שערורייה חדשה בדרך? ב"לה מונד" הצרפתי מדווחים היום (שבת) כי פריז סן ז'רמן נחקרת בחשד להטיית תוצאות כדור הזהב של 2021, בו זכה לאו מסי - ששיחק אז בקבוצה.
על פי הדיווח, הנהלת פ.ס.ז' ניסתה להשפיע על עורך "פראנס פוטבול" - המגזין שמעניק את הפרס היוקרתי - פסקל פארה, כדי שיסקר באופן חיובי את פריז סן ז'רמן ואת הבעלים הקטארי שלה נאסר אל-חלאיפי. נטען כי פארה קיבל כרטיסים רבים למשחקי פריז סן ז'רמן, וכן היא אירגנה עבורו טיסות במחלקת עסקים בשווי עשרות אלפי דולרים. כמו כן, פארה דאג לכך שבצרפת יפורסמו כתבות מפרגנות להכנות לקראת המונדיאל בקטאר, זאת כדי לטשטש את העובדה כי מאות פועלים נהרגו בעת בניית האצטדיונים.
1 צפייה בגלריה
מסי עם כדור הזהב ב-2021
מסי עם כדור הזהב ב-2021
מסי עם כדור הזהב ב-2021
(צילום: Aurelien Meunier/Getty Images)
החקירה מתמקדת בז'אן מרסיאל ריבס, ראש מערך התקשורת של פ.ס.ז' בין השנים 2017-2022. נטען כי הוא ארגן טובות הנאה לעיתונאים רבים ופוליטיקאים, בין היתר הוא סידר להם כרטיסי ליציע הכבוד במשחקי פ.ס.ז'.
מסי זכה בכדור הזהב ב-2021, אבל לא על סמך ביצועיו בקבוצה מעיר האורות, אליה הצטרף רק חודשים ספורים לפני כן, אלא בעיקר בגלל שסחף את ארגנטינה לזכייה בקופה אמריקה.. זאת נחשבת לזכייה שנויה במחלוקת כי רבים חשבו כי הפרס היה צריך ללכת לרוברט לבנדובסקי, שסיים במקום השני. מסי זכה בכדור הזהב גם השנה, אך כשחקן אינטר מיאמי. זאת הייתה הפעם השמינית בה זכה בכדור הזהב.