עם רשימת פצועים שהולכת ומתארכת, שכוללת בין היתר את הכוכבים הגדולים ביותר של ליברפול - מוחמד סלאח, דרווין נונייס, דיוגו ז'וטה, טרנט אלכסנדר-ארנולד, אליסון בקר ודומיניק סובוסלאי – וכשהיא נאבקת בשלושה מפעלים שונים (הרביעי כבר הונח בארון הסרוויסים), שיתף המאמן יורגן קלופ במשחק שמינית גמר הגביע אתמול (רביעי) נגד סאות'המפטון, לא פחות משבעה שחקני אקדמיה (עד גיל 20).
מדובר בלואיס קומאס, קונוקר בראדלי, ג'יימס מקונל, בובי קלארק, ג'יידן דאנס, טריי ניוני וקייד גורדון. כן, שמות שלא אומרים הרבה לרוב אוהדי ליברפול באנגליה ובעולם. ארבעה מתוכם, אגב, עלו בהרכב, לצד צעיר מקומי נוסף, הבלם ג'ראל קואנסה בן ה-21 שרושם עונה שנייה בקבוצה הבוגרת וכמובן הארווי אליוט שלמרות גילו (20) רושם עונה רביעית ברוטציה האדומה.
5 צפייה בגלריה
ג'יידן דאנס
ג'יידן דאנס
צמד היסטורי. דאנס
(צילום: AP Photo/Jon Super)
בדומה לגמר גביע הליגה נגד צ'לסי ביום ראשון, האמון המלא בילדים (גם אם בלית ברירה) שוב השתלם לבוס הגרמני שהעלה על פניו חיוך מבושם, כזה שמלווה אותו בחודש האחרון, בריצה של ליברפול (חמישה ניצחונות רצופים) שנמשכת למרות המכות הבריאותיות שלא מפסיקות לנחות על הקבוצה.
הפעם זה נגמר בניצחון 0:3 שסידר למוליכת הפרמייר-ליג רבע גמר ענק נגד היריבה המושבעת מנצ'סטר יונייטד, בעוד שבועיים, כאשר דאנס (צמד) וקומאס היו חתומים על השערים במשחק והפכו לצמד בני ה-18 הראשון שכובש עבור המועדון במשחק אחד.

רקד בדרך לצמד

את המשחק אתמול דאנס יתייג כבלתי נשכח, גם אם מדובר בנקודת הזינוק שלו לקריירה חלומית או ברגעי תהילה לפני החזרה לאנונימיות שאפיינה אותו עד כה. החלוץ בן ה-18, שנולד בליברפול ומשחק באקדמיה של הקבוצה מגיל שמונה, עלה מהספסל בדקה ה-63 ובתוך עשר דקות (73) כבש את הראשון והוסיף עוד אחד, בדקה ה-88, בצ'יפ אלגנטי מעל שוער 'סוטון', ג'ו לומלי. בכך הפך דאנס לשחקן הצעיר ביותר שכובש צמד בבכורה שלו מאז מייקל אואן, שכבש שלושער מול גרימסבי בנובמבר 1997.
את הבכורה בקבוצה הבוגרת רשם החלוץ שנולד בליברפול בשבוע שעבר, ב-1:4 על לוטון בליגה, אז הוא עלה מהספסל בדקה ה-89. בגמר גביע הליגה נגד צ'לסי הוא כבר רשם הופעה שנייה (עלה בדקה ה-87 במשחק שנגרר להארכה), וגם שם הוא לא היה רחוק מלכבוש שער בכורה.
5 צפייה בגלריה
יורגן קלופ לואיס קומאס
יורגן קלופ לואיס קומאס
הרבה כבוד מקלופ. קומאס
(צילום: REUTERS/Phil Noble)
אביו, ניל דאנס, שגם כן גדל באקדמיה של ליברפול, לא זכה לשחק באנפילד אבל כיכב בין היתר במדי קריסטל פאלאס, לסטר ובלקבורן רוברס. "לא יכולתי להיות יותר מאושר יותר", אמר הילד בסיום המשחק אתמול. "זהו היום הכי טוב בחיי. אני אוהד ליברפול מאז שאני זוכר את עצמי, וזה יותר מחלום לכבוש עבור קלופ. אבי בכה כשרשמתי את הופעת הבכורה שלי, אז אני לא יודע מה הוא הולך לעשות עכשיו".
קלופ לא היה יכול שלא לפרגן לצעיר: "הוא יודע לסיים מול השער בצורה טובה ואני מודע ליכולות שלו עוד מלפני ההחלטה להעלות אותו לקבוצה הבוגרת. מה יש לומר, כל הערב הזה הפך להיות משהו מיוחד, עוד פעם".
5 צפייה בגלריה
לואיס קומאס ג'יימס מקונ'ניל
לואיס קומאס ג'יימס מקונ'ניל
ערימת ילדים. קומאס, מקונל ואליוט חוגגים נגד סאות'המטפון
(צילום: AP Photo/Jon Super)
הגיבור השני של ליל אמש היה לואיס קואמס, שרשם הופעת בוגרים ראשונה כשפתח בחוד הקבוצה, וכאמור, בדקה ה-44 גם כבש את שער הבכורה שלו במועדון, מבישול של צעיר אחר, בובי קלארק בן ה-19, שהגיע לפני שלוש שנים מהאקדמיה של ניוקאסל, וכבר רשם 10 הופעות בקבוצה הבוגרת במסגרת הידלדלות הסגל של קלופ לאורך החודש האחרון.
קומאס שלובש את מדי נבחרת הנוער של ווילס, הגיע לאקדמיה של ליברפול בגיל 11, והוא גם דור שני לכדורגלנים - אביו ג'ייסון קומאס, אקס וויגן, ווסט ברומיץ' ונבחרת וויילס, שאף הוא גדל באקדמיה של ליברפול.
"מה ששני הילדים האלה עשו היה מדהים", המשיך קלופ לפרגן. "מדובר במשהו מיוחד. עד כמה שזה נראה בלתי אפשרי זה פשוט יכול לקרות".

המנוסה שבחבורה הצעירה

מי שכבר הספיק לרשום העונה 13 הופעות, ואף כבש לפני כחודש במשחק הליגה נגד צ'לסי ובישל עוד שישה בכל המסגרות, הוא קונור בראדלי, שפתח אמש בהרכב, ובעצם מאז הפציעה של אלכסנדר-ארנולד, הפך לחבר קבוע בהרכב הקבוצה.
5 צפייה בגלריה
טריי ניוני
טריי ניוני
הצעיר שבצעירים. ניוני
(צילום: REUTERS/Phil Noble)
5 צפייה בגלריה
קונור בראדלי
קונור בראדלי
ה"מנוסה" שבחבורה. בראדלי
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
זו בעצם העונה השנייה של הצפון אירי בן ה-20 בסגל הקבוצה, כאשר אשתקד הוא הושאל לבולטון, במדיה רשם חמישה שערים וחמישה בישולים ב-41 הופעות. מי האמין ששמונה חודשים בלבד אחר כך, המגן הימני בן ה-20, כבר יהפוך לאחד המנוסים (יחסית כמובן) בסגל של מוליכת הפרמייר-ליג.
נתון מדהים נוסף שנרשם אתמול היה בדקה ה-78 כאשר טריי ניוני בן ה-16 עלה להחליף את אליוט – והפך לשחקן הצעיר ביותר שלובש את מדי ליברפול במשחקי הגביע. הנער האנגלי-זימבאבווי, שהגיע הקיץ ממחלקת הנוער של לסטר, כבר הספיק בדומה לחבריו לרשום הופעה בנבחרת אנגליה עד גיל 17.
"איזה שחקן הוא", התמוגג הבוס הגרמני, שגם הספיק לפרגן בתוספת הזמן אתמול הופעה שלישית העונה לקייד גורדון (18). הבולטת שבהן הייתה בליגה האירופית – 75 דקות נגד סן ז'ילואז הבלגית. "יש לנו עוד שני שחקנים צעירים מצוינים אבל כרגע הם פצועים – בן דואק וסטפן בייצ'טיץ'", סיכם קלופ, שנכון לעכשיו עונת הפרידה שלו מאנפילד מרגישה כמו משהו שמתגבש לחלום.
פורסם לראשונה: 11:07, 29.02.24