אי אפשר לפרוש ולהתחיל מחדש בכדורגל אמיתי. באקטובר הפך וויל סטיל האנגלי-בלגי בן ה-30 למאמן הצעיר ביותר באירופה לאחר שמונה למאמנה של ריימס הצרפתית, כשתפס את מקומו של אוסקר גרסיה, אקס מכבי ת"א. סטיל מוביל את ריימס להצלחה אדירה. מאז שהוא קיבל את התפקיד רושמת הקבוצה הצנועה רצף של לא פחות מ-14 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות, כשהיא מטפסת עד למקום ה-11 בצרפת ועולה לרבע גמר הגביע.
השיא הגיע במחזור האחרון, כשריימס חילצה 1:1 מהאלופה פריז סן-ז'רמן בזכות שער בדקה ה-96 של פלוארין באלוגון, המושאל מארסנל, במשחק בו הייתה עדיפה בהרבה. זאת לאחר שבסיבוב הראשון הקבוצות נפרדו ב-0:0, בערב הראשון של סטיל על הקווים. "אתה מתעמק בזה ועולה בך מחשבה, 'איך הגעתי למצב שבו אני מאמן נגד החבר'ה האלה?'", סיפר סטיל לאחר התיקו המאופס ההוא.
3 צפייה בגלריה
וויל סטיל
וויל סטיל
"'איך הגעתי למצב שבו אני מאמן נגד החבר'ה האלה?". סטיל
(צילום: AFP)

הכל בגלל משחק המחשב

מעבר לגילו הצעיר, מה שמדהים בסטיל הוא שאת יסודות האימון שלו הוא לקח מ...משחק המחשב "פוטבול מנג'ר". סטיל הוא פריק של המשחק הפופולרי, ומאמן את שחקניו בשיטה שמבוססת על עקרונותיו, כשהוא מסתמך על כמות עצומה של סטטיסטיקות, מספרים וניתוחים. עד כמה בריימס מרוצים ממנו תעיד העובדה כי סטיל מחזיק בתפקידו למרות שעדיין אין לו תעודת פרו של אופ"א, הנדרשת לשם אימון קבוצה בליגה הצרפתית הבכירה. לכן קבוצתו נאלצת לשלם קנס של 25 אלף אירו בכל משחק בו הוא עומד על הקווים.
מ-2017 הסתובב סטיל בקבוצות שונות, כולל תפקידים בסטנדרד ליאז' ובליארסה מליגת המשנה. כשהיה בן 24 קידמה אותו ליאז' להיות המאמן הראשי שלה - אולם כשהמועדון נקלע לקשיים כלכליים הוא נאלץ לעזוב. הצלחה בקדנציה קצרה בבירסחוט, גם היא מהליגה השנייה בבלגיה, גררה דיבורים על דיווחים על שיתוף פעולה אפשרי עם וינסנט קומפני באנדרלכט, אך במקום זאת הוא עבר לצרפת ועבד עם אוסקר גרסיה כעוזרו עד שהחליף אותו חודשיים בלבד לתוך העונה. הוא ירש קבוצה של שחקנים מוכשרים, שבראשם החלוץ באלוגון בן ה-21, שחווה עונת פריצה. השחקן ששייך לתותחנים תרם 12 שערים ושני בישולים ב-20 הופעות בכל המסגרות העונה.
3 צפייה בגלריה
פלוארין באלוגון
פלוארין באלוגון
חווה עונת פריצה. באלוגון
(צילום: AFP)
"פוטבול מנג'ר נתן לי את הדחף הזה לרצות להקים קבוצה", סיפר סטיל. "רציתי להיות מסוגל לדבר עם שחקנים. רציתי לקיים את מערכת היחסים הזו. הייתי בסדר בכדורגל, אבל המשחק אפשר לי לקבל ההצצה לאיך זה בעצם לנהל קבוצה. ככל שאתה נכנס יותר לפרטים, כך זה הופך להיות אמיתי יותר. אני חושב שפוטבול מנג'ר עזר לי להפוך למאמן טוב יותר".
עם זאת, ניהול אנשים בחיים האמיתיים שונה בהרבה מאשר במשחק מחשב. "במשחק, שחקן הוא רק משהו שאתה קונה... כאן יש לך את כל ההיבט האנושי", הסביר סטיל. "איך באלוגון, אנגלי עם תרבות אנגלית, ישתלב בתרבות צרפתית וקבוצה שהיא די בינלאומית? עם מי הוא הולך לדבר? לאיזו סביבה אני אכניס אותו באימונים כדי שהוא ירגיש בנוח ויוכל להיות עצמו?".
3 צפייה בגלריה
וויל סטיל
וויל סטיל
מהפכן. סטיל
(צילום: AFP)

אימונים תחרותיים

סטיל מתגאה באימונים הסופר-תחרותיים שלו, שבהם מוענקות נקודות לשחקנים, כשמי שצבר הכי פחות מהן צריך לקנות ארוחה לשאר הקבוצה. "אני וויל, לא מאמן, לא שום דבר אחר, אני רק רוצה שכולם יהיו עצמם ואני אהיה אני קודם כל", סיפר סטיל על הקשר שלו עם שחקניו. "הם שמים מוזיקה שאני מקשיב לה. הם מדברים על דברים שכנראה צפיתי בהם בטלוויזיה או שעשיתי עם החברים שלי. אני לא הולך לצלול לתוך השיחה כי אלו החיים שלהם. אבל אני מבין את זה. ואם אני צריך להגיד לשחקן לעלות מהספסל ולעשות את זה בשבילנו, זה משנה באילו מילים אני אשתמש כדי שהוא ידע שאני מבין מה הוא מרגיש".
פחות מארבעה חודשים עברו מאז פרץ סטיל בסערה לעולם הכדורגל, אך אם ימשיך בקצב הנוכחי אין ספק שהוא יגיע רחוק מאוד. אז בפעם הבאה שאתם שומעים מישהו טוען שפוטבול מנג'ר, פיפ"א, או כל משחק מחשב אחר, הוא בזבוז זמן, פשוט תכירו לו את הסיפור של וויל סטיל. המאמן שהפך את הפוטבול מנג'ר למציאות.