"ברצלונה שוב שואגת באירופה", זעקה הבוקר (רביעי) הכותרת ב"ספורט" הקטלאני, ומסתמן כי מאז שצ'אבי הודיע כי הוא יעזוב בתום העונה את הקבוצה, אלופת ספרד רק משתפרת. אתמול היא ניצחה בבית את נאפולי 1:3 (2:4 בסיכום שני המשחקים בשמינית הגמר) ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2020.
מי שנגב את ההצגה, וממש לא הפעם הראשונה, הוא הבלם פאו קובארסי, שבגיל 17, חודש ו-20 ימים לא רק הפך לשחקן ההגנה הצעיר בתולדות ברצלונה בליגת האלופות, אלא גם נבחר לאיש המשחק לאחר שהציג יכולת מצוינת מול ויקטור אוסימן וחביצ'ה קרבצחליה, והשלים יותר מסירות מכל שחקן אחר בקבוצתו (68).
2 צפייה בגלריה
פאו קובארסי
פאו קובארסי
"הוא מיוחד". קובארסי עם תואר איש המשחק
(צילום: REUTERS/Albert Gea)
עברו רק חודשיים מאז שקובארסי עלה להופעת הבכורה שלו בבוגרים של ברצלונה, ולמרות שתחילה צ'אבי אולי השתמש בשירותיו של הצעיר רק כאמצעי חירום לכיסוי פציעות, הוא הרשים כל כך שהוא הפך לבורג משמעותי - ואתמול זו הייתה הפעם השמינית שהוא פתח בהרכב בתשעת המשחקים האחרונים של ברצלונה.
"זה היה אחד הימים המאושרים בחיי", אמר בסיום גיבור המשחק הצעיר, "אנחנו חוזרים לרבע הגמר אחרי ארבע שנים. אנחנו ממש שמחים על העבודה שנעשתה פה". סרג'י רוברטו, שעלה מהספסל ותרם בישול נהדר לרוברט לבנדובסקי, שיבח את הבלם: "קובארסי מדהים. הוא היה השחקן הכי טוב במשחק. הוא לא מפסיק להפתיע אותנו. הוא שחקן שצריך להיות פה לכל החיים. צנוע ועובד קשה".
מאמן ושחקן העבר גלן הודל, שכיום מפרשן עבור TNT אמר ש"זו הייתה פשוט הופעה מדהימה של קובארסי. אני כל כך מתרשם ממנו. העבודה ההגנתית שלו, היא פשוט ברמה הגבוהה ביותר. הוא כמו רונלד קומאן במיטבו. למסור ככה זה דבר מדהים עבור שחקן בן 17".
2 צפייה בגלריה
פאו קובארסי עוצר את אוסימן
פאו קובארסי עוצר את אוסימן
ברצלונה מאוהבת. קובארסי עוצר את אוסימן
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
גם שחקן העבר אוון הרגריבס הרעיף על קובארסי מחמאות:" הוא בן 17 וזו הייתה ההופעה הראשונה שלו בליגת האלופות, זה מגוחך שהוא היה כל כך טוב. הוא כוכב כעת, והוא כוכב העתיד. הוא שונה לגמרי מג'רארד פיקה וקרלוס פויול, אבל אני חושב שהיכולת שלו למסור לעומק טובה בהרבה משלהן. הוא מאוד מיוחד. זה נדיר מאוד שילד בן 17 מופיע ככה במשחק נוקאאוט בליגת האלופות. זה גם מאוד נדיר שבלם ספרדי יהיה כל כך פיזי נגד מישהו כמו אוסימן".