מדהים, יוצא דופן, בלתי נשכח - תבחרו אתם את המילה שיכולה לתאר את אחת התצוגות הגדולות ביותר בתולדות מנצ'סטר סיטי. החבורה של פפ גווארדיולה הביסה אתמול (רביעי) את ריאל מדריד 0:4, הבטיחה את עלייתה לגמר ליגת האלופות ובעיקר סיפקה הצהרת כוונות רצינית, לאחרונים שלא הבינו, כי מדובר - נכון לכרגע - בקבוצה הטובה ביותר בעולם.
"אני לא חושב שהרבה קבוצות היו יכולות לנצח ככה את ריאל מדריד, אבל כשכולנו ביחד, ובמיוחד משחקים כאן באתיחאד, ההרגשה היא שאנחנו בלתי ניתנים לעצירה", אמר ג'ק גריליש בסיום. "אני לא יודע איך להסביר את זה, אם זה האוהדים או המגרש, אבל אנחנו פשוט מרגישים שאף אחד לא יכול לנצח אותנו. זה לא ייאמן".
7 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
הופעה חלומית. הולאנד והחברים חוגגים באיתיחאד
(צילום: AP Photo/Jon Super)
7 צפייה בגלריה
דיאס וסטונס
דיאס וסטונס
רובן דיאס וג'ון סטונס בטירוף
(צילום: Paul ELLIS / AFP)
7 צפייה בגלריה
הולאנד
הולאנד
הולאנד מאושר בסיום, ולא רק בגלל דגל נורבגיה
(צילום: AP Photo/Jon Super)
בשנה שעברה היו אלה שחקני ריאל מדריד שחזרו מהפסד 4:3 במשחק הראשון לניצחון 1:3 בגומלין, במשחק מטורף. "גירשנו את הכאב הזה סופית", הודה המנצח הגדול על התזמורת התכולה, פפ גווארדיולה. "זה היה כל-כך כואב אשתקד, כך שכעת כל האמוציות יוצאות החוצה. במהלך שנה אחת הראינו עד כמה הקבוצה הזו מיוחדת".
חלום הטרבל של פפ - שהושג בכדורגל האנגלי רק פעם אחת על-ידי מנצ'סטר יונייטד ב-1999 - נראה כעת בר השגה לחלוטין ואפילו במרחק נגיעה. "תנו לי קודם לזכות בשני התארים הראשונים (אליפות וגביע אנגלי)", צחק גווארדיולה. "בפרמייר-ליג אנחנו קרובים. יודעים שאנחנו צריכים לנצח עוד משחק אחד. יש לנו גם משחק אחד בודד לעבור בשתי המסגרות הנוספות. אנחנו שם, אנחנו יכולים לחשוב ולדמיין את זה. זה אפשרי".
7 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
חלום הטרבל בר השגה. גווארדיולה
(צילום: Michael Regan / gettyimages)
סיטי הייתה דומיננטית מהדקה הראשונה מול ריאל ורק שתי הצלות אדירות של טיבו קורטואה מנעו ממנה לעלות ליתרון מוקדם . צמד של ברנרדו סילבה (23 ו-37) כבר שבר את הסכר והקבוצה שייטה לגמר. פפ הודה כי הוא הרגיש "רוגע מהשחקנים" לפני ההתמודדות וריו פרדיננד, כוכב העבר של מנצ'סטר יונייטד וכיום פרשן טלוויזיה, חשף כי מאמן סיטי היה בטוח לפני המשחק שהם יעלו לגמר. "פפ טסימס לי: 'תאמין לי, ניצחנו אותם לפני שנתיים וננצח אותם שוב'. זה היה שעתיים או שלוש לפני המשחק, איזה ביטחון היה לו".
פרדיננד החמיא לגווארדיולה: "האיש הזה הוא גאון אמיתי. הם הרסו, חבטו וריסקו אימפריה בכדורגל האירופי ועשו את זה בזריזות, בקלות ואפילו בלי להזיע".
לכוכב העבר של בלקבורן וצ'לסי, כריס סאטון, אין ספק שאם סיטי תשחזר את ההופעה הזו מול אינטר - אז גם הגביע יעשה את הדרך לאיתיחאד. "הם הפגינו קור רוח, סמכות ושליטה", אמר. "זכייה בליגת האלופות זה מה שפפ גווארדיולה ומנצ'סטר סיטי רוצים. אם הם ישחקו כך בגמר, אפשר לסגור את הסיפור".
גם יתר כוכבי העבר בטוחים ביכולת של סיטי. חלוץ ליברפול לשעבר, מייקל אואן, פרגן: "כולם משחקים שם ברמה הגבוהה ביותר, יש להם מנג'ר שהוא גאון. אני לא יכול לראות שום קבוצה מלבד סיטי זוכה בכל אחד משלושת התארים". אקס ניוקאסל ומנצ'סטר סיטי, שיי גיבן, הוסיף: "הטרבל הולך ומתקרב. עבורי ריאל הייתה המכשול הכי גדול שהיה צריך להתגבר עליו".
7 צפייה בגלריה
מירור
מירור
ה"מירור" מפרגן לברנרדו סילבה
7 צפייה בגלריה
מירור
מירור
"סופר סיטי": שער ה-I SPORT
7 צפייה בגלריה
מירור
מירור
"פפ אגדי, סיטי גדולה": שער ה"סטאר"
ברנרדו סילבה, כאמור, היה אחד מכוכבי הערב. הוא הפך לשחקן השלישי שמבקיע צמד או יותר בחצי גמר האלופות נגד ריאל מדריד, לפניו עשו זאת רק שניים: לאו מסי ב-2011 ורוברט לבנדובסקי ב-2013. מה שמדהים הוא שכל תשעת שעריו האחרונים של הפורטוגלי בליגת האלופות בעונות השונות היו בשלבי הנוקאאוט.
"זה ערב יפהפה עבורנו. ידענו שזה הולך להיות קשה, אבל להביס 0:4 את ריאל מדריד זה מדהים", סיפר סילבה. "ההרגשה נהדרת להיות שוב בגמר. בתקווה שהפעם אנחנו נזכה".