נכון, יש עוד 14 מחזורים לסיום העונה בספרד, אבל העיתונים במדריד וקטאלוניה תמימי דעים: ריאל איבדה אתמול (ראשון) את הסיכוי האחרון שלה לזכות באליפות. הבלאנקוס סיימו ב-0:0 מאכזב מול בטיס והפער מברצלונה המוליכה עומד כבר על 9 נקודות.
"להתראות מדריד", הייתה הכותרת ב"ספורט". בעוד ב"מונדו דפורטיבו" ציינו בענק את פער 9 הנקודות בפסגה: "האליפות מתקרבת". בעיתוני מדריד קטלו כצפוי את ריאל, שלא הצליחה לכבוש משחק שלישי ברציפות. ב"אס" הלכו על הכותרת "מתחת לאפס" ואילו ב"מארקה" ציינו כי "חוסר היכולת של ריאל מול השער לא מאפשר לה להתקדם. צריך לכבוש בכדי לזכות בתואר. אפשר להגיד שלום ללה ליגה, זו נראית כמו משימה בלתי אפשרית".
3 צפייה בגלריה
בנזמה מתוסכל
בנזמה מתוסכל
ריאל במשבר. בנזמה
(צילום: AP)
"להתראות מדריד": שער ה"ספורט"
"מתחת לאפס": שער ה"אס"
"ממשיכה הלאה": שער ה"מארקה"
מאמן ריאל, קרלו אנצ'לוטי, היה עצבני בסיום. "אנחנו פשוט לא יעילים כרגע", הודה האיטלקי. "אנחנו מכדררים יותר ובועטים פחות, וזה עלה לנו בזה שכבשנו רק שער אחד בשלושת המשחקים האחרונים. היום היו לנו שלוש או ארבעה הזדמנויות טובות מאוד. אבל הנתונים ברורים, כבשנו רק שער אחד במשחקים האלה וגם הוא ממצב נייח".
אנצ'לוטי הוסיף: "המזל זה שהיינו טובים בהגנה. יש חוסר איזון, אנחנו צריכים להיות טובים בשני הצדדים. קבוצה כמו ריאל, עם האיכויות שלה, לא יכולה לסיים שלושה משחקים בלי שער שדה. בטח אחרי שכבשנו חמישייה באנפילד. זה משפיע עלינו מאוד, כי יש לנו איכות. אני חושב שהבעיה ביעילות".
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
ויניסיוס מתווכח עם השופט. "איבד את עצמו"
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס
ויניסיוס
ולא מגיב אפילו לאנצ'לוטי בסיום המשחק. "הוא לא הצליח להתנתק מהרעש סביבו"
(צילום: EPA)
אנצלוטי סירב להרים ידיים במאבק האליפות: "הליגה גמורה? אנחנו לא חושבים על זה. תשע נקודות זה פער גדול, אבל אנחנו צריכים להילחם עד הסוף. אני לא יודע מה יקרה, יש לנו הרבה משחקים וברור שאנחנו צריכים להיות טובים יותר".
אנצ'לוטי אמנם לא העביר ביקורת ישירה על שחקנים, אבל לכולם ברור שמשהו עובר על ויניסיוס וקארים בנזמה. הראשון גם ספג ביקורת קשה בעיתונות המדרידאית: פעם נוספת הוא לא הצליח להתנתק מהרעש סביבו. הוא איבד את עצמו במלחמות שלא היו קשורות בשום דבר למה שקרה על המגרש".

הפועל יהוד של ספרד

ברצלונה, כאמור, עשתה את שלה עוד לפני משחקה של ריאל עם 0:1 על ולנסיה משער של ראפיניה. היה זה, תקשיבו טוב, ה-0:1 השמיני של בארסה העונה - משהו שלא קרה לה מעולם. שני דברים צ'אבי דווקא ירצה לשכוח: ההרחקה של רונלד אראוחו והוויכוח ההזוי של אנסו פאטי לפראן טורס על הפנדל אותו קיבלה הקבוצה במחצית השנייה.
בדקה ה-55, כשנשרק לזכות ברצלונה כדור עונשין מ-11 מטר, וכשהבועט הקבוע רוברט לבנדובסקי מחוץ לסגל, פאטי וטורס התווכחו מי מביניהם יבעט. טורס לבסוף ניצח - והחמיץ. "הוא היה צריך לקחת את זה, זו הייתה ההוראה", אמר צ'אבי בסיום. "יש לנו רשימה ברורה והשחקנים יודעים זאת". המאמן העביר ביקורת גלויה על הקשר הצעיר: "זה טוב להיות שאפתן ולרצות לבעוט, אבל צריך לחשוב על טובת הקבוצה".
צ'אבי סיכם: "היו דפיקות לב גדולות על הספסל, ועוד יותר ביציעים. סבלנו בשביל הניצחון הזה. עשינו הגנה טובה והיינו צריכים להבקיע את השער השני. בגלל שלא היו מספיק מדויקים, היינו צריכים לחכות עד הסיום, צריך לדעת 'להרוג' משחקים. מה שכן, יש לנו אופי מנצח".
פורסם לראשונה: 06:56, 06.03.23