חלון ההעברות באירופה בקושי החל, וכבר כעת ניתן לקבוע כי צ'לסי היא שוב אחת הכוכבות הגדולות שלו. רק שבניגוד לחלונות בינואר ובקיץ הקודם שבמהלכם היא הוציאה מעל חצי מיליארד אירו על רכש, הפעם היא בעיקר נפטרת משחקנים. הבלוז, שהתבזו פעם אחר פעם בעונתם הראשונה בעידן הבעלים טוד בוהלי וסיימו אותה במקום ה-12, נואשים לצמצם את הסגל המנופח והיקר. גם מסיבות מקצועיות וגם כדי לאזן את הספרים עד לסוף החודש, כדי להימנע מהפרת חוקי הפייר פליי הפיננסי.
למזלה של צ'לסי, יש כוח חדש בעולם הכדורגל, סעודיה, והיא בטירוף החתמות של שחקני פרמייר-ליג. קרן העושר הסעודית השתלטה לאחרונה על ארבע הקבוצות הגדולות במדינה - אל-נאסר, אל-איתיחד, אל-הילאל ואל-אהלי - ואחרי שכריסטיאנו רונאלדו חתם באל-נאסר בדצמבר, כעת החלה הקרן לנסות להעביר אל הארבע כדורגלנים רבים מהליגה הטובה בעולם. וספציפית מצ'לסי.
1 צפייה בגלריה
 קוליבאלי, מנדי וקאנטה
 קוליבאלי, מנדי וקאנטה
צ'לסי נפטרת מהם. קוליבאלי, מנדי וקאנטה
(צילום: Getty Images)
אך ייתכן שמדובר כאן ביותר מצירוף מקרים נוח עבור הקבוצה הלונדונית. לקרן הסעודית יש קשרים בהרבה מקורות כוח ברחבי העולם, והיא גם מחזיקה במערכת יחסים מצוינת עם "Clearlake", קרן ההשקעות הפרטית שמחזיקה בבעלות של צ'לסי. לפי כמה דיווחים, לקרן הסעודית יש "מיליארדי פאונד של נכסים המנוהלים על ידי Clearlake, ובוהלי משתמש במערכת היחסים החזקה הזו לטובת המועדון שלו".
הקשר אנגולו קאנטה והבלם קאלידו קוליבאלי הם השחקנים שכבר עשו הקיץ את המעבר מצ'לסי לסעודיה. קאנטה יהיה רשמית שחקן האלופה אל-איתיחד לצד קארים בנזמה כאשר חוזהו יסתיים ב-30 ביוני 2023. קוליבאלי חתם באל-הילאל תמורת 23 מיליון אירו. והם רק ההתחלה - שחקן הכנף חכים זייש כבר סיכם באל-נאסר לשלוש שנים, בעוד השוער אדוארד מנדי צפוי לחזק את אל-אהלי, וגם החלוץ פייר אמריק אובאמיאנג עשוי למצוא את עצמו בממלכה.
יכול מאוד להיות שלעניין גם יש הסבר תמים, משום שסעודיה באמת מנסה לרכוש כל דבר שזז ומסוגל לתרום ליוקרתה. אך גם יכול להיות שמדובר בפגיעה בטוהר המשחק.