זה עוד לא רשמי, אבל נראה שזה רק עניין של זמן עד מנור סולומון יהפוך לשחקן טוטנהאם. על-פי פרסום ב"דיילי מייל" הבריטי, כוכב נבחרת ישראל עבר הערב (שני) את הבדיקות הרפואיות אצל הספרס.
סולומון צפוי לחתום מחר לחמש שנים ולהרוויח 2.5 מיליון ליש"ט לעונה לאורך התקופה. כפי שנחשף בפברואר ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet, טוטנהאם עקבה אחר שחקן הכנף הישראלי (שיחגוג החודש 24) ובחנה עוד במהלך העונה שעברה אחרי ההתפתחויות בעניינו.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
בדרך הבטוחה לטוטנהאם. מנור סולומון
(צילום: AFP)
סולומון אמנם נמצא תחת חוזה בשחטאר דונייצק האוקראינית, וזה אמור להסתיים רק בדצמבר 2023. עם זאת, לפני כחודש הודיעה פיפ"א כי החוק שאיפשר בעונה החולפת לשחקני הליגות ברוסיה ובאוקראינה לעזוב את קבוצותיהם גם ללא אישור של המועדונים, יוחל גם על עונת 2023/24.
המשמעות מבחינת סולומון הייתה ברורה: הוא למעשה שחקן חופשי, והאיומים של קבוצתו כלפי מועדונים אחרים שמבקשים להחתימו חסרי משמעות. ואכן, בשבוע שעבר נודע שהוא סיכם את תנאיו בטוטנהאם. עם או בלי קשר, ב-6 באוגוסט תארח טוטנהאם את שחטאר למשחק ראווה, כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון נגד סיטי ו ווקר
מנור סולומון נגד סיטי ו ווקר
התחנה הבאה תהיה גם כן בלונדון. סולומון
(צילום: Richard Heathcote/Getty Images)
מנור סולומון גדל במחלקת הנוער של מכבי פ"ת, במידה שיחק לראשונה בליגת העל ב-2016. בינואר 2019 נרכש על ידי שחטאר דונייצק בכ-6 מיליון אירו, ובאוקטובר ערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות. בעונת 2019/20 כבש נגד מנצ'סטר סיטי, ובעונה שלאחר מכן כבש פעמיים נגד ריאל מדריד, בשני משחקים שונים - בסיומם קבוצתו ניצחה את מועדון הפאר הספרדי.
בקיץ 2022, לאור החלטת פיפ"א לאפשר לשחקנים המשחקים בליגה האוקראינית לעזוב ללא תמורה על מנת שהקריירה שלהם לא תיפגע, חתם סולומון בפולהאם. הוא נפצע כבר במשחק הראשון בפרמייר-ליג נגד ליברפול ונעדר במשך חמישה חודשים. כשחזר, רשם תקופה נפלאה בה כבש חמישה שערים רצופים ואף היה מועמד לקבל את פרס שחקן חודש מארס של הליגה האנגלית.