אחרי שהשיגה 15 נקודות בשישה מחזורים ולא ספגה במשך שלושה משחקי ליגה רצופים, מנצ'סטר יונייטד חזרה אתמול (שבת) לסורה, עם הפסד לניוקאסל 1:0 בחוץ משער של אנתוני גורדון (55), במהלכו הציגה, כרגיל העונה, יכולת מזעזעת. היא ירדה למקום השביעי, שגם אותו תוכל לאבד בהמשך המחזור לברייטון. אגב, זה היה ההפסד השלישי ברציפות של יונייטד במפגשים נגד ניוקאסל, וזו הפעם הראשונה שזה קורה אחרי 101 שנה.
יונייטד לא ניצחה בחוץ קבוצה מהטופ 8 בפרמייר-ליג מאז אוקטובר 2021, אז גברה על טוטנהאם תחת הדרכתו של אולה גונאר סולישאר. מאז היא הפסידה ב-10 מ-13 המשחקים האלה. ליונייטד יש העונה מספר זהה של ניצחונות והפסדים בכל המסגרות (10), והיא ספגה יותר שערים משכבשה (34 לעומת 31). בליגה היא כבשה רק 16 שערים ב-14 משחקים. לשם השוואה, אף אחת מ-11 הקבוצות המובילות בפרמייר-ליג, שלא מעט מהן רשמו רק 13 משחקים, לא כבשה פחות מ-22 שערים.
2 צפייה בגלריה
רשפורד
רשפורד
הצל של השחקן שהיה בעונה שעברה. רשפורד
(צילום: EPA/PETER POWELL)
מרקוס רשפורד, שמצא העונה את הרשת רק פעמיים - הכי הרבה מבין שחקני ההתקפה של יונייטד בליגה - המשיך להיראות כמו הצל של השחקן שכבש בעונה שעברה 30 שערים בכל המסגרות, והוחלף בדקה ה-61 אחרי שרשם אפס בעיטות לשער ורק 22 נגיעות בכדור. "אני אדבר עם מרקוס ולא עם התקשורת", אמר עליו בסיום המאמן אריק טן האח. "הוא משקיע הרבה ואנחנו נתמוך בו. הוא יחזור לכושר שלו. הוא עובד קשה, הוא יתאושש והוא יקבל את כל התמיכה שלנו".
שחקן נוסף שהוחלף בדקה ה-61 הוא אנתוני מרסיאל, אבל לא לפני שהיה מעורב בריב עם מאמנו במהלך המחצית הראשונה. "זה לא קשור לאנתוני מרסיאל, אני לא נכנס להופעות אישיות", אמר על כך בסיום טן האח, "ניסיתי להמריץ את השחקנים והם לא הגיבו". טן האח חווה לא מעט ריבים גדולים עם שחקנים מאז שמונה למאמן יונייטד בקיץ שעבר - תחילה היה לו סכסוך פומבי מאוד עם כריסטיאנו רונאלדו, העונה הוא נידה מהקבוצה את ג'יידון סאנצ'ו בגלל סיבות משמעתיות, וכעת הוא מתמודד גם עם רפאל וראן. מרסיאל, אגב, מרסיאל לא השלים 90 דקות כמעט שלוש שנים - מאז ינואר 2021.
2 צפייה בגלריה
טן האח ומרסיאל
טן האח ומרסיאל
רבו במהלך המחצית הראשונה. טן האח ומרסיאל
(צילום: EPA/PETER POWELL)
ואם כל זה לא מספיק, מסתבר שההופעות של הקבוצה הן לא הדבר היחיד שקשה לעיכול במועדון: משטרת מנצ'סטר פתחה בחקירה נגד מנצ'סטר יונייטד בעקבות מספר תלונות של אוהדים שסבלו מקלקול קיבה אחרי שאכלו במזנונים באולד טראפורד. לפי הדיווחים, החברה שמפעילה את המזנונים באצטדיון המיתולוגי הגישה לאוהדים עוף נא.