: צ'לסי שלטה לגמרי בדרבי הלונדוני אך איבדה יתרון פעמיים, נוטינגהאם פורסט ריגשה את האוהדים עם ניצחון ראשון העונה (0:1 על ווסטהאם), באיירן ומוסיאלה לא עוצרים, ניס - יריבתה של מכבי ת"א בקונפרנס-ליג - עדיין ללא ניצחון בליגה, ופיורנטינה ניצחה קרמונזה, העולה החדשה, בזכות שער הזוי בדקה ה-95.

אנגליה: דרבי לונדוני לוהט, ניצחון ראשון לנוטינגהאם בפרמייר-ליג זה 23 שנים

צ'לסי – טוטנהאם 2:2 | טוטנהאם הגיעה למשחק עם מאזן עגום במיוחד של ניצחון אחד ב-37 משחקי החוץ האחרונים שלה נגד צ'לסי (1:3 באפריל 2018), והמגמה נמשכה גם היום. צ'לסי הייתה טובה בהרבה, אך טוטנהאם הצליחה לחזור פעמיים מפיגור וחילצה נקודה בזכות נגיחה של הארי קיין בדקה ה-96 אחרי הגבהת קרן. עוד קודם לכן, צ'לסי עלתה ליתרון על טהרת שחקני הרכש: מארק קוקורייה הגביה קרן, וקאלידו קוליבאלי הפגיז וולה אדיר (19) - שערו הראשון במדי הכחולים. פייר-אמיל הויברג השווה (68), ריס ג'יימס החזיר את היתרון לבלוז (77), ואז הגיע קיין והציל את התרנגולים מהפסד.
ואחרי הכל, הסיפור הגדול של המשחק הגיע דווקא אחרי שריקת הסיום, עם תקרית חריגה בין המאמנים: אנטוניו קונטה ניסה ללחוץ את ידו של תומאס טוכל, שמשך אותו באגרסיביות - ורק אנשי צוות שהפרידו ביניהם מנעו תגרה. לדיווח המלא על המשחק לחצו כאן
5 צפייה בגלריה
מהומה בסיום
מהומה בסיום
מהומה בסיום
(צילום: רויטרס)
נוטינגהאם פורסט - ווסטהאם 0:1 | אחרי שדחה את חיזוריה הרבים, ג'סי לינגארד פגש את ווסטהאם - שבה כיכב בחצי השני של עונת 2020/21 - והראה כי בחירתו דווקא בעולה החדשה לא הייתה כזאת מוזרה. שתי הקבוצות סיפקו משחק נהדר ומהנה לצפייה, עשיר בהזדמנויות ואירועים. ממש לפני הירידה להפסקה, היה זה טאיוו אווני, חלוץ הרכש הניגרי שהגיע לנוטינגהאם מאוניון ברלין, שגלגל מקרוב את השער היחיד במשחק והראשון של קבוצתו בפרמייר-ליג זה 23 שנים.
מי שבלט מעל כולם היה ה-VAR, שפסל שער לכל צד ופסק פנדל לטובת ווסטהאם אחרי שהשופט לא ראה את סקוט מקנה מציל שער עם ידו. דין הנדרסון עצר את הפנדל של דקלן רייס, והיתרון של קבוצתו נשמר עד לסיום. רייס, אחד הקשרים האחוריים הטובים בליגה האנגלית, החמיץ שניים משלושת הפנדלים שבעט בקריירה, והפטישים שהתרגלו לנשום אוויר פסגות (מקום שביעי בעונה שעברה ושישי בזאת שלפניה), פותחים עונה עם שני הפסדים ואפס שערי זכות.
5 צפייה בגלריה
אוהדי נוטינגהאם חוגגים ניצחון ראשון
אוהדי נוטינגהאם חוגגים ניצחון ראשון
אוהדי נוטינגהאם חוגגים ניצחון ראשון
(צילום: gettyimages)

גרמניה: ילד הפלא של באיירן ממשיך לככב

באיירן מינכן – וולפסבורג 0:2 | ג'מאל מוסיאלה בן ה-19 מסתמן כאחד השחקנים המובילים של האלופה הגרמנית העונה. אחרי שכבש ובישל בניצחון 3:5 על ר.ב לייפציג בסופרקאפ הגרמני וכבש ובישל גם ב-1:6 על פרנקפורט במחזור הפתיחה, הנער המשיך בשלו וכבש את השער הראשון (33) במשחק מבישול של תומאס מולר, שכבש בעצמו את השני עשר דקות לאחר מכן. באיירן פתחה את העונה בצורה נפלאה. מישהו מופתע?
במשחק נוסף: מיינץ – אוניון ברלין 0:0.
5 צפייה בגלריה
הילד ענק. מוסיאלה מקבל הנחיות מנגלסמן
הילד ענק. מוסיאלה מקבל הנחיות מנגלסמן
הילד ענק. מוסיאלה מקבל הנחיות מנגלסמן
(צילום: gettyimages)

צרפת: מארסיי איכזבה, ניס תגיע לישראל ללא ניצחון בליגה

ניס – שטרסבורג 1:1 | ניס, שתפגוש ביום חמישי את מכבי ת"א במסגרת שלב הפלייאוף של הקונפרנס-ליג, עדיין ללא ניצחון. בעונה שעברה היא סיימה במקום החמישי ושטרסבורג במקום השישי, כך שהמשחק ביניהן הבטיח הרבה, אך למרבה הצער קיים מעט והיה דל במצבים. אנדי דלור העלה את המארחת ליתרון בפנדל (35), קווין גאמיירו הבלתי נגמר איזן עבור שטרסבורג (55).
ברסט – מארסיי 1:1| איגור טודור, המאמן החדש של מארסיי, מושיב את הכוכב הגדול דימיטרי פאייט על הספסל וכבר הספיק לריב עם הקהל, ועכשיו הוא גם לא מנצח. אחרי ה-1:4 המשכנע על ריימס במחזור הפתיחה, מארסיי הייתה משמעותית פחות טובה מברסט, שיכולה להיות מאוכזבת מכך שלא ניצחה. המגן השמאלי נונו טבארס, שמושאל מארסנל, דווקא העלה אותה ליתרון (38) אחרי בישול של המגן הימני ז'ונתן קלאוס, שנרכש הקיץ מלאנס, אבל פייר לס-מלו השווה עם שער גדול (61).
5 צפייה בגלריה
הספיק כבר לריב עם הקהל. טודור
הספיק כבר לריב עם הקהל. טודור
הספיק כבר לריב עם הקהל. טודור
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: אז'קסיו – לאנס 0:0, אוקזר – אנז'ה 2:2, ריימס – קלרמון 4:2, טרואה – טולוז 3:0.

איטליה: ניצחון דרמטי לפיורנטינה, רומא התקשתה

פיורנטינה – קרמונזה 2:3 | הסרייה א' לא מפסיקה לספק דרמות – אתמול זו הייתה אינטר שניצחה את העולה החדשה לצ'ה בזכות שער בדקה ה-95, והיום הגיע תורה של פיורנטינה לעשות את זה באותה הדקה בדיוק. ג’אקומו בונאוונטורה העלה אותה ליתרון בדקה ה-16, וכעבור שלוש דקות בלבד דויד אוקרקה השווה עבור העולה החדשה. לוקה יוביץ', שהיה פלופ לא קטן בריאל מדריד, כבש בבכורה שלו (34) במדים הסגולים, ודווקא אחרי שגונסאלו אסקלנטה מקרמונזה הורחק, מתאו ביאנקטי הצליח להשוות בדקה ה-68. ואז, כשכבר נראה היה שהמשחק ייגמר בחלוקת נקודות, רולאנדו מנדראגורה הגביה כדור פשוט, אך שוער קרמונזה, ראדו, הסתבך ונכנס עם הכדור לתוך השער.
5 צפייה בגלריה
לוקה יוביץ'
לוקה יוביץ'
שער בכורה גם לו. יוביץ'
(צילום: EPA)
סלרניטנה – רומא 1:0 | לאוהדי רומא יש הר של ציפיות, ואפשר להבין למה - פאולו דיבאלה הוא כנראה ההחתמה הגדולה ביותר של המועדון בשנים האחרונות, וז'וזה מוריניו מתחיל את עונתו השנייה כמאמן הקבוצה, שבדרך כלל היא גם הטובה ביותר שלו בכל מועדון שאליו הוא מגיע. רומא לא הבריקה, החזיקה מעט בכדור מול יריבה נחותה (48% מהזמן), אך הצליחה לנצח בזכות שער של בראיין כריסטאנטה (33). מוריניו עבר את המשחק בשלום, אך ספק אם היכולת הזאת תספיק לקבוצתו מול יובנטוס בעוד שבועיים.
במשחקים נוספים: לאציו - בולוניה 1:2, ספציה - אמפולי 0:1.