סר ג'ים רדקליף, אחד האנשים העשירים בבריטניה, נכנס הערב (שלישי) למכרז לרכישת מנצ'סטר יונייטד ממשפחת גלייזר האמריקאית.
רדקליף בן ה-70, אוהד יונייטד מילדות שהצהיר מספר פעמים כי הוא מעוניין לרכוש הקבוצה, ניסה בשנה שעברה לרכוש דווקא את צ'לסי, שבסופו של דבר נמכרה לטוד בוהלי וחברת קלרלייק קפיטל. רדקליף הוא הבעלים של אינאוס - אחת מחברות הכימיקליים הגדולות בעולם. יש שלוש קבוצות כדורגל שבבעלותו - ניס הצרפתית, לוזאן השוויצרית ורסינג קלאב אביג'אן מחוף השנהב. בנוסף הוא הבעלים של אינאוס גרנדיירס, קבוצת האופניים המובילה ובעל מניות בקבוצת מרצדס מהפורמולה 1.
1 צפייה בגלריה
ג'ים רדקליף
ג'ים רדקליף
אוהד יונייטד מילדות. רדקליף
(צילום: AFP)
כזכור, בנובמבר הודיעה משפחת גלייזר כי היא רוצה למכור את הקבוצה אחרי 18 שנות בעלות, שלוו בלא מעט מחאות מצד אוהדי הקבוצה. ההנחה היא שהמועדון יחליף ידיים עד סיום העונה. ההודעה של ראשי המועדון הגיעה אחרי שנים של מחאות גדולות מצד אוהדי הקבוצה כנגד משפחת גלייזר. חלק מהקהל האדום כבר תקף בעבר את ביתו של מנכ"ל המועדון הקודם, אד וודוורד, והיו גם אוהדים שהגיעו במרוצת השנים למתחם האימונים כדי להפגין. אחד השיאים הגיע באפריל האחרון, כאשר כ-5,000 מאוהדי יונייטד צעדו לאולד טראפורד לפני המשחק מול נוריץ', השליכו אבוקות אדומות וקראו בין השאר: "ג'ואל גלייזר הולך למות" ו"כל מי ששונא את משפחת גלייזר - לעמוד". בהמשך, לציון 17 שנות השליטה של הגלייזרים במועדון, הם החרימו את 17 הדקות הראשונות של המשחק.
הטענות העיקריות נוגעות לחוסר ההישגיות של המועדון, שלא זכה בתואר כבר שש שנים, ודרך הניהול של יונייטד. הקהל רואה את הגלייזרים האמריקאים כאנשים שלא מבינים דבר בכדורגל, ופועלים משיקולים כלכליים בלבד - כמו למשל במקרה של ניסיון הקמת הסופרליג האירופית. גם הרכש היקר, לטענת האוהדים, נועד רק כדי להקפיץ את שווי המניה של המועדון, ולא מתבצע מתוך מחשבה על שיפור מקצועי או התאמה של השחקנים החדשים למה שהקבוצה צריכה.