הליגות הבכירות באירופה ממשיכות היום (ראשון). באנגליה, ארסנל שמרה על המקום הראשון עם 0:1 על צ'לסי בדרבי הלונדוני, בעוד מנצ'סטר יונייטד הפסידה 3:1 לאסטון וילה במשחקו הראשון של אונאי אמרי כמאמן המנצחת. מי שממשיכה להראות נהדר היא ניוקאסל, שהשיגה ניצחון שלישי ברציפות. בצרפת, פ.ס.ז' גברה 1:2 על לוריין בזכות שער ובישול של ניימאר כאשר בהמשך מארסיי תארח את ליון.
בהמשך: בליגה האיטלקית, יובנטוס השיגה ניצחון רביעי ברציפות ועצרה את המומנטום של אינטר עם 0:2 בדרבי ד'איטליה.לאציו ניצחה 0:1 רומא ואינטר בדרבי של עיר הבירה. בספרד, אתלטיקו מדריד שוב לא ניצחה ונפרדה ב-1:1 ביתי מאספניול. דרבי מעניין גם בלה-ליגה הסתיים ב-1:1 בין בטיס לבין סביליה.
6 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
לא נלחצים מסיטי. שחקני ארסנל חוגגים
(צילום: רויטרס )

אנגליה

צ'לסי – ארסנל 1:0 | האורחת שמרה על המקום הראשון למחזור נוסף, ועל המגרש היא הראתה שהיא כאן כדי להישאר. הבלוז קיוו להתאושש מהתבוסה 4:1 לברייטון במחזור הקודם, אך היו נחותים לאורך כל המשחק ונכנעו לשער של הבלם גבריאל (63). פייר אמריק אובמיאנג, שעזב את התותחנים לפני כשנתיים בתום סכסוך מתוקשר עם מיקל ארטטה, קיווה להשיג נקמה, אבל היה חלש והוחלף בדקה ה-64. אם תנצח את וולבס המאכזבת במחזור הבא, תצא ארסנל לפגרת המונדיאל כשהיא במקום הראשון באנגליה. לדיווח המלא
6 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו
שחקן מנצ'סטר יונייטד כריסטיאנו רונאלדו
הצמרת הולכת ומתרקחת ממנצ'סטר יונייטד. כריסטיאנו רונאלדו
(EPA)
אסטון וילה - מנצ'סטר יונייטד 1:3 | דווקא לאחר שלושה ניצחונות רצופים, הקבוצה של אריק טן האח עם הפסד ליגה ראשון מאז תחילת אוקטובר, אז חטפה שישייה מהדהדת בדרבי. מנגד, אונאי אמרי עם ניצחון גדול בבכורה שלו באסטון וילה. המארחת פתחה בטירוף והוליכה 0:2 כעבור 11 דקות מלבד, משערים של לאון ביילי (7) ולוקה דין (11). השדים האדומים הצליחו לחזור למשחק עם שער מקרי, כאשר בעיטה של לוק שואו פגעה בג'ייקוב ראמזי ונכנסה (45). עם זאת, ראמזי "תיקן" וכבש את השלישי של וילה בבעיטה מתוך הרחבה לאחר בישול של אולי ווטקינס, ולאחר הרביעייה שחטפה בניוקאסל, אסטון וילה חוזרת לנצח. מבחינת יונייטד, הצמרת הולכת ומתרחקת.
סאות'המפטון - ניוקאסל 4:1 | המגפייז ממשיכים להראות נפלא וסופרים כבר ארבעה ניצחונות רצופים, ושישה בשבעת המחזורים האחרונים בפרמייר-ליג. מיגל אלמירון כבש אך שערו התשיעי העונה בליגה והעלה את האורחת ליתרון בדקה ה-35. במחצית השנייה החבורה של אדי האו סגרה עניין תוך ארבע דקות, כאשר כריס ווד שנכנס כמחליף במחצית כבש את השני (58), בעוד ג'ון ווילוק הוסיף את השלישי (62). רומיין פרו צימק עבור המארחת (89), אך אקורד הסיום היה של ניוקאסל, כאשר ברונו גימראייש קינח עם הרביעי, ושלח את קבוצתו למקום השלישי, לפחות זמנית.
תוצאה נוספת: טוטנהאם - ליברפול 2:1 ווסטהאם - קריסטל פאלאס 2:1
6 צפייה בגלריה
שחקן ניוקאסל ברונו גימראייש
שחקן ניוקאסל ברונו גימראייש
ניוקאסל נראית נהדר. ברונו גימראייש
(רויטרס)

ספרד

אתלטיקו מדריד - אספניול 1:1 | הקבוצה של דייגו סימאונה ממשיכה להראות רע וסופרת משחק רביעי בכל המסגרות ללא ניצחון. לאחר הסיום במקום האחרון בבית בליגת האלופות וההדחה מאירופה במהלך השבוע החולף, קיוו הקולצ'ונרוס לספק מעט נחת לאוהדיהם אך שוב נראו לא טוב ולא הצליחו להתגבר גם על עשרה שחקנים של היריבה במשך 62 דקות. בדקה ה-28 ראה לאנדרו קבררה אדום ישיר והשאיר את אספניול בעשרה שחקנים, זה לא מנע ממנה לעלות ליתרון בדקה ה-62 משער של סרג'י דרדר. ז'ואאו פליקס הצליח להשוות (78), אך מעבר לכך אתלטיקו לא עשתה, והמקום השלישי שלה בסכנה (בטיס תשלים את משחקה מאוחר יותר ותוכל לעקוף אותה).
תוצאות נוספות: בטיס - סביליה 1:1 ויאריאל - מאיורקה 2:0 ריאל סוסיאדד - ולנסיה 1:1
6 צפייה בגלריה
שחקן אתלטיקו מדריד ז'ואאו פליקס
שחקן אתלטיקו מדריד ז'ואאו פליקס
אתלטיקו מדריד לא מצליחה להתאושש. ז'ואאו פליקס
(EPA)

גרמניה

באייר לברקוזן - אוניון ברלין 0:5 | מפלה גדולה למי שהייתה מוליכת הטבלה במשך מספר מחזורים עד הערב, וכעת עלולה לרדת למקום השלישי, וזה יקרה אם פרייבורג תנצח במשחק שינעל את מחזור ה-13 בבונדסליגה. כמו במחזור שעבר, אוניון הגיעה ליום ראשון כשהיא יודעת שרק ניצחון יחזיר אותה לראש הטבלה. בשבוע שעבר שער ניצחון בתוספת הזמן החזיר אותה לפסגה, אך הפעם הגיעה קריסה מוחלטת מבחינת השחקנים של אורס פישר. המחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים, אך המארחת מהתחתית פתחה את המחצית השנייה בבליץ עם שער כבר בדקה ה-46, כשבדקה ה-58 הוליכה לברקוזן 0:3, עשר דקות לאחר מכן 0:4 ובדקה ה-76 זה כבר 0:5. חמישה שערים בחצי שעה.
6 צפייה בגלריה
שחקני אוניון ברלין
שחקני אוניון ברלין
קריסה לא מוסברת. שחקני אוניון ברלין
(EPA)

צרפת

לוריין - פריז סן ז'רמן 2:1 | המארחת, אחת מהפתעות העונה באירופה, פתחה את העונה נפלא עם 24 נקודות בעשרת המחזורים הראשונים (רק נקודה אחת פחות ממה שהשיגה עד אז היריבה שלה היום), אבל אז היא איבדה את הקפטן שלה לורן אברג'ל ששבר את ידו, ובלעדיו זה כבר לא אותו הדבר. היום מול האלופה הנצחית – ללא מסי שקיבל מנוחה - היא סיפקה הופעה מכובדת, אך בסיומה רשמה משחק רביעי ברציפות ללא ניצחון. איבוד כדור מביש של השוער איבון אמבונג - שגם נפצע במהלך והוחלף – הוביל לשער קל של ניימאר כבר בדקה התשיעית (ה-11 שלו העונה, השתווה לקיליאן אמבפה בראשות טבלת מלך השערים). לוריין עלתה חדה למחצית השנייה, ובאה על שכרה בדקה ה-53 בזכות שער של טרם מופי (התשיעי שלו העונה). לוריין עלתה קדימה במטרה לנסות להשיג ניצחון, אך דווקא אז דנילו הבלם כבש את שער הניצחון בדקה ה-80 מקרן של ניימאר (התשיעי שלו העונה, שני בליגה רק למסי שבישל עשרה).
תוצאות נוספות: טולוז - מונאקו 2:0 ליל - ראן 1:1 מארסיי - ליון 0:1
6 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
11 שערים ותשעה בישולים העונה. ניימאר
(צילום: AFP)

איטליה

יובנטוס - אינטר 0:2 | הגברת הזקנה נכנסת לקצב בליגה עם ניצחון בדרבי ד'איטליה, ולאחר שהצליחה לתפוס את המקום השלישי בבית בליגת האלופות והמשיכה לליגה האירופית, מקווים ביובנטוס לתפוס קצת מומנטום לקראת ההמשך. מנגד, הנראזורי מאבדים רצף של ארבעה ניצחונות בליגה. אדריאן ראביו כבש ראשון ליובה (52), כאשר שער נוסף של דנילו נפסל בשל נגיעת יד. הביאנקונרי הצליחו בסופו של דבר להשיג השער השני כאשר ניקולו פאגיולי סגר עניין עם שער בדקה ה-84.
תוצאות נוספות: רומא - לאציו 1:0 בולוניה - טורינו 1:2 מונזה - ורונה 0:2 סמפדוריה - פיורנטינה 2:0