האם צ'לסי תשבור את שיא ההעברות בכדורגל הבריטי? הבלוז, שלא פוחדים להמשיך ולשפוך כסף בחלון ההעברות הנוכחי, הגישו היום (שני) הצעה רשמית לבנפיקה ליסבון: 120 מיליון אירו (105.6 מיליון ליש"ט) עבור קשרה אנסו פרננדס.
בנפיקה, כידוע, סירבה כלל לדון בהעברתו של השחקן בשבועות האחרונים, אבל אם אכן תתרצה בסוף עבור הסכום האסטרונומי אז היא תיכנס לספרי ההיסטוריה. עד כה שיא ההעברות בכדורגל הבריטי עומד על 100 מיליון ליש"ט, ששילמה מנצ'סטר סיטי בשנה שעברה לאסטון וילה עבור ג'ק גריליש. פרננדס עשוי לעבור אותו.
2 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס  חוגג
אנסו פרננדס  חוגג
יגיע ללונדון? פרננדס
(צילום: AP)
בבנפיקה עד כה הבהירו שהם לא רוצים למכור את פרננדס (שמחזיק בחוזה עד 2027), אבל לאט-לאט מבינים שאולי לא תהיה להם ברירה בשל התנהלותו הלא מקצועית וקצת ילדותית. הוא החמיץ מספר אימונים בתחילת החודש ובילה בארגנטינה תקופה ארוכה אחרי המונדיאל.
פרננדס נקרא ע"ש הפליימייקר האגדי אנסו פרנצ'סקולי, שזכה עם אורוגוואי שלוש פעמים בקופה אמריקה, והיה גם חתיכת אגדה בריבר פלייט בשנות השמונים והתשעים כאשר זכה איתה בחמש אליפות ובגביע הליברטדורס. גם פרננדס הוא פליימייקר במהותו, אבל כזה שמשחק כקשר אחורי ואחראי גם למשימות הגנתיות. זה לא מונע ממנו לכבוש ולבשל ובגביע העולמי האחרון הוכתר כשחקן בצעיר המצטיין של הטורניר.
2 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
אנסו פרננדס שחקן בנפיקה עם רפא סילבה
בנפיקה לא מוכנה לשמוע על שחרורו. פרננדס
(צילום: רויטרס)

425 מיליון אירו - והיד עוד נטויה

אם אכן צ'לסי תרכוש את פרננדס - היא תמשיך במסע הרכש חסר התקדים שלה. כבר עכשיו מראה טור ההוצאות של הכחולים לעונת 2022/23 מספר אסטרונומי, 425 מיליון אירו. מספר שהופך את צ'לסי לקבוצה ששילמה הכי הרבה על רכש בעונה אחת בהיסטוריה. ושוב - זה עוד בלי פרננדס.
שישה חודשים כבעל הבית הספיקו לטוד בולי כדי לצרף לא פחות מ-13 שחקנים חדשים, חמישה מהם בחלון הנוכחי, ארבעה מהם עלו מעל 50 מיליון אירו. ווסלי פופאנה, עליו שולמו 80 מיליון אירו ללסטר בקיץ, הוא השחקן השני הכי יקר בתולדות המועדון (רומלו לוקאקו ראשון). מיכאילו מודריק (22), הרכש האחרון שעליו תקבל שחטאר דונייצק 70 מיליון אירו פלוס בונוסים, הוא כרגע ההחתמה החמישית בגובהה בהיסטוריה של צ'לסי. אחרי הבונוסים, שיעלו את דמי ההעברה לכ-100 מיליון, מודריק יטפס במעלה הטבלה.